Citaat van ikee12, dinsdag 8 januari 2013, 17:52 uur kan iemand mij wat meer uitleg geven wat ons te wachten staat de komende weken ? begrijp die kaartjes niet allemaal zo goed hehe volgens deze run krijgt belgie zaterdag/zondag een sneeuwdump met vorst in heel de benelux,dan blijft het vriezen meer dan twee weken en misschien wel verder
| Gewijzigd: 8 januari 2013, 18:49 uur, door Marga
| Gewijzigd: 8 januari 2013, 18:48 uur, door Marga
ja oke dat wist ik wel maar ik bedoel dat we volgens mij koude krijgen tot ergens rond de 20 februari
| Gewijzigd: 8 januari 2013, 18:48 uur, door Marga
dat snap ik niet dat je schaatsen leuker vind dan sneeuw,ik vind vorst zonder sneeuw geen vorst,je hebt dan echt geen wintergevoel,maar ja,ieder zijn mening
Ondanks ik sneeuw heel erg leuk vind, en vooral de kids vinden het prachtig.
Hoop ik nu dan geen sneeuw tekrijgen. We weten allemaal dat de sneeuw vorig jaar de eventuele elfstedentocht heeft bedorven.
En met deze kaarten zonder sneeuw moet het wel haalbaar zijn. Ieder geval ik blijf positief!
gewoon eerst een sneeuwdump zodat het goed kan afkoelen
en dan matige vorst dan zal't ijsaangroei toch niet aangetast zijn | Gewijzigd: 8 januari 2013, 18:50 uur, door Marga
en dan matige vorst dan zal't ijsaangroei toch niet aangetast zijn
Dat zou ook wel mooi wezen! Maar hier in het Oosten krijgen we geen sneeuw
en dan matige vorst dan zal't ijsaangroei toch niet aangetast zijn
Ik denk dat jens het misschien wel het mooist vind als ook alle sloten, vaarten, plassen en meren gewoon iwt van de sneeuw zijn.....
Is ie niet alleen in
Ik denk dat jens het misschien wel het mooist vind als ook alle sloten, vaarten, plassen en meren gewoon iwt van de sneeuw zijn.....
Is ie niet alleen in Voor mij liefst het 1 of het ander, of wel alles dichtgevroren en iedere dag eens proberen of er al op het ijs kan gegaan worden. Of een volledig witte wereld.
Als je sneeuw op ijs hebt is gevaarlijk, ben zo eens in een vijver beland. (wist nie dat er daar een vijver lag )
Dan worden we het niet eens.
Maar als ik het mocht bestellen:
Een flink pak sneeuw, bij T net onder nul, zodat het smelt in het water maar blijft liggen op straat, maar waardoor het water afkoelt.
Dan heldere nachten met sneeuw -> zodat het ijzig koud gaat worden->windstil -> dan aangroeiend ijs dat zwart en glad en dik is.
Heel veel winters geleden lag er een extreem dikke laag ijs op de vlieten in de polder.
Zeker 30 cm dik. Het water was door het rustige weer stil zodat het helder werd en het ijs glad.
Langs de oevers kon je door de dikke laag ijs, nabij de rietkragen de vissen onder het ijs door zien zwemmen.
Prachtig was dat en vandaar dat ik het toch maar bestellen wil.
Dat zou ook wel mooi wezen! Maar hier in het Oosten krijgen we geen sneeuw
Dat lijkt me zeker het mooiste scenario van een winterinval/vorstperiode, maar wat sneeuw betreft zullen wij denk ik weer in het verkeerde gat liggen hier in twente let maar op ;(
| Gewijzigd: 9 januari 2013, 07:49 uur, door Marga