verwacht v oor limburg nl en be wel idd tot 10cm het sneeuwt hier constant door en totaal geen drapsneeuw op de grond
temp 0,5 | Gewijzigd: 7 december 2012, 11:57 uur, door Marga
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
http://tinypic.com/player.php?v=1124egh&s=6
Frankske nog gehoort daarjuist, 5 tot 10 cm, vraag me af waar? bovenkant van zijn diepvries denk ik.
ik heb altijd geweten, als ze te vroeg over sneeuw praten in het weerbericht dat de dag zelf maar weinig van de merken is.
Ik denk dat je dan toch even wat posts moet gaan lezen.. in het midden van het land ligt al een 10cm en het sneeuwt daar nog stevig door.
In de verwachtingen is constant gezegd dat het noorden van het land deze keer weinig sneeuw zou krijgen en dat klopt tot nu toe ook nog..
Het westen van het land en dan met name de kuststrook zou ook minder sneeuw krijgen en daar zou het al snel overgaan in dooi en regen.. klopt ook.
Kortom het is misschien niet zo extreem als de grote weerinstituten hebben verwacht ( sneeuwjacht e.d) maar wat moet je anders . Een front als deze doet wat ze wil en als ze dadelijk toch tot stilstand komt dan kan er in die delen van het land nog een heel dik pak sneeuw bij komen.
Ik vind dat men het goed heeft gedaan om te gaan waarschuwen, maar ja het is erg Nederlands om achteraf weer een oordeel te hebben dus de media zal straks wel weer het hoogste woord hebben dat het allemaal weer overdreven was enz enz.
edit : kijk ook even naar het filmpje van Tatanka.. gaat toch lekker tekeer daar
edit2 : de laatste run van het GFS model is erg goed en zoals het er nu uit ziet blijft het koud tot aan kerst..
| Gewijzigd: 7 december 2012, 10:24 uur, door Callie-P
Is toch wel de verwachting zoals staat in de laatste pluimen, maar dan kan natuurlijk altijd minder worden. En als je niet al te positief-winterminded bent ga je daar wel van uit
Stoepen die eerst wit waren zijn inmiddels weer gewoon nat en er vallen dikke natte druppels uit de bomen.. Maar goed hoe je het ook wend of keert het is pas 7 december en we hebben in het hele land al zo een beetje sneeuw gehad. Niet slecht zou ik zeggen we hebben nog een hele winter te gaan Helemaal correct, ik heb zo even de thermometer ( oude keukenthermometer) in de grond geprikt. op de grond zelf 0 tot 0.4 graden, een halve cm in de grond al 2.5 en op 10 cm 3,4 graden. De sneeuw die vandaag valt moet wel smelten.
het was voor het grootste deel van de lage landen ook wel voorspeld dat het boven 0 graden zou worden en ook bijna overal is de grond nog te warm. voor sneeuw.
Misschien maar goed ook, met een beetje geluk is alle drab weg voor het vanavond echt gaat vriezen want dan krijg je lelijke ijsplaten en gladheid.
[knip]Ik heb hier in de tuin anders een rukwind gezien, binnen 2 seconden was het zicht weg. alsof iemand een bak vol met sneeuw in je gezicht gooit. Dat wil je in de auto echt niet meemaken.
| Gewijzigd: 7 december 2012, 10:42 uur, door Ben47
Kortom het is misschien niet zo extreem als de grote weerinstituten hebben verwacht ( sneeuwjacht e.d) maar wat moet je anders .
Ik heb hier in de tuin anders een rukwind gezien, binnen 2 seconden was het zicht weg. alsof iemand een bak vol met sneeuw in je gezicht gooit. Dat wil je in de auto echt niet meemaken.
Zelfs de wind begint zich nu te roeren.. kortom ..het KNMI zat er echt goed bij | Gewijzigd: 7 december 2012, 10:27 uur, door Callie-P
Is toch wel de verwachting zoals staat in de laatste pluimen, maar dan kan natuurlijk altijd minder worden. En als je niet al te positief-winterminded bent ga je daar wel van uit alleen oper en control, gemiddelde gaat uit van iest kouder dan normaal, koude kwakkel met temps rond het vriespunt, maar zeker geen "vaste vorstperiode"