misschien activeer het hele goedje wel zo ams gisteren in noord nederland
ik denk dat we het wel mee zullen krijgen hoor,het activeert langs alle kanten | Gewijzigd: 11 december 2012, 18:48 uur, door Jenss
Edit: algemen vorst is al bereikt om 18:00 u, hadden ze niet verwacht ...
| Gewijzigd: 11 december 2012, 19:00 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
*knip*
Is dit dan voldoende kou om rond deze datum sneeuw te krijgen?
| Gewijzigd: 11 december 2012, 19:11 uur, door Marga
Nu controleer ik net even buienradar.nl en merk in de buien een groot verschil op... dus nu mijn vraag:
Wat is het verschil tussen 2 uur vooruit, 3 uur vooruit en de sneeuwradar?
Bij 2 uur vooruit zie ik een verdwaalde bui richting het oosten gaan terwijl er bij de andere 2 meerdere buien te zien zijn richting antwerpen.
Nu controleer ik net even buienradar.nl en merk in de buien een groot verschil op... dus nu mijn vraag:
Wat is het verschil tussen 2 uur vooruit, 3 uur vooruit en de sneeuwradar?
Bij 2 uur vooruit zie ik een verdwaalde bui richting het oosten gaan terwijl er bij de andere 2 meerdere buien te zien zijn richting antwerpen.
bui breid precies wat uit aan de westkant, misschien dat we er wat van kunnen meepikken . En wat betreft de radars... Het zijn zo'n petieterige buien dat ze nauwelijks deftig kunnen waargenomen worden... Al vindt ik dat de bui mooi begint te activeren.. Zie je ook bij de buienradar van het KMI.
Alles is aan het samensmelten op sneeuwradar
Ik zie toch liever de mooie kaarten en vooruitzichten. En zoals de kaarten er nu voor staan zal het sneeuw dat nu mogelijk zou vallen smelt toch wel weg omdat de temp voor komende dagen er heel droevig uitzien.
... Er zijn ook mensen die van het moment kunnen genieten en hebben liever één vogel in de hand dan tien in de lucht. Over kaarten op LT praten is best leuk en leerzaam en daarmee zullen de mensen terecht mee doorgaan, maar iedereen wacht wel op feitelijke koude en sneeuw. En als dat er dan is - al is het nog zo weinig - dan zijn de mensen ook daarmee terecht bezig.
| Gewijzigd: 11 december 2012, 20:35 uur, door Ben47