Kans op een witte kerst is gezien het verleden slechts ca 7%, maar het komt voor, dus...(speciaal voor Calliep )
Winter is voorlopig even voorbij vanaf woendag
Ik verwacht volgende week een kletsnatte week en jij
Mvg
Berichten samengevoegd door Ben47 | Gewijzigd: 11 december 2012, 17:02 uur, door Ben47
NEERSLAG:
Een eerste buienlijn is actueel aanwezig boven het noorden van het land. Hierin wordt (natte) sneeuw waargenomen en zowel Hirlam als Harmonie onderschatten deze lijn. Verder landinwaarts nemen deze buien in activiteit af. Vanavond zien we in het kustgebied bij de buien weer meer natte sneeuw en waarschijnlijk ook regen, verder landinwaarts lijkt de neerslag gewoon als sneeuw te vallen. De temperatuur gaat landinwaarts al snel weer onder nul komen en in combinatie met de winterse neerslag levert dat gladheid op. Op uitgebreide schaal ijzel (in de vorm van onderkoelde neerslag die bevriest op de grond) zit vooralsnog niet overtuigend in de modellen. Progtemps laten vooral in het noordoosten een kleine ijsdriehoek zien, waarbij Hirlam het meest uitgesproken is. Dat laatste komt door de sterkste maritieme aanvoer aan de westflank van het laag. Woensdag overdag vooral natte sneeuw, dieper landinwaarts misschien nog droge sneeuw. | Gewijzigd: 11 december 2012, 12:05 uur, door Tatanka
Citaat van kenny, dinsdag 11 december 2012, 12:10 uur Winter is voorlopig even voorbij vanaf woendag
mvg
Kenny
Laten we vanaf vrijdag maar weer over de herfst gaan praten over de kansen op stormen want winterweer is wel even voorbij
Berichten samengevoegd door Ben47
Mvg
Mvg
Ik had al even naar de kaarten gekeken nou er komt een enorm laag druk gebied op ons af met een zuidwestelijke aanvoer en de isobaren liggen nog eens dichtbij elkaar wat veel wind opleverd en er zit veel maar dan ook heel veel regen in compleet herfstweer dus. En het winterweer zie ik niet zo snel terug komen omdat het lage druk gebied over een heel stuk van west Europa ligt zelfs in de Wintersport landen word het ook flink minder met het koude weer. Wie kan mij eens uitleggen waarom lage druk gebieden het meestal winnen van de hoge druk gebieden?
Mvg
Tijdje warmer. maar kans binnen 10 dagen op koude periode (veel steviger dan nu geweest)..
10 dagen vooruit heeft een betrouwbaarheid van 0% want dat veranderd weer zo vaak en meestal word het winterweer vooruit geschoven ik ga er vanuit dat we zeker volgende week een natte weet gaan krijgen en temperaturen ruim boven 0
Hier ligt al een paar cm. bovenop dat van afgelopen nacht.
Temp. 0,7 C
Ik wacht met smart van wat er komen gaat
sneeuwt het daar al