Hier in Gouda liggen enkele centimeters (zie foto van vanochtend vroeg http://instagram.com/p/S7SluiNJ3w/ )
Op dit moment sneeuwt het hier aardig door, ik hoop dat er nog veel meer bijvalt
Vanmiddag ga ik nog meer foto's maken
Er zal wel meer gevallen zijn maar de onderste laag is zo'n pap, er is vast al een boel gesmolten.
Onder de bomen krijg je vooral waterdruppels van smeltende sneeuw in je nek. Lijkt nu weer wat harder te sneeuwen trouwens.
Als dat hele sneeuwgebied wat hier al overheen getrokken is heeft opgeleverd wat er nu ligt, dan komt er geen 10 cm. Zelfs geen 5....
Raar, KMI houdt voor zondag nog -10 op de Kempen, alle modellen geven rond het vriespunt, voor het grootste deel zelfs dooi aan van zaterdag op zondag.
Vanavond en vannacht wordt een probleem als tegen die tijd de papsneeuw er nog ligt.
Het aantal centimeters is nog niet schokkend, maar als het zo nog een tijdje door blijft sneeuwen komt er toch een aardig laagje te liggen.
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Toen wist ik het al... de voorspelde sneeuw zou niet komen.
Toen ik deze morgen op stond, kwam mijn verwachting uit: alleen maar vuile pap....
en bij rader gaaft tot 21 uur in heerlen sneeuw dus zo komen we er ook wel | Gewijzigd: 7 december 2012, 09:20 uur, door Kaj
En precies dat staat bijna heel Nederland nog te wachten! Eigenlijk is het elke keer en elk jaar weer hetzelfde; heel enthousiaste reacties vooraf, hoe dichterbij het komt, hoe angstiger men wordt en meestal wordt met achteraf weer vrolijk. Ik heb daar niets van meegekregen....
Of het moet nog komen, wat me sterk lijkt vanwege de vrij korte afstand. Ook Meto Gilze geeft bijna geen "dikke sneeuwstorm"snelheden, d ehevigste rukwinden waren er voor de sneeuw.
Citaat van sneeuw, vrijdag 7 december 2012, 7:31 uur
Hier vallen momenteel vooral hele grote druppels van de bomen dat begint al vroeg:D Nog steeds 1 cm pap.
Ik hoop dat het knmi zicht schaamt.. lokaal 20 cm:)
grtzz
Niet alleen het KNMI, ook het KMI en vele andere voorspellers hier en buiten in de weide wereld. Men was unaniem in de verwachting van sneeuw (uitgekomen')
tot heel veel sneeuw (niet uitgekomen).
En ik zat er ook naast met mijn verwachting dat het wel natte sneeuw zou worden. Dat is het wel maar in een kleiner gebied dan ik dacht. Zou wel willen weten tot hoever het gebied rijkt waar de sneeuw pap wordt.
Mvg de crew