Ik sta er een beetje van te kijken maar de meeste meldingen zijn op dit moment van regen(aan de nederlandse kust)?? Hier dernet trouwens wel wat sneeuw gevallen maar stelt nog niks voor.
Grtz Ah oh, wordt toch niet weer zo'n verhaal he..
Maar het was toch ook verwacht dat er voorafgaand aan de sneeuw aan de kust het zou kunnen regenen?
Ik heb wel vertrouwen in een goede afloop. Ikzelf woon in Haarlem, wat wat hoger aan de westkust ligt. Volgensmij is hier de kans op regen kleiner als ik het niet mis heb. Ik wacht het rustig af!
| Gewijzigd: 7 december 2012, 00:42 uur, door Ben47
temperatuur stijgt ook hier en ligt al weer boven 0
En dan vragen ze ons nog om thuis te blijven.
En hier zitten we dan te wachten op de voorspelde sneeuw... dochter heeft last van 4 doorkomende tanden dus van slapen komt niks in huis dus ik hoop stiekem om seffes door 't raam te kunnen gaan staren.
Temp hier op 2 meter Nu + 2.0 Dauwpunt de laatste uren rondom 0 Barometer valt de laatste 6 uur met gemiddeld 0,7 hPa per uur. Wind :Zuid- west toenemend
Geen spatje regen of sneeuw. Bewolkt. Drupples op auto's beginnen te bevriezen. Ik heb vanavond zitten werken , maar het is mooi geweest voor nu.
Morgen zien we wel.
Ik wens jullie allen toe dat je morgen naar je werk moet bellen omdat je ingesneeuwd bent en niet komen kan. Ook wens ik toe dat niemand op zijn werk is om jouw telefoontje aan te nemen omdat iedereen ingesneeuwd is. De huidige radarbeelden doen overigens anders vermoeden. Welterusten allemaal
EDIT Ben47: Vriendelijk verzoek om je layout voortaan zelf te verzorgen en niet maar neer te kwakken. | Gewijzigd: 7 december 2012, 01:19 uur, door Ben47
Ik gun het iedereen de sneeuw, en iedereen zal zijn portie wel krijgen.En niet te vergeten, we zijn pas 7 december mensen, we hebben eigenlijk nog 3 maanden voor de boeg! Met de normaal meest koude maanden ook ng!
| Gewijzigd: 7 december 2012, 01:15 uur, door Ben47
Wat mij betreft mag ieder zijn oordeel hebben zolang andermand oordeel wordt gerespecteerd.
Het is nu eenmaal zo dat velen die hier komen nu eenmaal geinteresseerd zijn in meteo en daarbij is het logisch dat (nagenoeg) iedereen geniet van bijzonder of extreem weer. Ik ben geen uitzondering wat dat betreft. Dat de oordelen over wat komen gaat niet altijd erg wetenschappeijk is omdat de wens dan de vader van de gedachte is, zodat meer sneeuw (of onweer) wordt voorzien dan feitelijk objectiveerbaar is, hoort daarbij. Feit is in elk geval dat we allemaal de spanning en het plezier om de voorpret delen en dat is altijd meegenomen en dat neemt niemand ons meer af. Als het morgen warm water regent dan hebben we een kater, maar wel hebben we gezamenlijk de spanning van de voorpret gevoeld. En daar gaat het om wat mij betreft. Hier overigens nog niks te zien ookal zou het volgens de radar al een beetje moeten sneeuwen.
(en bij sommige werinstituten liggen we als achterhoek in het buitenland)
Qua koers van het laagje zijn er weinig verschillen te ontdekken, wel zien we dat EC nog steeds iets trager is met de zuidwaartse beweging van het laag. Wat betreft de neerslagpatronen en posities zijn er wel enkele verschillen. EC laat de sneeuw verder noordoostwaarts komen dan Hirlam en Harmonie. Deze laatste twee houden het daar (vrijwel) droog. Op dit moment is nog niet te zeggen tot waar de sneeuw zich overdag precies uitbreidt.
Een ander aandachtspunt is de vore met occlusie die zaterdag in de loop van de middag het noorden van ons land bereikt. Hirlam heeft deze vore het meest uitgesproken.
De eerste frontale neerslag heeft de zuidwestkust bereikt en zal zich de komende uren verder over het land uitbreiden. Grote vraag hierbij is hoe noordoostelijk de neerslag gaat komen. Hirlam en Harmonie laten noordoost van de lijn Enschede-Heerenveen geen of nauwelijks sneeuw vallen. EC laat de sneeuw verder noordoostwaarts komen.
De intensiteit van de neerslagband wordt in de loop van de dag geleidelijk minder en trekt dan langzaam naar het zuiden. De totale sneeuwhoeveelheden zullen in een groot gebied uitkomen op 5-10 cm, op een aantal plaatsen waarschijnlijk meer. In het zuidwesten van het land kan de neerslag in de loop van de ochtend en de middag tijdelijk overgaan in regen/natte sneeuw.
Het restant van de oude occlusie kan zaterdagmiddag en -avond wederom enige winterse neerslag brengen in het noorden van het land. | Gewijzigd: 7 december 2012, 01:37 uur, door Ben47