:) nee Basxt de grafiek die er staat is uit 1963.. als je daar de temperatuur verloop op ziet dan zie je dat december fris begon ,, dat er zo rond dezelfde tijd een opleving was met de temperatuur en dat hij rond de kerst weer omlaag dook.. Het leuke is dat de grafiek behoorlijk overeenkomt met deze winter tot nu toe..
De grafiek heb ik geplaatst om duidelijk te maken dat het zeker weer koud kan worden ..
Om je een houvast te geven met de huidige weerkaarten. De kaarten zijn zeer grillig. het ene moment hebben we rond de kerst strenge vorst en nu zijn er een paar runs die temperaturen boven nul aangeven. Het is dus zeer instabiel en het kan zo weer omslaan naar runs met alleen koude.. maar goed dat is de glazen bol.. en laat ik die net niet hebben.
Mijn persoonlijk gevoel naar aanleiding van de kaarten is dat de koude zeker weer terug gaat komen ( deze maand ). Dit baseer ik op het verloop van de afgelopen weken. Maaaaar mijn grote kanttekening is dat de jetstream (200hPa) zo onbetrouwbaar is als tie groot is dus ik verwacht geen langdurige periodes van koude maar ook geen langdurige periodes van warmte..
Kortom deze winter zal denk ik een stuk afwisselender verlopen als de afgelopen winter.
Dussss gewoon afwachten en de betrouwbaarheid van de pluimen daar heeft Ben een uitstekende visie op..zoek maar eens naar een post van hem met de inmiddels beroemde betrouwbaarheids balk.
| Gewijzigd: 8 december 2012, 23:27 uur, door Callie-P
Laat ik het zo zeggen,storm depressie koerst Zuid over Nederland
Sorry kan geen kaarten plaatsen,zit op mijn werk. Kan dus niks opslaan,door risico's. | Gewijzigd: 8 december 2012, 23:36 uur, door Summer ice
Ben,
Kan jij kaartje van GFS 300 uur even plaatsen? Is absoluut een plaatje!!!! Zegt niks maar zo willen we het wel.
EDIT Ben47: Sorry, maar was niet meer on-line.
Berichten samengevoegd door Ben47 | Gewijzigd: 9 december 2012, 09:09 uur, door Ben47
Kan jij kaartje van GFS 300 uur even plaatsen? Is absoluut een plaatje!!!! Zegt niks maar zo willen we het wel.
Alstublieft .. (LANGE TERMIJN) (laagje komt van noordwesten, .. maar tjah, het zal nog 100x veranderen
| Gewijzigd: 8 december 2012, 23:45 uur, door Gilleeesss
Neerslag was ook gewone regen, maar was net een schaatspiste in het begin! Hopelijk geen zware ongevallen gebeurd.
Nu is de situatie weer goed te noemen.
1cm zal gevallen zijn stevig doorsneeuwen hopenlijk halen we nog de 5
http://www.webcamsittard.nl/site/
sittard gelijk aan heerlen met sneeuw val | Gewijzigd: 9 december 2012, 03:54 uur, door Kaj
en als ik buienradar mag geloven sneeuwt het hier tot nat 10 uur als dat zo doorgaat halen we 2dex op rijd de 10 cm
Edit: bijna 5,5cm te heerlen in anderhalf uurtje en nogsteeds sneeuwt het
opnieuw hevige sneeuwval naja zodoorgaan tot 10 uur en we hebben toch de 20cm weliswaar in 2 dagen en niet een dag gehheheh
wat is sneeuw toch leuk en mooi
niet voor niks de hele nacht opgebleven
edit 7 uur na best wel hevige 3,5 uur sneeuw (nu droog) uitkomst toch 8cm bijgevallen
| Gewijzigd: 9 december 2012, 07:07 uur, door Kaj
Zou je deze stelling kunnen onderbouwen? Of is het een gevalletje..
| Gewijzigd: 9 december 2012, 10:11 uur, door Marga