http://nieuws.vtm.be/binnenland/2012120610597-verkeersexperts-blijf-morgenvroeg-thuis
Noub ja er is toch wel een verschil tussen:
Citaat van KNMI: Geel • Gladheid door op- of aanvriezing of
bevriezing van natte weggedeelten of
sneeuwresten
• Accumulatie winterse neerslag 0-3 cm/uuren
Citaat van KNMI: Oranje • Accumulatie sneeuw >3 cm/uur of >10 cm/6 uur
• Sneeuwval of driftsneeuw met wind > 40 km/uur
• gladheid door ijzel of ijsregen
En je hebt natuurlijk ook dat ze wrken met een soort minimale oppervlakte waar een verschijnsel zich voor moet doen.
Maarja na morgen heb ik waarschijnlijk meer sneeuw gezien dan in heel winter 2011-2012
Citaat van glenn(arendonk), donderdag 6 december 2012, 23:52 uur
het wordt echt serieus !!
http://nieuws.vtm.be/binnenland/2012120610597-verkeersexperts-blijf-morgenvroeg-thuis
Beetje overdreven voor 10cm sneeuw | Gewijzigd: 6 december 2012, 23:56 uur, door Stefanv
ik vind de uitleg van de kleurcodes op noodweercentrale net iets duidelijker dan die van het knmi
Die zijjn inderdaad wat eenvoudiger, ze hanteren ook lagere waardes voor bv geel en oranje. Ik wet het niet meer uit mijn hoofd maar voor sommige verschijnselen is de laagste waarde voor oranje bij NWC ongeveer de waarde voor geel die het KNMI hanteert,
Citaat van sneeuw, donderdag 6 december 2012, 23:54 uur Citaat van glenn(arendonk), donderdag 6 december 2012, 23:52 uur
het wordt echt serieus !!
Beetje overdreven voor 10cm sneeuw Niet in onze twee landjes.... Als het al vastloopt bij 5 cm dan is 10 cm inderdaad "blijf maar thuis weer". Maar dat ligt meer aan het (weg-) gedrag van de gemiddelde Lage Lander dan aan de feitelijke weersomstandigheden.
Berichten samengevoegd door Bronk
Citaat van Weerplaza 23:15 Sneeuwgebied nadert kust. Nieuwste modellen: meeste sneeuw van NW via M naar O en ZO. NO amper sneeuw, ZW krijgt dooi. niet alleen het weste krijgt dooi:
Ik woon zelf in Hengelo naast Enschede. Wat gaat het in het Oosten doen? Lees daar helemaal niks over Antwoord: nowcasten!
Ook voor het noord-oosten.
Citaat van Weerplaza 23:15 Sneeuwgebied nadert kust. Nieuwste modellen: meeste sneeuw van NW via M naar O en ZO. NO amper sneeuw, ZW krijgt dooi.
Momenteel komt alles toch echt vanuit het zuidwesten!
Ik sta er een beetje van te kijken maar de meeste meldingen zijn op dit moment van regen(aan de nederlandse kust)?? Hier dernet trouwens wel wat sneeuw gevallen maar stelt nog niks voor.
Grtz | Gewijzigd: 7 december 2012, 00:31 uur, door Stefanv
Ondanks dat laten kaarten nog wel een flinke nasleurende slinger zien richting het noordoosten. | Gewijzigd: 7 december 2012, 07:08 uur, door Marga