... Er zijn ook mensen die van het moment kunnen genieten en hebben liever één vogel in de hand dan tien in de lucht. Over kaarten op LT praten is best leuk en leerzaam en daarmee zullen de mensen terecht mee doorgaan, maar iedereen wacht wel op feitelijke koude en sneeuw. En als dat er dan is - al is het nog zo weinig - dan zijn de mensen ook daarmee terecht bezig.
Hoi Ben,
Ik kan me er wel een beetje in vinden in de reactie van Basxt. Ik neem aan dat er een topic is ''waarneminingen'' waar men hun meldingen kunnen plaatsen. Scheelt weer erg veel pagina's en is het overzichtelijker met betrekking tot ''winterverwachting'' zowel LT of MT. 700x ''Het sneeuwt'' en 700x ''hier nu zoveel cmer'' pf ''Nu -0,9 en nu -1.1''word niemand wijzer van bij een topic over verwachting KT,MT,LT.
Gewoon een mening en val niemand aan verder. Athans dat is niet mijn bedoeling mocht iemand anders het wel zo ervaren.
Cheers
| Gewijzigd: 11 december 2012, 21:28 uur, door Summer ice
Ik kan me er wel een beetje in vinden in de reactie van Basxt. Ik neem aan dat er een topic is ''waarneminingen'' waar men hun meldingen kunnen plaatsen. Scheelt weer erg veel pagina's en is het overzichtelijker met betrekking tot ''winterverwachting'' zowel LT of MT. 700x ''Het sneeuwt'' en 700x ''hier nu zoveel cmer'' pf ''Nu -0,9 en nu -1.1''word niemand wijzer van bij een topic over verwachting KT,MT,LT.
Gewoon een mening en val niemand aan verder. Athans dat is niet mijn bedoeling mocht iemand anders het wel zo ervaren.
Zeker, weerwaarneming worden in algemeen in het meldboek http://www.onweer-online.nl/ geplaatst. Dat kan ten alle tijde. Maar je moet begrip opbrengen dat wanneer het op een bepaalde plek in Nederland of België spannend wordt met winterachtige (combinatie temperatuur onder nul en sneeuw(kansen), omstandigheden of storm e.d., dat men het hier enthiausiast wil delen met anderen. Overigens zo ontzettend veel wordt er nu ook weer niet over geschreven vanavond dat voor het plaatsen en bespreken van kaarten geen ruimte zou zijn. Kortom, ik vind dergelijke reactie wat kort door de bocht. Het had ook wat prettiger geweest als Basxt na zijn bericht even hier gebleven was en bijv zelf een kaart bespreekbaar had gemaakt i.p.v. direct na zijn bericht te vertrekken.
| Gewijzigd: 11 december 2012, 22:02 uur, door Ben47
Ik ben er nog hoor:) Alleen ben ik niet goed met kaarten posten, Ik kijk er liever naar.
Ik zeg niet dat de reacties hier slecht zijn, ik zie alleen liever wat meer pluimen en verwachtingen.
Goed weer on-topic,
Ik zeg niet dat de reacties hier slecht zijn, ik zie alleen liever wat meer pluimen en verwachtingen.
Maar hier zijn best mensen die je willen helpen hoor. Als je aangeeft welke je wilt zien kunnen we je aanwijzingen geven om te plaatsen of we plaatsem hem voor je.
Vervolgens is de spreiding na 6 dagen niet buitensporig groot en heeft het gemiddelde van de leden een licht neerwaartse trend. Maar dan zitten we in het meest onzekere deel van de pluim en kan het nog alle kanten uit,
| Gewijzigd: 11 december 2012, 22:31 uur, door Ben47
SYNOPTISCHE SITUATIE:
Tussen een laag boven Zuid-Scandinavië en een hoog boven Centraal-Europa staat een noordwestelijke stroming, waarmee polaire lucht wordt aangevoerd. In deze polaire lucht bevinden zich verschillende kleine storingen. Een CAD, mede getriggerd door de zuidpunt van Noorwegen, trekt als laagje in de ochtend naar de Duitse Bocht en daarna verder Duitsland in. Bijbehorende neerslagband trekt in de ochtend vanuit het noorden ons land binnen. Het genoemde hoog neemt in betekenis toe, waardoor in komende nacht de stroming bij ons oostelijk wordt. Hiermee wordt koude en aanmerkelijk drogere continentale lucht aangevoerd. Op de nadering van een occlusie wordt op hoogte met een zuidelijk stroming iets warmere en vochtigere lucht aangevoerd. Door het proces van opglijding valt er donderdagavond wat lichte sneeuw.
NEERSLAG:
Neerslag behorende bij de CAD is vooral natte sneeuw, dieper landinwaarts misschien nog tijdelijk droge sneeuw. Het vreemde neerslagbandje dat vanuit het Kanaal komt, en in alle modellen voorkomt (mogelijk kustconv. ?), is een aandachtspunt. Actueel is het nog niet terug te vinden. Neerlag morgenavond (na de avondspits) lijkt vooral lichte (mot)sneeuw te zijn.
Bron: Knmi