kijk ze rustig na op http://www.meteociel.fr/modeles/gfse_cartes.php?&ech=384&mode=9&carte=1
*kaartjes*
Op deze kaart is dus geen Russische beer te zien he
Dit zijn sowieso enkel temperatuurkaartjes, wanneer je hier de drukkaarten bijzet, zul je zien dat er geen sprake is van een hogedrukgebied boven europa.
Wanneer je met de Russische beer bedoelt dat er een sterk hogedrukgebied is in Rusland is, heb je inderdaad gelijk, maar daar zullen wij dan verder helemaal niks van meekrijgen.
Edit: even daarvoor is er inderdaad een dag of 2 sprake van een noord-oost sroming, daar moeten we dan maar op bouwen. | Gewijzigd: 11 december 2012, 17:03 uur, door vdweste
De grafieken aan de linkerzijde zijn van de 12h run en daar zie je heel duidelijk dat er weer veel meer spreiding begint te komen.. m.a.w. de onzekerheid neemt weer lekker toe.. in beide modellen !
( ow voor what it word is.. de 12h run van GFS is ook alweer een fractie kouder ) ( Ben47 daar komt mijn 7% )
Volgens mij zijn de rechtse grafieken de nieuwe hoor.. en daarop is het gemiddelde iets warmer.
Grtzz | Gewijzigd: 11 december 2012, 18:12 uur, door Stefanv
De grafieken aan de linkerzijde zijn van de 12h run en daar zie je heel duidelijk dat er weer veel meer spreiding begint te komen.. m.a.w. de onzekerheid neemt weer lekker toe.. in beide modellen !
( ow voor what it word is.. de 12h run van GFS is ook alweer een fractie kouder ) ( Ben47 daar komt mijn 7% )
gfs gaat voor kwakkelweer,een weekje kouden dan weer een weekje zacht
++ 11/12- 13Z : ER IS EEN WAARSCHUWING VAN KRACHT VOOR SNEEUWVAL VOOR VANNACHT EN MORGEN WOENSDAG ++
In een naar NW krimpende hoogtestroming worden vanavond, vannacht en deels morgen woensdag buien over Nederland gedreven. Deze zullen vooral dieper landinwaarts onder grotendeels vaste vorm bestaan. In de oostelijke gebieden kan diengevolge een sneeuwcumulatie ontstaan van lokaal 2-4 cm bij benadering. In het N(W) van NL bestaan de buien actueel soms uit sneeuw, doch bij het krimpen van de stroming vannacht zal dit daar eerder een mengvorm of regen zijn. De 850-1000 hPa diktewaarden gaan daar dan boven 129 dam bij een oplopende Tw en positieve T2m waarden.
Link naar Karim hamid http://severeweatheroutlook.blogspot.nl/
Bron: Severeweatheroutlook | Gewijzigd: 11 december 2012, 18:29 uur, door Bart Standaert