Verwachting van het KMI: Vrijdag en zaterdag is het wisselvallig met enkele buien, tegen zaterdag ook in Vlaanderen soms met winters karakter, in de Ardennen sneeuwbuien. Zondag overal kans op enkele sneeuwbuien.
Het koelt flink af met woensdag nog zo'n 6 graden, maar daarna elke dag wat kouder om tegen vrijdag uit te komen bij zo'n 3 graden. Tijdens het weekend schommelen de maxima rond of net boven het vriespunt en gaat het 's nachts overal vriezen. | Gewijzigd: 6 januari 2013, 13:56 uur, door Sneeuwlove
Aan de andere kant zou het theoretische geval van een pak sneeuw precies op het water een gunstig effect kunnen hebben, de sneeuw zal smelten wat warmte aan het water ontrekt waardoor de watertemperatuur in een keer flink kan dalen. Bij helder vriesweer kan/zal water bevriezen. Op droog ijs kan sneeuw makkeljk verdreven worden maar het water zelf is zelden 0 graden, komt er dan een dik pak sneeuw op het ijs, dan kan, ook als het boven de sneeuw (flink) friest het ijs onder de sneeuwlaag gewoon wegsmelten. je kunt natuurlijk wle schaatsbanen vrij maken maar of dat zin heeft als aan beide zijden van die baan de ijslaag dunner wordt, ik weet het niet
Echt lachwekkend is het niet, maar voorlopig lijkt het vooral op gewoen Nederlandse winterkoude te lijke, ijsdagen worden het mischien wel maar of er zich op dezekorte termijn al schaatsbaar (natuur-)ijs gaat vormen betwijfel ik (behoudens de schaatsbanen waar watre op gespoten wordt)
Met name op de LT inderdaad. Slee staat klaar hier, hoewel... er wordt nog niet heel veel neerslag berekend. Maar een weekje vorst of meer kan er wel inzitten. Schaatsen uit het vet of een winterprik? We zullen het zien. | Gewijzigd: 6 januari 2013, 14:39 uur, door zwoof
Daar is dat kaartje weer
En ik kom ook weer meelezen. | Gewijzigd: 6 januari 2013, 15:57 uur, door Marga
En ik kom ook weer meelezen.
weer een bekende van vorig jaar (begin dit jaar) ook ik kom weer mee F5-ven. ik zie alleen de commentaren van Johan of Jan nergens meer!! iemand een idee waar ze zijn gebleven??
| Gewijzigd: 6 januari 2013, 15:58 uur, door Marga
Beide naar een andere site. Ontopic maar weer.
HUHHH, is dat niet on-topic dan?? ik vond hun uiteenzetting altijd wel zeer boeiend?? kan me niet voorstellen dat de uitleg over blond met D of T wel on-topic is. But: sorry for asking!! Maar in ieder geval zien de kaartjes er weer lekker winters uit en kunnen we wellicht weer gaan "lantaarnpaalstaren!
Edit Marga: Blond/t discussie is inmiddels verwijderd
| Gewijzigd: 6 januari 2013, 15:58 uur, door Marga
Ik las ergens in deze forum een stukje van Meneer Putto, misschien dat ze daarom zijn verdwenen, want volgens mij hadden ze het niet zo hoog met deze man.
| Gewijzigd: 6 januari 2013, 15:59 uur, door Marga
Beide naar een andere site. Ontopic maar weer.
Ik las ergens in deze forum een stukje van Meneer Putto, misschien dat ze daarom zijn verdwenen, want volgens mij hadden ze het niet zo hoog met deze man.Ze zijn beide hun eigen weg op gegaan. Het heeft niets te maken met de heer Putto.
Gaarne weer ontopic
| Gewijzigd: 6 januari 2013, 16:08 uur, door Bronk
Gaarne weer ontopic
Wat een taboe op deze namen zeg, het is toch logisch dat als mensen weer voor het eerst sinds tijden weer inloggen en ze missen de interessante en leerzame stukjes van beide heren dat er naar hun gevraagd wordt .....
Om dit dan af te doen met "on topic maar weer" vind ik dan wel misplaatst.
Over het weer dan, is de kans redelijk dat de vorst met sneeuw binnenvalt dit weekend? Een sneeuwdek bevorderd wel de ijsaangroei bij heldere hemel ...
| Gewijzigd: 6 januari 2013, 16:05 uur, door Marga
Over het weer dan, is de kans redelijk dat de vorst met sneeuw binnenvalt dit weekend? Een sneeuwdek bevorderd wel de ijsaangroei bij heldere hemel ...
Zoals Bronk al heeft medegedeeld en er al reeds meerdere malen is medegedeeld zijn onweer-online en de Jan&Johan ieder eigen weegs gegaan. Zoals jullie wellicht zullen begrijpen willen we ook naar de toekomst kijken en niet steeds achterom. Mochten hierover vragen zijn, kunnen jullie deze stellen in een pm aan één van de moderatoren en/of beheerders. Het winterdiscussietopic is niet de juiste plek om hierover vragen te stellen.
Marga: Zie mijn antwoord in het bericht hierboven.
| Gewijzigd: 6 januari 2013, 16:13 uur, door Marga