Het weekend is vrij onzeker. Het kan erg zacht worden ofwel een erg koud! Er is toch een kleine (20%?) die voor de kou gaat.
De volgende dagen zullen we pas meer zekerheid gaan hebben! | Gewijzigd: 18 december 2012, 17:48 uur, door Sneeuwlove
Maar dat het gevecht tussen koud en warm zoveel problemen geeft dat modellen, als de bekende kat, rare sprongen maken, geeft hoop.
| Gewijzigd: 18 december 2012, 18:13 uur, door Ben47
Op de twitter van Piers staat deze link. Hij " zinspeelt" op het feit dat deze kou onze richting op komt. Het kan natuurlijk een verkoop-praatje zijn, maar het feit dat hij de moeite neemt kenbaar te maken dat het deze kant op KAN komen, leert mij dat onze Piers weldegelijk het idee heeft dat de kou aanstaande is.
En sowwy Ben, voor het plaatsen van een nieuwslink. Wist ik niet.
EDIT Ben47: Waar is je link naar Piers Corbyn? Je wekt immers de indruk een link naar Piers Corbyn te hebben, maar het is een link naar een nieuwsbericht en dat staat reeds vertaald en al hier op O-O. Dus link gewijzigd.
Overigens mogen alleen O-O medewerkers nieuws plaatsen. Iedereen kan via PB nieuws melden aan de medewerkers. | Gewijzigd: 18 december 2012, 19:24 uur, door quintogh
Edit: Pers verandert in Piers. | Gewijzigd: 18 december 2012, 19:09 uur, door Ben47
Op de twitter van Piers staat deze link. Hij " zinspeelt" op het feit dat deze kou onze richting op komt. Het kan natuurlijk een verkoop-praatje zijn, maar het feit dat hij de moeite neemt kenbaar te maken dat het deze kant op KAN komen, leert mij dat onze Piers weldegelijk het idee heeft dat de kou aanstaande is.
Op zijn laatste nieuws staat
'Temps of minus 30C in Russia on 21 Dec ('End Of World day')': en dan over koude in de Oekraïne en vervolgens de vraag:
'Will some of that air head for Britain + Ireland in January? => Get 15-45d January forecast'
Wat in die 15-45d January forcast als antwoord wordt gegeven is voor ons de vraag. Daarover kunnen we gaan speculeren, maar dat heeft weinig waarde.
Toch wel vreemd ik denk er anders over en de onderstaande kaart trouwens ook
Klopt, maar het een is ECMWF en de ander GFS klein verschilletje
| Gewijzigd: 18 december 2012, 19:56 uur, door stratocumulus
GFS staat hier een beetje alleen in. Het Japanse model komt zelfs met een hele WC intercity