Ik denk dat dat komt omdat er vele zijn(waaronder ik ) die graag een witte kerst willen. Want ze nou zelf wat is er mooi dan wanneer er tijdens kerst in het einde van de middag sneeuw valt. Zelf geloof ik er niet echt in dat de kerst wit wordt(speculaties) MAAr het is pas over drie weken en er kan nog van alles gebeuren dus laten we hopen.
Zoals ik al eerder zei; deze winter is tot nu toe al vele male beter dan die van 2011
kijk voor de gein naar de post over de winter van 62/63.. ( 1 of 2 pagina's terug) er zijn nog lang geen kaarten geschud.el goed komen.
Tot nu toe is het een superwinter. Aangezien we al zo vaak lezen dat gebeurtenissen uit het verleden geen garantie zijn voor de toekomst, oftwele, het weer herhaalt zich zelden of nooit, ben ik bang dat je met die post heel wat over je heen gaat krijgen als het ook maar een beetje minder streng wordt... "Ja maar, het was beloofd"hoor je dan....
ach.. dat is iets wat elk jaar weer terug komt.. dat iets gezegd was en dat het niet is uitgekomen...
Tja het blijven verwachtingen en dat maakt deze tak van sport zo leuk dat er een heerlijk onvoorspelbaar gedrag is.
En iets beloven.. geloof niet dat iemand dat hier doet.. maar ik heb de post wat duidelijker gemaakt zodat de mensen die niet kunnen lezent dit echt wel moeten begrijpen al heb je gelijk er zullen er een aantal zijn die dat niet kunnen
| Gewijzigd: 9 december 2012, 14:34 uur, door Callie-P
Misschien heb je hier iets aan. Is erg complex om in een paar woorden uit te leggen.
http://www.avheerjansdam.nl/IJsgroei.htm
Overigens, wat je beschrijft "aan het einde van de middag sneeuw", ik weet niet of je dat wel "witte kerst" mag noemen. Witte Kerst is twee dagen een gesloten sneeuwdek, ik weet niet of het meetelt als 1 van die dagen een halve is.
Ik weet ook niet of het de meest "romantische" (getver wat een klef gedoe) Kerst is, meeste mensen willen toch een wit sneeuwdek zien als ze wakker worden, eigenlijk het liefst 1 wat speciaal voor Kerste gekomen is dus naar bed zonder sneeuw en wakker worden met 20 cm terwijl het nog steeds sneeuwt. In de kleffe kerstfilms is het dan weer een witte kerst als je in een groene wereld de kerk in stapt voor de Kerstmis of -dienst en er met een pak van 20-25 m weer uit gaat. Da's natuurlijk lastig tegenwoordig, niet iedereen gaat meer naar de kerk en er zijn meerdere missen en diensten op de 25e. Bovendien, als er zo snel zoveel valt zullen de wegen wel onberijdbaar zijn, zit je in de praktijk nog uren vast in een doorgaans slecht verwarmde kerk.
En als je goed kijkt naar de pluim zie je dat er enkele leden dezelfde lijn volgen die richting kerst goed dalen naar het vriespunt. Dus het is zo'n beetje fifty fifty.
| Gewijzigd: 9 december 2012, 17:10 uur, door Sneeuwlove
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Wat als dat zo is?
Ziet er al iets beter uit! Fingers crossed | Gewijzigd: 9 december 2012, 19:53 uur, door Bronk