Lees eerst even de berichten. Kijk de radars en de vooruitzichten. En vraag dan of er sneeuw komt.
Dat scheelt tientallen vragen met 'komt hier ook sneeuw'.ik zag op een site staan voor de komende paar dagen 15,6 cm sneeuw
| Gewijzigd: 6 december 2012, 18:02 uur, door Harrie Pama
Gelieve de vragen van: Hoe laat gaat het hier sneeuwen? Hoeveel sneeuw gaat er vallen? achterwege te laten. Het weer volgt geen spoorboekje. (De treinen morgen waarschijnlijk ook niet, maar dit terzijde). Tientallen vragen achter elkaar op het forum van hoe laat en waar bevordert niet de leesbaarheid van de discussie en worden de berichten met inhoud ondergesneeuwd.
Het is nowcasten geblazen. En nowcasten betekent: kijken naar de radarbeelden, kijken naar buiten en het niet te vergeten het oerHollandse en zeer geroemde Lantaarnpaalstaren.
Dus ik ga weer de bezem uit de spinnewebben halen en de berichten met vragen hoe laat etc. worden vanaf heden verwijderen.
Bij voorbaat dank voor de medewerking.
PS: Wees voorzichtig morgen als je de weg op moet
| Gewijzigd: 6 december 2012, 18:12 uur, door Marga
Om 2uur zag ik een ander verhaal. Margot verteld ons waar de sneeuwbuien blijven hangen.
Als sneeuwliefhebber ben ik hier wel blij mee. Nu eens kijken of het ook allemaal uitkomt.
http://www.weer.nl/weerpresentatie.html
groet,
Victor
Edit Marga: Link klikbaar gemaakt | Gewijzigd: 6 december 2012, 18:11 uur, door Marga
Gelieve de vragen van: Hoe laat gaat het hier sneeuwen? Hoeveel sneeuw gaat er vallen? achterwege te laten. Het weer volgt geen spoorboekje. (De treinen morgen waarschijnlijk ook niet, maar dit terzijde).
Edit Marga: Dank je wel voor dit compliment. Waardeer het zeer
Ontopic:
Het wordt een leuke nacht, ik zie dat rond 1 uur het in Breda bedelft,
Wel grappig dat ik morgen (helaas) met de trein terug richting limburg moet reizen. Aangezien ik vroeg klaar ben reis ik dan als het ware met de 'sneeuw mee'
Maarja totdat ik me rijk reken van een hele dag sneeuw zal ik eerst vooropstellen dat het een lastige kwestie is om morgen via het openbaar vervoer thuis te komen. Dus ook voor mij wordt het afwachten deze nacht.! | Gewijzigd: 6 december 2012, 18:53 uur, door Marga
Vannacht lokaal lichte vorst, met -3 in het oosten. Vanuit het westen regen en sneeuw. Op de Wadden en westelijk van de lijn Vlieland - Venlo meer regen en natte sneeuw, ten oosten van die lijn valt er sneeuw. Limburg ook sneeuw. Veel wind.
Naar mijn weten licht Venlo zo'n 15 km van mij vandaan.. en is dat toch echt limburg?! ...
Ja, je hebt gelijk. Ik woon daar weer 10 km boven haha. Wij hoeven ons geen zorgen te maken hoor. | Gewijzigd: 6 december 2012, 18:53 uur, door Marga
En gaat ergens langzaam. Dus is erg hoopvol. Liefst ga ik nu slapen en zit ik me wekker op morgenochtend 5 uur tegen die tijd hoop ik dat het gebied Limburg heeft bereikt.
Haha, ja 10 minuutjes en ik ben normaal gesproken in venlo.
Vooral dat 'Limburg ook sneeuw" maakt het helemaal af! | Gewijzigd: 6 december 2012, 18:53 uur, door Marga