http://www.weerplaza.nl/nederland/Heerlen/10546
laten we hopen dat het uit komt voor dinsdag woensdag en vanavond
Berichten samengevoegd door Marga
Grtzz
*Jammer dat de meeste mensen de LT alleen geloven als het winterweer word. Zodra er een wc opstaat of verzachting dan is het te ver weg..
De resultaten blijken echter van dag tot dag te verschillen, dus zijn ze niet voor 100 % betrouwbaar.
| Gewijzigd: 10 december 2012, 21:41 uur, door Marga
Vriendelijk verzoek om bij het quoten, de citaten tot een minimum te beperken. Vooral geen antwoorden geven in een quote. De leesbaarheid van het forum gaat hierdoor flink achteruit. Het moderatorteam heeft er bijna een dagtaak aan om steeds de quotes bij te werken.
Vervolgens een vriendelijk verzoek om de discussie respectvol naar elkaar toe te houden. Niet op de man/vrouw spelen, maar het puur inhoudelijk houden.
Bij voorbaat dank voor de medewerking.
http://www.niederschlagsradar.de/h3.aspx?regio=homepage&j=-2&srt=loop3stunde
http://plazilla.com/weersvoorspellingen-aan-de-hand-van-dierengedrag
Dit is natuurlijk maar een voorbeeld, maar wel een natuurprodukt.
Het meeste valt precies langs de grens. Wat duitsland betreft denk ik niet dat dit ons bereiken zal van wege de noordelijke wind. Mogelijk voeren de bovenwinden de buien of storingen naar de Nederlanden. Verwachting was NO. wind. | Gewijzigd: 10 december 2012, 22:23 uur, door Ben47
De uitdrukking van: "als de potten vol zijn, gaan de deksel erop!" is er ook een. Dit afgelopen halfjaar weinig neerslag gehad, dus valt het te betwijfelen of idd nog (strenge) vorst komt,
| Gewijzigd: 10 december 2012, 22:23 uur, door Ben47
| Gewijzigd: 10 december 2012, 22:22 uur, door Ben47
| Gewijzigd: 10 december 2012, 22:24 uur, door Ben47
Nu kan ik allerij kaarten bekijken en die veranderen bij wijze van uur tot uur. Mooi natuurlijk, maar puntje bij paaltje lijkt het toch net weer iets anders te verlopen. Leeftijd mijn persoon 64 jaar.
Dat is nu net wat ik bedoel. Zij waren helder in hun uitspraak en zaten er ook bijna nooit naast, ben wel weer blij met die pien, was het vergeten. Machtigen weermannen. Luisterde altijd graag . Zal nooit vergeten dat we een wc hadden en dat was ook voorspelt en dat de wind zou draaien naar Nooroost en de overvloedige regen die in de morgen viel in de middag zou overgaan in zware sneeuwval. Ik was toen 12 jaar oud ben nu 64 jaar. Het kwam allemaal uit. Deze wisten tot bijna de de minuut zonder geavanceerde apparatuur de momenten te kunnen kiezen (GEWELDIG) (Ik denk dat we dit nooit meer zullen ervaren) Deze mensen zijn niet meer en naar mijn mening is daar toch te weinig lering uit getrokken.
Alles is geautomatiseerd, maar ik heb hier en daar toch best mijn twijfels als het gaat om het voorspellen van allerhande weergegevens. Maar ik heb hoop op een redelijk goede winter. Kijk naar de natuur en die zegt heel veel. zie eerder mijn topic.
H.de jong was een van mijn grootste favorieten, en moet zeggen een geweldige weerman. Moet de tweede nog tegenkomen.
o
3,4,5 dagen is zelfs blijkbaar al moeilijk om een goede ondanks dure apparatuur voorspelling te kunnen doen. Afwachten dus maar of we zo als vele een witte kerst tegemoet gaan. Zoniet, volgend jaar beter. Genoeg landen waar de sneeuw in overvloed aanwezig is. Nederland is niet voorniets een kikkerland met veel water, en dat beinvloed de winter wel degelijk in de benelux. NO of O winden zullen een winter brengen in wintertijd, mits er kou voorradig is uit het NO of O.