Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 20:25:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

21 Nov 2024 08:43:07
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
7 december 2012, 00:36 uur | Bericht #378459
Citaat van sneeuw, vrijdag 7 december 2012, 0:30 uur
Ik sta er een beetje van te kijken maar de meeste meldingen zijn op dit moment van regen(aan de nederlandse kust)?? Hier dernet trouwens wel wat sneeuw gevallen maar stelt nog niks voor.

Grtz
Ah oh, wordt toch niet weer zo'n verhaal he..
Maar het was toch ook verwacht dat er voorafgaand aan de sneeuw aan de kust het zou kunnen regenen?
Ik heb wel vertrouwen in een goede afloop. Ikzelf woon in Haarlem, wat wat hoger aan de westkust ligt. Volgensmij is hier de kans op regen kleiner als ik het niet mis heb. Ik wacht het rustig af!

Sven
Moderator
7 december 2012, 00:37 uur | Bericht #378460
Citaat van beachboy, vrijdag 7 december 2012, 0:34 uur momenteel in Den Haag een hele lichte sneeuwval. Om te zeggen dat het los gaat . . . nee Is dan ook nog veel te vroeg, front ligt nu denk ik voor het westen van België
Waarom deze advertentie?
Ben47
Lid
7 december 2012, 00:37 uur | Bericht #378461
Heenvliet meldt motregen bij +1,5 graad. (15 minuten geleden 1,2)
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
dg1979
Lid
7 december 2012, 00:39 uur | Bericht #378462
Hier in Sluis valt er nu gewoon lichte regen, temperatuur is het laatste uur zelfs gestegen naar bijna 3 graden... Het blijft afwachten, maar ik vrees hier toch vooral een vieze blubberzooi, het is gewoon te warm, ook aan de grond.
Ben47
Lid
7 december 2012, 00:41 uur | Bericht #378463
Citaat van dg1979, vrijdag 7 december 2012, 0:39 uur Hier in Sluis valt er nu gewoon lichte regen, ... Er valt wel meer eerst regen en daarna sneeuw. Heel normaal.

| Gewijzigd: 7 december 2012, 00:42 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
Delain
Lid
7 december 2012, 00:43 uur | Bericht #378464
Citaat van dg1979, vrijdag 7 december 2012, 0:39 uur Hier in Sluis valt er nu gewoon lichte regen, temperatuur is het laatste uur zelfs gestegen naar bijna 3 graden... Het blijft afwachten, maar ik vrees hier toch vooral een vieze blubberzooi, het is gewoon te warm, ook aan de grond.
temperatuur stijgt ook hier en ligt al weer boven 0
Googler
Lid
7 december 2012, 00:43 uur | Bericht #378465
Citaat van joeppiejoep01, vrijdag 7 december 2012, 0:26 uur Zijn er al mensen die sneeuw melden aan de kust in NL? Ben wel benieuwd of de radar een beetje klopt, hoewel ik weet dat de sneeuw er een tijdje over doet om de grond te bereiken. Hier nu een piep klein beetje natte sneeuw, dat meteen weer smelt, nog niets bijzonders.

thimod
Lid
7 december 2012, 00:48 uur | Bericht #378466
Roosendaal meldt lichte sneeuwval
Dickje
Lid
7 december 2012, 00:53 uur | Bericht #378468
Wat een overdreven gedoe allemaal voor naar verwachting 10 cm sneeuw. Op zich best mooi behalve als je straat op moet, maar ik heb toch het idee dat we een beetje doorschieten met zn allen.
Lesley
Lid
7 december 2012, 01:05 uur | Bericht #378469
Citaat van Dickje, vrijdag 7 december 2012, 0:53 uur Wat een overdreven gedoe allemaal voor naar verwachting 10 cm sneeuw. Op zich best mooi behalve als je straat op moet, maar ik heb toch het idee dat we een beetje doorschieten met zn allen.
En dan vragen ze ons nog om thuis te blijven.
En hier zitten we dan te wachten op de voorspelde sneeuw... dochter heeft last van 4 doorkomende tanden dus van slapen komt niks in huis dus ik hoop stiekem om seffes door 't raam te kunnen gaan staren.

Raymond
Lid
7 december 2012, 01:08 uur | Bericht #378471
UPDATE
Temp hier op 2 meter Nu + 2.0 Dauwpunt de laatste uren rondom 0 Barometer valt de laatste 6 uur met gemiddeld 0,7 hPa per uur. Wind :Zuid- west toenemend
Geen spatje regen of sneeuw. Bewolkt. Drupples op auto's beginnen te bevriezen. Ik heb vanavond zitten werken , maar het is mooi geweest voor nu.
Morgen zien we wel.
Ik wens jullie allen toe dat je morgen naar je werk moet bellen omdat je ingesneeuwd bent en niet komen kan. Ook wens ik toe dat niemand op zijn werk is om jouw telefoontje aan te nemen omdat iedereen ingesneeuwd is. De huidige radarbeelden doen overigens anders vermoeden. Welterusten allemaal

EDIT Ben47: Vriendelijk verzoek om je layout voortaan zelf te verzorgen en niet maar neer te kwakken. | Gewijzigd: 7 december 2012, 01:19 uur, door Ben47
Sven
Moderator
7 december 2012, 01:09 uur | Bericht #378472
front bereikt nu toch de Belgische grens, ben benieuwd wat er ligt als ik wakker wordt.

Ik gun het iedereen de sneeuw, en iedereen zal zijn portie wel krijgen.En niet te vergeten, we zijn pas 7 december mensen, we hebben eigenlijk nog 3 maanden voor de boeg! Met de normaal meest koude maanden ook ng!
Ben47
Lid
7 december 2012, 01:15 uur | Bericht #378473
Citaat van Dickje, vrijdag 7 december 2012, 0:53 uur Wat een overdreven gedoe allemaal voor naar verwachting 10 cm sneeuw. Op zich best mooi behalve als je straat op moet, maar ik heb toch het idee dat we een beetje doorschieten met zn allen.Jij mag de huidige verwachtingen voor de tijd van het jaar best overdreven vinden, daar ben je geheel vrij in, maar zou je je willen onthouden van een waardeoordeel over het enthousiasme van de mensen over diezelfde verwachtingen?

| Gewijzigd: 7 december 2012, 01:15 uur, door Ben47
7 december 2012, 01:20 uur | Bericht #378474
Ik ga maar eens slapen, nog niets te bekennen in breda, Weltruste!
Onweersdagen 2012: - nog niets - :)!
Raymond
Lid
7 december 2012, 01:25 uur | Bericht #378475
Citaat van Ben47, vrijdag 7 december 2012, 1:15 uur Citaat van Dickje, vrijdag 7 december 2012, 0:53 uur Jij mag de huidige verwachtingen voor de tijd van het jaar best overdreven vinden, daar ben je geheel vrij in, maar zou je je willen onthouden van een waardeoordeel over het enthousiasme van de mensen over diezelfde verwachtingen?
Wat mij betreft mag ieder zijn oordeel hebben zolang andermand oordeel wordt gerespecteerd.
Het is nu  eenmaal zo dat velen die hier komen nu eenmaal geinteresseerd zijn in meteo en daarbij is het  logisch dat (nagenoeg) iedereen geniet van bijzonder of extreem weer. Ik ben geen uitzondering wat dat betreft.  Dat de oordelen over wat komen gaat niet altijd erg wetenschappeijk is omdat de wens dan de vader van de gedachte is, zodat meer sneeuw (of onweer) wordt voorzien dan feitelijk objectiveerbaar is, hoort daarbij.  Feit is in elk geval dat we allemaal de spanning en het plezier om de voorpret delen en dat is altijd meegenomen en dat neemt niemand ons meer af. Als het morgen warm water regent dan hebben we een kater, maar wel hebben we gezamenlijk de spanning van de voorpret gevoeld. En daar gaat het om wat mij betreft. Hier overigens nog niks te zien ookal zou het volgens de radar al een beetje moeten sneeuwen.

7 december 2012, 01:30 uur | Bericht #378476
wind begint hier wat aan te trekken, vriest nog steeds licht op een gesloten sneeuwdek van afgelopen nacht, ben benieuwd wat morgenvroeg brengt, wij zijn hier toch als een van de laatsten aan de beurt om sneeuw te ontvangen.
(en bij sommige werinstituten liggen we als achterhoek in het buitenland)
Ben47
Lid
7 december 2012, 01:31 uur | Bericht #378477
Uit KNMI guidance uitgifte 23:55u

Qua koers van het laagje zijn er weinig verschillen te ontdekken, wel zien we dat EC nog steeds iets trager is met de zuidwaartse beweging van het laag. Wat betreft de neerslagpatronen en posities zijn er wel enkele verschillen. EC laat de sneeuw verder noordoostwaarts komen dan Hirlam en Harmonie. Deze laatste twee houden het daar (vrijwel) droog. Op dit moment is nog niet te zeggen tot waar de sneeuw zich overdag precies uitbreidt.
Een ander aandachtspunt is de vore met occlusie die zaterdag in de loop van de middag het noorden van ons land bereikt. Hirlam heeft deze vore het meest uitgesproken.

De eerste frontale neerslag heeft de zuidwestkust bereikt en zal zich de komende uren verder over het land uitbreiden. Grote vraag hierbij is hoe noordoostelijk de neerslag gaat komen. Hirlam en Harmonie laten noordoost van de lijn Enschede-Heerenveen geen of nauwelijks sneeuw vallen. EC laat de sneeuw verder noordoostwaarts komen.
De intensiteit van de neerslagband wordt in de loop van de dag geleidelijk minder en trekt dan langzaam naar het zuiden. De totale sneeuwhoeveelheden zullen in een groot gebied uitkomen op 5-10 cm, op een aantal plaatsen waarschijnlijk meer. In het zuidwesten van het land kan de neerslag in de loop van de ochtend en de middag tijdelijk overgaan in regen/natte sneeuw.
Het restant van de oude occlusie kan zaterdagmiddag en -avond wederom enige winterse neerslag brengen in het noorden van het land. | Gewijzigd: 7 december 2012, 01:37 uur, door Ben47
7 december 2012, 01:32 uur | Bericht #378478
sneeuw hier in castricum
Silvato
Lid
7 december 2012, 01:50 uur | Bericht #378479
Ik zie het steeds verder uitdunnen. Serieus, boven Noor-Frankrijk trekt een gebied om te smullen. Ik verwacht zelf wel sneeuw hier in Noord-Limburg maar denk dat de hoeveelheden zwaar gaan tegenvallen. Ik ben de hele dag uit gegaan van zeker 10 CM maar als ik alle modellen mag geloven mag ik morgen rond het middag uur blij zijn met een 5 CM. Ben nu net 2 weken terug in NL en al italiaan zo gek op sneeuw, klinkt te gek voor woorden haha. Tot voor 2 weken zat ik nog in prachtig nazomer weer in Palermo, en nu zit ik te wachten op een 'sneeuwdump'.
7 december 2012, 01:56 uur | Bericht #378480
Gebied nog activeren
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.478 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 246 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 246, lezen 51 mensen het topic "Witte Kerst? - Winterdiscussie topic 7 2011/2012".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden