Om maar even te laten zien wat Jelle bedoelt.. de pluim ziet er inderdaad al een heeeeeel stuk beter uit, al zitten nog steeds erg veel leden boven nul.
Maar eerlijk is eerlijk steeds meer leden duiken onder nul zelfs bij GFS.
| Gewijzigd: 1 januari 2013, 10:10 uur, door Callie-P
De weersomstandigheden waren niet al te best tijdens het vuurwerk afsteken, harde wind en miezerig weer.
En nu maar hopen dat het in januari en februari flink gaat winteren | Gewijzigd: 1 januari 2013, 12:44 uur, door Marc Stoelers
De pluim op Lt ziet er wel iets beter uit het gaat in ieder geval wat kouder worden maar echt winterweer zit er denk ik nog niet in omdat veel leden nog flink boven nul blijven zitten tot aan half januari.
Citaat van love severe weather, dinsdag 1 januari 2013, 12:16 uur komt de winter dan toch?
Ook van mij uit een gelukkig nieuwjaar!!!!!!
Laten we het hopen zeg dat we rond midden januari eindelijk de winter gaan zien en meemaken, want ik heb het gevoel dat we van de herfst nu naar de Lente gaan als
je kijkt naar de temperatuurs verwachting van deze week een ding is zeker het blijft overwegend droog en dat is al heel wat voor dit kikkerlandje
De kans op nachtvorst gaat wel wat toenemen na deze week
Berichten samengevoegd door Marga | Gewijzigd: 1 januari 2013, 13:33 uur, door winterman
Klopt, zoals de kaarten nu liggen gaan we (eindelijk) richting normale temperaturen. Steady winterweer staat zeker nog niet op de kaarten.. maar ja we hebben w.b.t Januari nog 6 dagen
OMG.... lol maar goed..
De schade voor December is als volgt :
Samenvattend kun je dus zeggen
December 2012 is als volgt verlopen:
- 1,3 graden te WARM ( en ik ben er vol van overtuigd dat als we niet een paar dagen vorst hadden gehad begin december deze maand in de top 5 was gekomen van warmste decembers ooit.)
- We zijn nog net niet verzopen.. ( hadden de Maja's bijna gelijk gekregen )
- De zon heeft zich niet echt van haar beste kant laten zien.. ( maar ja logisch gevolg van het vorige behaalde resultaat)
http://www.knmi.nl/klimatologie/maand_en_seizoensoverzichten/maand/dec12.html
Tja en nu weer verder...
De pluimen lijken dus wat positiever te zijn dan voorheen echter er is op dit moment zoals een paar andere leden ook al zeiden "nog geen enkele winterse setting te zien"
Wat je wel ziet is dat er eindelijk wat onzekerheid is aan de hoeveelheid leden die zich onder nul bevinden.
ECHTER reken je (nog) niet rijk. Met de huidige run is mijn conclusie dezelfde als met name die van "stratocumulus"
Mogelijk droger met kans op wat stralingsvorst.
Maar ik besef mij ook dat dat ook zeer dunnetjes is aangezien ik nu al een paar keer de modellen stug zie terug komen met enorm grote lagedrukgebieden boven de oceaan die ons veel regen kunnen gaan brengen. Dus het zou mij ook niets verbazen als we een onstuimige eerste helft van Januari gaan krijgen.
Maar de onzekerheid is groot aangezien de huidige EC run weer een (euro) hoog boven zuid Europa neerzet.
Ik denk dat we nu 3 scenarios kunnen verwachten de komende 10 dagen: ( en dat is dus geen winterscenario)
- Nat en winderig veel neerslag en temperaturen op of boven het gemiddelde
- Droog en kans op wat stralingsvorst met temperaturen op het gemiddelde.
- een mix van de bovenste twee. ( en dat omdat ik de Jetstream echt enorm zie aansterken en het laken dus af en toe even strak gestreken wordt)
Kortom .. daar gaan we weer.. afwachten.. maar voor nu "Voorlopig geen winter"
| Gewijzigd: 2 januari 2013, 00:26 uur, door Callie-P
Idd. Nog niet voorbij maar wel al dagen die langer worden en zon die in kracht wint enz. Verlang eigenlijk al stiekem naar het eerste lentezonnetje
maar wel al dagen die langer worden en zon die in kracht wint enz
Onzinargument, dit verschijnsel ga je pas echt merken eind februari/begin maart. Waarom denk je dat januari en februari bijna altijde koudste maanden zijn? Niet omdat de zon sterker wordt.
maar wel al dagen die langer worden en zon die in kracht wint enz
Onzinargument, dit verschijnsel ga je pas echt merken eind februari/begin maart. Waarom denk je dat januari en februari bijna altijde koudste maanden zijn? Niet omdat de zon sterker wordt.
Nou de zon wint inderdaad nog niet echt in kracht de komende 2 maanden, maar de dagen worden wel weer langer en daar ben ik persoonlijk wel weer blij mee. Geef mij maar de lente inplaats van dit druilerige weer.
| Gewijzigd: 2 januari 2013, 13:25 uur, door Zippy79