Ofwel temperaturen die overdag net de 0 graden halen of anders erg zachte temperaturen rond of boven de 10 graden en een neerslagbom!!
Lange termijn, weer niet wat ik ervan moet zeggen.
| Gewijzigd: 17 december 2012, 19:40 uur, door Sneeuwlove
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Modelbeoordeling en onzekerheden
De Uitvoer is consistent. De cyclonale invloed van de Oceaan komt wat eerder dan in de vorige Uitvoer. Bij het frontale systeem van donderdag valt veel neerslag, de kans op meer dan 10 mm is circa 50%. In het noorden is er daarbij een ongeveer 50% kans dat een deel van de neerslag in de vorm van (natte) sneeuw valt. Het lijkt erop dat de sneeuw voornamelijk wordt veroorzaakt door afkoeling als gevolg van vallende neerslag, bij het begin van de neerslag is het niet koud genoeg. In het weekeinde ligt een uitloper van het lagedrukgebied op de Oceaan boven of dichtbij ons land. Er daarbij ongeveer een 40% kans dat het noorden onder invloed van de uitloper van hogedruk boven Scandinavië komt met koud weer (temperaturen rond of onder het vriespunt). De kans op significante sneeuwval (3 cm of meer) is daarbij in het N ongeveer 10%. In het zuiden is de kans op koud weer slechts 10%. Na het weekeinde neemt de kans op koud weer sterk af. De kans op (zeer) zacht weer is na het weekeinde groot. Oorzaak hiervan is het sturend laag op de Oceaan waardoor met een zuidwestelijke stroming maritiem tropische lucht over West-Europa stroomt. De hoge temperaturen in combinatie met de soms aanzienlijke neerslaghoeveelheden kunnen ervoor zorgen dat er veel water in het stroomgebied van de Rijn terecht komt. Op de lange termijn laten alle Leden een aanhoudend zonaal stromingspatroon zien waarbij de positie van het sturend lagedrukgebied steeds meer verschilt. De neerslagkans blijft met ongeveer 80% groot. De temperatuur ligt in het algemeen rond of boven normaal.
Bron: Knmi
ach,100 km verschil en we hebben vorst,of langs de andere kant,100 km verschil en we hebben niks,zoals het er nu voorstaat hebben we tussenin,ik denk trouwens dat deze winter nog wel koud gaat worden(op basis van hellmanngetallen)
weet je wat ik ook vreemd vind,in ierland is het in het binnenland aan het vriezen en er ligt sneeuw en er valt ook sneeuw http://www.wintergek.nl/kaarten/ | Gewijzigd: 18 december 2012, 10:54 uur, door Jenss