Een neerslagzone met koude bovenluchten blijft gedurende bijna 12 u boven nederland hangen deze neerlsagzone levert mogelijk sneeuw op haha puur virtueel wintergenot op lange termijn momenteel !
Ziet er al iets beter uit! Fingers crosseWow kijk ook eens rond de kerst dagen.
Waar kan ik tekenen ^^.
http://www.weerplaza.nl/data/gens/gens_pluim_tt_06290.png
maar het veranderd nog vele malen... | Gewijzigd: 9 december 2012, 20:29 uur, door Marc Stoelers
Uit KNMI guidance 16:41u
Momenteel geisoleerde tot geclusterde regenbuien.
Komende nacht bij de doorstaande wind Tn rond 3 a 4, aan de kust 5 tot 7 graden boven nul.
Morgenochtend neemt in het noorden de kans op wat natte sneeuw toe.
Morgenmiddag in het gehele land al kans op af en toe wat natte sneeuw, Temperatuur door de kouadvectie niet al te veel oplopend naar 3-6 graden.
Morgenavond bij een enkele bui landinwaarts kans op droge sneeuw. Zoals vaak te zien in een uitbraak van polaire lucht is dat de neerslagkans afneemt bij toenemende kans op vaste neerslag, doordat de lucht steeds droger wordt. M.a.w. de buien krijgen steeds meer een geisoleerd karakter in loop van de periode.
In de avond/nacht naar dinsdag temperatuur met afnemende wind al snel dalende naar onder nul.
| Gewijzigd: 9 december 2012, 23:17 uur, door Ben47
NEERSLAG:
Actueel verspreid over het land enkele buien, bij de back bent occlusie wat meer geclusterd, na de occlusie vanmiddag en vanavond weer meer geïsoleerd. Met de aanvoer van geleidelijk koudere lucht wordt de neerslag gedurende de dag meer en meer winters van karakter. In de loop van de middag eerst natte sneeuw, vanavond en komende nacht ook droge sneeuw, derhalve al de eerste waarschuwingen voor mogelijke gladheid uitgegeven. Morgen overdag zien we af en toe een buienlijntjes passeren met sneeuw, zoals bij de modelbeoordeling benoemd deze niet al te letterlijk nemen qua timing en posities. De verdeling en de timing van de waarschuwingen zal derhalve aan verschuivingen onderhevig zijn.
ZICHT:
In de polaire lucht uitstekende zichten, in buien 5-8, lokaal 3-5 km. In (natte) sneeuwbuien later ook beneden de 3000 meter.
TEMPERATUUR:
De temperatuur zal overdag door kou-advectie amper oplopen, Tx van 4 á 5 graden. Vanavond met afnemende wind en opklaringen snel afkoelend richting het vriespunt, Tn dinsdagochtend vroeg dan van enkele graden boven nul vlak aan zee tot plaatselijk -4 in het oosten en zuidoosten van het land. Tx morgen overdag tussen de 1 graad in het oosten en zuidoosten tot nog net 4 graden vlak aan zee.
Kans op gladheid door sneeuwbuien
Geldig: maandag 10 december 2012 vanaf ca 18 uur gedurende ca 12 uur
Bron: Knmi
Ik hoop dat het koude weer aanblijft. Sneeuw is en blijft beter dan regen.
Van regen wordt je droevig, dan sneeuw minder.
Hier is het nog 3 graden, dus sneeuw zie ik niet snel aankomen
ik geloof daar persoonlijk niks van,er liggen pakken sneeuw in europa,het zal dus heel moeizaam gaan,als het al gaat
ec is trouwens beter dan gisteren,koude lucht bel boven scandinavie en denmarken en uitzakkende depressies naar het zuidoosten,kan evengoed koud worden | Gewijzigd: 10 december 2012, 12:58 uur, door Jenss
Ik vind 5 dagen vooruit kijken nog wel redelijk betrouwbaar op vrijdag word het alweer zo,n 7 graden met een wind die gaat draaien naar een zuid tot zuidwestelijke stroming en weekend is nog wel wat ver weg maar geeft een temp aan van bijna 10 graden bron: www.weer.nl | Gewijzigd: 10 december 2012, 15:59 uur, door Marga
maar vanaf zondag zie ik terug genoeg kansen hoor die wc verdwijnt meer en meer uit de verwachtingen vanaf zondag kiest zelfs de meerderheid nu weer voor temperaturen onde het vriespunt op 850hpa ik denk dat er vanavond zel eens een mooie verassing in de kaarten kan staan . :::