Hangt van verschillende dingen af.
Ten eerste de temperatuur van de grond, dit maakt uit hoe snel de vlokken weer wegsmelten.
En dan als tweede, hoe hard het sneeuwt, als het enkele vlokken zijn die we net niet matig kunnen noemen, dan smelten ze snel, maar als het grote vlokken zijn, en met vrij grote snelheid neervallen, kan de sneeuw makkelijk de natte grond overnemen.
Dit heb ik al eens meerdere keren meegemaajt, en vorig jaar foto's van gemaakt, van een natte grond met plassen, tot een gesloten sneeuwdek in nog geen 5 minuten.
Dat ben ik helemaal met je eens! Maar ik vind dat ze bij het knmi iets zorgvuldiger met de codes moeten omgaan. Om dan een extreem weer code af te geven is wellicht over de top
De buien lijken inderdaad een noordoostelijke richting aan te nemen, dus is er hoop?!
Kaarten geven echter aan dat het richting zuidoost trekt, maar die kaarten kloppen nu al niet meer...
Ten eerste is het een winterdiscussie en geen discussie over de kwaliteit van de berichtgeving van "bekende" weermannen/vrouwen.
Ten tweede is het de bedoeling, dat we iedereen in zijn/haar waarde laten. Deze opmerkingen en discussies hebben vaak genoeg in het verleden geleid tot onrespectvolle berichten. Daarom worden deze berichten verwijderd.
Met dank voor de medewerking
Op de 24 uurs radar geeft hij aan dat hij nu al zuidoost zou moeten gaan, maar tot nu toe gaat hij richting noordoost.
Kaarten geven echter aan dat het richting zuidoost trekt, maar die kaarten kloppen nu al niet meer...gelezen dat boven het noorden een rol maakt omgekeerd en terug keert dus ja?mss heben we toch nog iets geluk!
| Gewijzigd: 7 december 2012, 07:06 uur, door Marga
Ik zou niet graag in de schoenen van het KNMI staan. Met zekerheid is niets te zeggen, ook niet door het KNMI. In de weerkunde geldt de mate van waarschijnlijkheid.
Is het oranje en het had geel moeten zijn, dan krijgt het KNMI er van langs vanwege onnodige 'paniek' . Is het geel en had oranje moeten zijn dan geldt het omgekeerde.
Vergeet niet dat weerkundige instituten, en zeker ook het KNMI, hun best doen om iedereen van zo goed mogelijke informatie te voorzien. Daar hebben ze een team van wetenschappers voor met veel ervaring en een schat aan krachtige computers, en dan nog is er geen zekerheid te verkrijgen. Kennelijk vindt het KNMI oranje het meest passend. Ze kleuren per provincie en NO Overijssel zou weer aanmerkelijk kunnen verschillen met ZW Overijssel. Welke kleur moet je dan geven? Kortom, zoals zo vaak, de tijd zal het leren en beter gewaarschuwd met een meevaller dan het omgekeerde, toch ?
Iets? als hij een rol maakt, betekend dat de bui stil gaat staan boven het noorden.
Tevens vind ik deze run ook vrij interessant.
Van een zweedse vriend gekregen, hij zegt dat YR goeie runs hebben, dus misschien leuk om naar te kijken!
http://www.yr.no/kart/#lat=56.36451&lon=1.3934&zoom=4&laga=nedb%C3%B8rskyer&proj=3575 | Gewijzigd: 7 december 2012, 07:06 uur, door Marga