Er zijn nu al mensen die de winter van 2012- 2013 al hebben afgeschreven maar ik vind deze mensen dan ook zeer pessimistisch overkomen. De winter is nog maar net een paar dagen oud en ja ik weet dat het nog niet de start heeft die we allemaal hadden verwacht.
de winter van dit jaar is toch redelijk ongewoon begonnen voor december. De meeste mensen, zelfs hier, hadden zo'n start zo vroeg in december vast niet verwacht.
Dat het verder maar gewoontjes is zegt nog helemaal nks, er kan volgend jaar een hele strenge winter komen, voor hetzelfde geld houden we wat we nu hebben maar er is ook een hele goede kans dat het gewoon een Hollandse winter gaat worden. Dus gemiddeld net wat boven 0 met nog een paar sneeuwdagen. Tja, ook niet voldoende voor de winterliefhebbers maar wel wat je hier kunt verwachten.
Vorig jaar zaten we op deze dag op pagina 6 van "winterdiscussie deel 9".
Interessant bericht van die dag:
Citaat van Zynex op 26 december 2011 Heerlijk weer zeg!!! 12 graden hier en lekker zonnetje!
Alweer heerlijk buiten kunnen trainen, jammer genoeg veel wind.. Van mij mag het zo blijven!
Een ander postje van tweede kerstdag:
Citaat van Anko op 26 december 2011 Bij jullie ook smorgensvroeg vogeltjes die je hoort fluiten, die je normaal niet hoort rond deze tijd?
Ik had echt even een wtf momentje...
Hier in Twente trouwens niks droge kerst. 2 dagen regen gehad. Constant. Van die vieze druilerige regen. Bah.
Lijkt wel of de voorspellingen steeds slechter worden.
je bent wel erg negatief elke keer...
ik maak me totaal geen zorgen..als het goed is zijn het maar buitjes en geen groot complex met regen !
weather without storms is no weather at all.
ik maak me totaal geen zorgen..als het goed is zijn het maar buitjes en geen groot complex met regen !
regen is regen ze tword nat. of dat nu een beetje is of veel.. zei zeggen veel regen. en dan nog wat ben je er bij als er zo een felle wind staat... zou je niet negatief zijn
*Edit Debbieke: overbodige quotes en witregels weggehaald* | Gewijzigd: 26 december 2012, 21:55 uur, door Debbieke
nou volgens mij gaat het allemaal wel meevallen...het is minder erg dan het lijkt. puur omdat ik ook optimist ben.
*Edit Debbieke: overbodige quotes en witregels weggehaald* | Gewijzigd: 26 december 2012, 20:42 uur, door Debbieke
weather without storms is no weather at all.
*05/01/13......09/01/13*
High pressure looks set to build across the southern and south-eastern quarter of the UK, so here it'll become drier and brighter, still on the mild side during daylight but the increased risk of frost and fog overnight. This may become slow to clear as time goes on, so it'll be chilly where this persists for any length of time.
Northern and western Britain will remain mostly unsettled with further spells of rain and a fresh breeze, gales at times in exposed north-western areas. Blustery showers following the main bands of rain, feeling cool at times as a result.
*10/01/13......15/01/13*
High pressure continues to build to the east and with lower pressure to the southwest this looks like strengthening the south-easterly breeze across the UK, colder air into much of the bulk of England and Wales, perhaps some shower activity slowly becoming increasingly wintry as the period ends.
Pressure continues to rise across to the north and east, so more of an easterly flow becoming established with temperatures markedly falling away and the threat of wintry showers.
Simon & Capn Bob
simon.keeling@weatheronline.co.uk
http://www.weatheronline.co.uk
laatste updat van dit bericht was 15 december voor een maand vooruit.. en tot nu toe klopt het behoorlijk goed. ( het hele artikel bevat dus vanaf 15 dec.)
| Gewijzigd: 26 december 2012, 17:47 uur, door Callie-P
Dat wil zeggen dat het altijd nog slechter kan dan tot nog toe. Aaangezien december gewoonlijk toch al geen echte wintermaand is, kan er nog van alles komen, ookal is dat binnen een periode van een dag of 14 niet erg waarschijnlijk. Als het bericht van Calliep hierboven klopt moet over een weekje weer het uitzicht op winter op de kaarten verschijnen,
| Gewijzigd: 26 december 2012, 19:18 uur, door Raymond
Dat wil zeggen dat het altijd nog slechter kan dan tot nog toe. Aaangezien december gewoonlijk toch al geen echte wintermaand is, kan er nog van alles komen, ookal is dat binnen een periode van een dag of 14 niet erg waarschijnlijk. Als het bericht van Calliep hierboven klopt moet over een weekje weer het uitzicht op winter op de kaarten verschijnen,
Kijk dat is nou optimisme
Nu maar hopen dat ze bij weatheronline gelijk hebben en dan komt er nog wat winterweer aan.
savonds droog ? waarom heeft iedereen het dan over dat het savonds en snachts feller gaat regenen. voorlopig komt er gewoon regen binnen hoor in de avond en zeker middernacht ? of is het verandert
Waar baseer je dat op?, misschien kaarten bij ofzo?
Waar baseer je dat op?, misschien kaarten bij ofzo?
vraag ik me ook af.. het is eerder savonds en tijdens de nacht dat er een regenzone binnekomt en ons land aandoet. we startne gewoon droog tot en met de avond. misschien overdag wat lichte regen. maar savonds droog ?? nene vergeet het maar
ps: al zeker niet weinig wind! integendeel die woekerd nog wat aan savonds | Gewijzigd: 26 december 2012, 22:52 uur, door buccauw.siebren
GFS komt momenteel al met een behoorlijk neerslagsignaal in de avond en nacht naar 1 januari.
Mocht er een droge periode tussen zitten dan hebben we gewoon domweg geluk, maar niet alleen de regen is de grote spelbreker.... gezien de windstoten momenteel al oplopen naar zo'n 80 a 90Km.pu lijkt mij dit zeker geen prettige jaarwisseling worden voor al onze vuurwerkliefhebbers dit jaar....
kortom: gewoon kaarten blijven volgen en duimen dat ze beter worden, maar tot op heden zie ik dat somber in...
Wat wel positief is is dat de eindeloze straalstroom al wat veranderingen zal gaan geven wat voor blokkades gaat zorgen... dus een strakke WC zal spoedig in het nieuwe jaar om gaan slaan naar een oost tot noordoostelijke stroming.... koude lucht kan dan eindelijk eens goed gaan doorbreken..... maar daar moeten we voorlopig nog even op wachten....
Spannende situaties zijn het wel... maar eerst oudejaarsdag en nacht nog even af wachten...
fijne kerstavond nog...zo lang hij nog duurt....