Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Morehouse, LA; West Carroll, LA.

6 Jan 2025 07:58:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Chicot, AR.

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Caldwell, LA; Grant, LA; La Salle, LA; Winn, LA.

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Jackson, LA; Lincoln, LA; Ouachita, LA; Union, LA.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Desha, AR.

6 Jan 2025 07:58:46

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Arkansas, AR; Desha, AR; Jefferson, AR; Lincoln, AR.

6 Jan 2025 07:31:44

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Desha, AR; Drew, AR; Lincoln, AR.

6 Jan 2025 07:31:43

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor East Carroll, LA; West Carroll, LA.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Union, LA.

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Arkansas, AR; Desha, AR; Drew, AR.

6 Jan 2025 07:28:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bienville, LA; Grant, LA; Jackson, LA; Natchitoches, LA; Sabine, LA; Winn, LA.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Humphreys, MS; Sunflower, MS; Washington, MS.

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Ashley, AR.

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Bienville, LA; Jackson, LA; Lincoln, LA; Ouachita, LA; Union, LA.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Ashley, AR; Morehouse, LA.

6 Jan 2025 07:28:32
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
Callie-P
Moderator
30 december 2012, 00:28 uur | Bericht #380762
Pluim:
  • EC gaat met een paar leden wat lager zitten met haar temperaturen dan voorheen, maar de hoeveelheid leden is niet toegenomen.
  • GFS komt nu stiekem met iets meer leden ( en de nadruk op "iets") onder nul. ( volgens mij eentje)
Ik vrees dat we niet eerder dan met een dag of 7 pas een ander soort week kunnen gaan zien op de LT.. zoniet dan zie ik het niet zo positief meer in voor Januari..
( en stiekem verwacht ik toch wel koude.. maar dat zal dan wel pas net als afgelopen winter februari  gaan worden... . hoop ik dan)

Normaal is de betrouwbaarheid van Lange termijn zeer zeer slecht, maar doordat we zo een ongeloofelijk consistente sterk meanderende jetstream hebben denk ik persoonlijk dat de betrouwbaarheid hierdoor zeer toeneemt, jammer genoeg met een negatieve uitkomst voor wintersweer.

Maar goed.. we hebben niet de warmste winter als het niet meer gaat vriezen... nou ja.. de ener warmste winter
Huidig getal is 2,8 en zou zonder extra hellmannen op de 112ste plek komen te staan.. maaaar dat geloof ik echt niet.. er komen echt nog wel hellmannen bij... toch.. niet dan .. of toch niet ... eeeh .. snif.. slik... 

de afgelopen winter stond op de 33ste plek met  88.4 hm getallen
| Gewijzigd: 30 december 2012, 00:37 uur, door Callie-P
30 december 2012, 02:24 uur | Bericht #380763
Opwarming van de aarde gaat in het begin van het jaar zomerse temps opleveren volgens GFS. Vooral op de Noordpool.8|:P

Onweersdagen met hagel: 2 ---- Licht onweer: 7
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Waarom deze advertentie?
Poider
Lid
30 december 2012, 09:16 uur | Bericht #380766
Trouwens volgens Accuweather gaat het rond de 20e januari toch de winterkant op Ben benieuwd. Zullen al die veranderingen boven de pool toch invloed hebben? [img] http://www.weerprimeur.nl/data/images/accuweather%20feb.jpg[/img] Bron Accuweather Edit.... Plaatje wil niet via smartphone... | Gewijzigd: 30 december 2012, 09:19 uur, door Poider
Onweersdagen 2013 : 1
jcroon
Lid
30 december 2012, 09:55 uur | Bericht #380767
Citaat van Scully, zaterdag 29 december 2012, 21:24 uur Citaat van Romigo, zaterdag 29 december 2012, 20:42 uur Hoop niet dat het nog lang warm blijft, omdat de natuur dan ook uit z'n winterslaap komt en als het dan gaat vriezen, dan vriest alles weer kapot. Wel een typische Nederlandse winter dit. Voor zover je van een winter kunt spreken. De weerkaarten blijven ongunstig voor wintersweer. Elke dag maar weer hopen dat het bij draait.Ik ook niet, er loopt al best veel uit op het ogenblik. IK zag verderop in de straat al een boom in bloei staan. Zo zonde als daar nu weer een bak vorst overheen gaat. Helaas zijn de temperaturen nu wel een beetje voorjaarsachtig zodat , als dit te lang duurt, de natuur toch van slag af raakt. Wat betrefet dta uitlopen, er izjn wat planten die dat bewust doen en knopvorming voor nieuw blad kan bij bepaalde soorten ook al in december plaatsvinden. Het wordt pas  lastig als het blad ook al echt uitgelopen is (wat we afgelopen winter al hier en daar konden zien, maar dan met het nog veel langer zo warm blijven).  Het wordt pas echt vervelend als we wederom meemaken dat de "bloesem"al   vergevorderd raakt ern er dan opeens weer zo'n vorstaanval als vorig jaar komt.
 Dan krijg je weer een jaar zoals nu met bijna geen boomvruchten en dus problemen voor veel dieren.

Het scenario van vorig jaar was teveel te streng en vooral te laat na zo'n warme  "voorwinter".
Raymond
Lid
30 december 2012, 10:51 uur | Bericht #380769
Hoop niet dat het nog lang warm blijft, omdat de natuur dan ook uit z'n winterslaap komt en als het dan gaat vriezen, dan vriest alles weer kapot. Wel een typische Nederlandse winter dit. Voor zover je van een winter kunt spreken. De weerkaarten blijven ongunstig voor wintersweer. Elke dag maar weer hopen dat het bij draait.Ik ook niet, er loopt al best veel uit op het ogenblik. IK zag verderop in de straat al een boom in bloei staan. Zo zonde als daar nu weer een bak vorst overheen gaat.
Het scenario van vorig jaar was teveel te streng en vooral te laat na zo'n warme  "voorwinter".

Dat heeft me mijn olijfboom gekost. (En niet alleen de mijne)
Maar rond 10 januari komen de kaarten ws anders te liggen.
alwin112
Lid
30 december 2012, 11:39 uur | Bericht #380773
hoop gewoon zo dat de regen morgen avond al rond 11en weg is voor het vuurwerk :$
30 december 2012, 11:56 uur | Bericht #380774
als je de pluim ziet denk ik haast niet dat het om grote hoeveelheden gaat, een beetje regen is nog nie zo erg en overdag op lokaal wat mot regen na gewoon droog, dus valt nog wel mee uiteindelijk
bla
30 december 2012, 12:14 uur | Bericht #380775
precies 2 jaar geleden
Callie-P
Moderator
30 december 2012, 12:18 uur | Bericht #380776
Citaat van Poider, zondag 30 december 2012, 9:16 uur Trouwens volgens Accuweather gaat het rond de 20e januari toch de winterkant op Ben benieuwd. Zullen al die veranderingen boven de pool toch invloed hebben? [img] http://www.weerprimeur.nl/data/images/accuweather%20feb.jpg[/img] Bron Accuweather Edit.... Plaatje wil niet via smartphone... Edit: kleine correctie op je citaat. het stukje wat je laat zien komt bij Putto vandaan en niet bij Accuweather. Het plaatje komt wel bij Accuweather vandaan maar ik kan bij Accuweather niets vinden kwa verwachting in deze. ( mocht iemand nog een link hebben dan hou ik mij aanbevolen)
source Putto : http://www.weerprimeur.nl/weerupdate/komende-pakweg-twee-weken-geen-koude

Maar nu je aanname:
Jazeker dat zal zeker invloed hebben maar dan moet er wel iets gebeuren wat tot nu toe niet gebeurd is en dat is dat de jetstream een TROG bij ons is en geen RUG of de rug moet ten westen van ons liggen maar tot nu toe zitten er er elke keer midden in met als gevolg een zuidwestelijke stroming. Wat je ook ziet is dat volgens dit plaatje de jet bij de States veel hoger begint en op dit moment begint de jet in de states veel zuidelijker ( waar hij de oceaan opgaat)

Ik heb je plaatje even gepost. ( ik heb een beetje mijn twijfels of dit plaatje bedoeld is voor de periode of dat het slechts als voorbeeld gebruikt is (ik denk het laatste) en er daarom wel even wat dingetjes bijgezet om geen valse verwachtingen te geven want ik kon bij accuweather niets vinden hierover)

Maar wat je wel op dat plaatje ziet is dat de jetstream in een mooie trog is .. en dat is op dit moment zeker niet van toepassing maar dat kan natuurlijk veranderen.( kijk maar naar vorige kaarten)
Waar ik het met het stukje van Putto wel mee eens ben is dat de komende 7 dagen er winter op de kaarten moet komen wil Januari nog iets betekenen. maar goed dat heb ik geloof ik al een post of wat terug gezegd en ik denk dat iedereen dit wel kan verzinnen..We moeten gewoon wachten of we de komende 7 dgn koude op de kaarten zien verschijnen.. het is niet anders.

| Gewijzigd: 30 december 2012, 13:37 uur, door Callie-P
pressna
Lid
30 december 2012, 13:11 uur | Bericht #380777
Zonder de realiteit uit het oog te verliezen lijkt het er wel op dat we een koudere (nog geen koude) trend zien in de pluimen. De leden lijken wat meer rond de 2 a3 graden te kruipen ipv 5 graden en hoger. Allemaal LT maar toch...kijken of het doorzet dat is namelijk het leukste! Ps. Wie kon die pluimen zo mooi onder elkaar zetten, Ben47 toch? | Gewijzigd: 30 december 2012, 13:13 uur, door pressna
Callie-P
Moderator
30 december 2012, 13:27 uur | Bericht #380778
Citaat van pressna, zondag 30 december 2012, 13:11 uur Zonder de realiteit uit het oog te verliezen lijkt het er wel op dat we een koudere (nog geen koude) trend zien in de pluimen. De leden lijken wat meer rond de 2 a3 graden te kruipen ipv 5 graden en hoger. Allemaal LT maar toch...kijken of het doorzet dat is namelijk het leukste! Ps. Wie kon die pluimen zo mooi onder elkaar zetten, Ben47 toch?
Ben heeft inderdaad die mooie betrouwbaarheidsbalk gemaakt   ( Ben47 is er in het nieuwe jaar weer)
Ik heb hieronder even 3 pluimen onderelkaar gezet voor je. Zelf denk ik dat er niet veel veranderd op deze pluimen behalve dan dat het allemaal elke keer een beetje opschuift. De meeste leden zitten nog steeds rond de 4 a 5 graden.

Update 15:10 GFS laat de control in de 14:00 pluim zakken, echter control zegt helemaal niets. We moeten ons focussen op de leden, en daar gaat nu GFS toch iets beter onder nul , misschien geeft GFS wel de kick-off..

En ik het kader "ik verveel mij"hieronder even een kaartje met de huidige sneeuwdekking in Europa waarover bij www.weer.nl gesproken wordt.
http://www.weer.nl/weer-in-het-nieuws/weernieuws/ch/cf302cf7027ace65aae9022d8078f814/article/europa_groene_oase_op_wit_noordelijk_halfrond.html

| Gewijzigd: 30 december 2012, 15:21 uur, door Callie-P
Thorrie
Lid
30 december 2012, 15:15 uur | Bericht #380782
Het onweert hier!!! Best zware klappen vergezelt van grote hagelstenen!

Wauw!!!! Dacht dat er rotjes werden afgeschoten maar het hagelt nu met stenen zo groot als stuiters!!!!!

Berichten samengevoegd door Bronk
Callie-P
Moderator
30 december 2012, 15:19 uur | Bericht #380784
Citaat van Thorrie, zondag 30 december 2012, 15:15 uur Het onweert hier!!! Best zware klappen vergezelt van grote hagelstenen!
Zeker heel zwaar vuurwerk
Nee hoor.. dit is je bui.. mooi rood

Thorrie
Lid
30 december 2012, 15:21 uur | Bericht #380786
Nou het klonk wel als een 100 klapper, was even bang voor de lichtkoepel in de aanbouw..... lang geleden dat ik zulke grote hagelstenen zag!
30 december 2012, 15:40 uur | Bericht #380788
jups bevestigd, zojuist een paar rommels in Almelo, best buitje wel. | Gewijzigd: 30 december 2012, 15:44 uur, door Marten Tanke
bla
evert
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
30 december 2012, 16:11 uur | Bericht #380790
idd, ook in oldenzaal lekker buitje met hagel en onweer......
Romigo
Lid
30 december 2012, 16:28 uur | Bericht #380793

Het is dan wel LT, maar dit is wel wat er moet gebeuren wil de west circulatie een halt toegeroepen worden. Een groot sterk hoog bij Amerika.
Callie-P
Moderator
30 december 2012, 18:03 uur | Bericht #380796
Citaat van Romigo, zondag 30 december 2012, 16:28 uur Het is dan wel LT, maar dit is wel wat er moet gebeuren wil de west circulatie een halt toegeroepen worden. Een groot sterk hoog bij Amerika. Mooi he die LT... in de nieuwe run geen hoog meer aanwezig maar een mega laag dat onze kant opkomt..
Mocht er een hoog boven Rusland komen dat voldoende sterk is om haar tot een halt te roepen dan zou dit winters kunnen worden.. maar dan moet er wel zo een hoog aanwezig zijn. 8|

| Gewijzigd: 30 december 2012, 18:05 uur, door Callie-P
winterman
Lid
30 december 2012, 18:14 uur | Bericht #380797
De maand januari zal ook wel weer in het water vallen qua winterweer, ook de nieuwe run van het GFS geeft dat aan
zeker tot aan 7 januari blijft het zacht en daarna lijkt de kans op echt kou weer erg klein. Ik moet het allemaal nog maar
zien of we überhaupt in Januari nog wel een winterse periode gaan krijgen tot nu toe ziet het er daar niet naar uit.
Sven
Moderator
30 december 2012, 19:21 uur | Bericht #380798
Citaat van winterman, zondag 30 december 2012, 18:14 uur De maand januari zal ook wel weer in het water vallen qua winterweer, ook de nieuwe run van het GFS geeft dat aan
zeker tot aan 7 januari blijft het zacht en daarna lijkt de kans op echt kou weer erg klein. Ik moet het allemaal nog maar
zien of we überhaupt in Januari nog wel een winterse periode gaan krijgen tot nu toe ziet het er daar niet naar uit.
En de maand januari moet nog beginnen...
Het is gewoon onmogelijk om dat nu al te zeggen. | Gewijzigd: 30 december 2012, 19:22 uur, door Sven
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
3 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 3 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.890 topics, welke bij elkaar 448.529 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.610 leden.
Het nieuwste lid is mientje.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
3 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 492 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 492, lezen 73 mensen het topic "Onweerskansen 12, 13 en 14 juli".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2025 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden