Klopt. Alleen is er nu nog niet heel veel te zeggen waar en hoeveel er gaat vallen, dat is het lastige aan sneeuw. Nowcasten
| Gewijzigd: 7 december 2012, 06:57 uur, door Marga
hier nog nieks hoor
Inderdaad. Als je kijkt naar buienradar dan lijkt het alsof hier tamelijk wat neerslag valt...maar 't is droog.
Wel flink afgekoeld (1 graad) en een gure wind die het veel kouder doet aanvoelen.
Maar zoals gezegd ; in die "buien" die je ziet op de radar zit blijkbaar niks wat effectief de grond raakt.
Ok, dus dat betekend dat , laten we zeggen Zeeland het meeste gaat krijgen....
als je goed kijkt zie je dat het in zeeland ook tot natte sneeuw of regen komt
| Gewijzigd: 7 december 2012, 06:58 uur, door Marga
Gladheid
Van 06/12 21u tot 07/12 20u : WAARSCHUWING VOOR SNEEUW :
Vanaf vanavond is reeds lichte motsneeuw mogelijk, vooral over de westelijke landshelft. In het oosten is er een kleine kans op lichte aanvriezende neerslag.
Een actieve sneeuwzone zal kort voor middernacht de kuststreek bereiken, om de volgende uren het binnenland in te trekken. Ze zal het oosten van ons land verlaten in het eerste deel van vrijdagnamiddag, maar dadelijk gevolgd worden door nieuwe winterse buien. Deze buien zijn meer verspreid, maar op sommige plaatsen is nog matige sneeuval mogelijk. 's Avonds is er enkel nog neerslag over het zuidoosten van het land.
Verwachte sneeuwhoeveelheden per provincie tot vrijdagavond :
3 cm verse sneeuw in het uiterste westen, maar 7 of 8 cm plaatselijk in West-Vlaanderen.
Oost-Vlaanderen, Antwerpen, Vlaams- en Waals-Brabant, Limburg en Henegouwen : 5 tot lokaal 12 cm.
Luik, Namen en Luxemburg : 5 tot 12 cm onder de 200 m, 10 tot 20 cm op de hoogten.
Door de vrij krachtige tot krachtige wind kunnen op sommige plaatsen sneeuwophopingen gevormd worden
Niet alleen jij hebt dat gevoel maar ik ook en niet alleen Groningen en Drenthe maar ook Friesland zal naar alle waarschijnlijkheid het minste krijgen
Gisteren nou dat was echt een pak sneeuw hoor jongens jongens wat een pak sneeuw zeg hooguit 1 cm echt om te verwaarlozen hoor | Gewijzigd: 7 december 2012, 07:01 uur, door Marga
Volgens mij zie je dit gebeuren op de laatste radarbeelden
verbeter me maar als ik fout zit
Dus mogen we morgen niks meer? Morgen komt juist extra veel;-) en langdurig, vannacht sliep ik toen het sneeuwde
| Gewijzigd: 7 december 2012, 07:01 uur, door Marga
Nou, ik denk dat het met al die sneeuw die er morgen ligt niet zo'n vaart gaat lopen, dat wegsmelten. Morgenavond is alles nog wit hoor, neerslag achter het front is waarschijnlijk ook in vaste vorm