Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 20:25:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

21 Nov 2024 08:43:07
Actueel
1 / 4

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
dorian
Lid
6 december 2012, 15:45 uur | Bericht #378132
Stukje over Witte Kerst op buienradar.nl: http://www.buienradar.nl/Home/TextPage?pageid=1595

Alleen dan die laatste alinea: 'De voorzichtige verwachting is dat december dit jaar vrij zacht blijft. Of er dan sneeuw ligt tijdens de kerstdagen, is een kwestie van toeval. En laten we eerlijk zijn: één dag met sneeuwballen is ook mooi.'

Lijkt me ietwat ongefundeerd gezien de kaarten en pluimen voor de komende twee week...

Edit Marga: Link aanklikbaar gemaakt | Gewijzigd: 6 december 2012, 17:11 uur, door Marga
Is het koud of warm weer, altijd is het wel weer weer
Hagel, wind of donderbui
Overhemd of wintertrui
Roan
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 december 2012, 15:47 uur | Bericht #378134
Citaat van emmen-online, donderdag 6 december 2012, 13:28 uur
Vergeet niet dat we ook dauwpunten hebben,zijn belangrijker dan de temperatuur zelf.

Maar hoe verloopt het neerslag gebied. Lijkt erop dat er weinig over Groningen/Drenthe heen komt morgen of zie ik dit nu helemaal verkeerd.
Temperatuur lijkt wel ok maar het gaat mij om de neerslag.

nee dat zie jij heel goed, alleen EC berekent nog wel wat sneeuw voor het noordoosten, zowel Hirlam als Harmonie berekenen het zuidelijker.. 

Citaat van Citaat van dorian, donderdag 6 december 2012, 15:45 uur
Stukje over Witte Kerst op buienradar.nl: http://www.buienradar.nl/Home/TextPage?pageid=1595

Alleen dan die laatste alinea: 'De voorzichtige verwachting is dat december dit jaar vrij zacht blijft. Of er dan sneeuw ligt tijdens de kerstdagen, is een kwestie van toeval. En laten we eerlijk zijn: één dag met sneeuwballen is ook mooi.'

Lijkt me ietwat ongefundeerd gezien de kaarten en pluimen voor de komende twee week...

Ja klopt, maar die verwachtingen moet je sowieso met een korreltje zout nemen aangezien het nog 19 dagen duurt...

| Gewijzigd: 6 december 2012, 15:50 uur, door Roan
Waarom deze advertentie?
6 december 2012, 15:52 uur | Bericht #378136
Citaat van glenn(arendonk), donderdag 6 december 2012, 15:24 uur nee eigenlijk is dat niet wat er voorspeld is in belgie sprak men heel duidelijk dat de eerste neerslag in het westen vannavond om 21 u ging vallen het systeem loopt dus degelijk een boel vertraging op .

Opzich is dit helelmaal niet erg kan het lekker lang boven nederland en belgie ook blijven liggen en zorgen voor zeer veel sneeuw >20cm

ik dacht dat ze op het weerbericht hadden gezegd dat er motsneeuw zou kunnen vallen voor middernacht en daarna pas de echte sneeuw
onweersdagen 2016 (0)
6 december 2012, 16:00 uur | Bericht #378137
sliedrecht meld regen met hele natte flatsen
6 december 2012, 16:02 uur | Bericht #378138
Voor de neerslag zitten we hier momenteel goed in Antwerpen en de temperaturen schommelen morgen tussen 0 en 1 gr. Perfect dus maar moet eerst nog uitkomen he. :D Ben alleen benieuwd wie met de prijzen gaat lopen( meeste sneeuw, want lokaal kan er meer dan 10 a 15 cm vallen, maar waar is altijd afwachten he) veel succes iedereen alvast met morgen en overmorgen. ;)
Onweersdagen met hagel: 2 ---- Licht onweer: 7
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Tom
Lid
6 december 2012, 16:03 uur | Bericht #378139
vanochtend lag hier zo'n 3/4 cm sneeuw nu nog steeds een witte wereld zo'n 3 cm. Heb zin in morgen!
6 december 2012, 16:04 uur | Bericht #378140
Oh, mensen, wat is dit weer eens leuk!

Nowcasten, het op de voet volgen van wat de atmosfeer ons morgen voor gaat schotelen, is echt de leukste voorpret die er is

Zoals ik het begrijp liggen de kaarten er op dit moment zo voor:

Neerslag van occlusie bereikt de westkust rond 01:00, loopt dan langzaam het land op, echte de vraag is hoeveel het daadwerkelijk naar het noordoosten toe gaat trekken. Je moet het eigenlijk zo zien: Het laag zal van het noorden van de Britse Eilanden naar het zuidwesten en later zuiden trekken. Aan dit laag zit een front vast, in dit geval een koufront dat het warmtefront heeft ingehaald, een occlusiefront.

Als je dit front als lijntje ziet vanaf het lagedrukgebied naar het zuidwesten, en het laag zelf trekt hier zeg maar langs (puur voor de beeldvorming, hoor), terwijl het front langzaam oostwaarts trekt (front komt dus aan de oostkant van het laag te liggen). het lagedrukgebied rolt het front als het ware op terwijl het zuidwest waarts trekt. Hierdoor wordt de oostelijke beweging hiervan geremd. De pgerolde rol trekt wanneer het ten westen van Nederland komt dan door naar het zuiden en neemt gelijk het front mee naar het zuiden.

Wat ik hiermee wil aangeven is dat het front echt een tijd boven ons hoofd zal hangen, dus er zijn best grote hoeveelheden mogelijk, zeker de westelijke helft.

Ik wens iedereen veel plezier met de voorpret!
6 december 2012, 16:05 uur | Bericht #378141
CItaat
Ja klopt, maar die verwachtingen moet je sowieso met een korreltje zout nemen aangezien het nog 19 dagen duurt...

Lastige met Emmen is dat het voor mijn gevoel ook niet echt Noord-Oost is maar ook geen Oost. Stukje niemansland hehe We zullen wel zien of wij ook een traktatie krijgen.

Citaat van stratocumulus, donderdag 6 december 2012, 16:04 uur Oh, mensen, wat is dit weer eens leuk! Edit Marga: KNIP

Mooi verteld. Jij ook veel plezier met de (voor) pret.

Berichten samengevoegd door Marga | Gewijzigd: 6 december 2012, 17:13 uur, door Marga
6 december 2012, 16:08 uur | Bericht #378143
Ik ga voor morgen maar uit van niks. Alles wat er dan wel valt is mooi meegenomen.

6 december 2012, 16:13 uur | Bericht #378144
Citaat van marco-groningen, donderdag 6 december 2012, 16:08 uur Ik ga voor morgen maar uit van niks. Alles wat er dan wel valt is mooi meegenomen.
Da's altijd veilig om teleurstelling te voorkomen. Ik denk echter dat je wel een leuke verrassing krijgt. Misschien wat minder dan in het midden en westen, maar goed, alles is meegenomen
MarkB
Lid
6 december 2012, 16:13 uur | Bericht #378145
Citaat van NoodweerBenelux, woensdag 5 december 2012, 21:41 uur MarkB, hang die maar boven je bed
Jammer genoeg is de nieuwe run van ecmwf een stuk minder positief :(

Onweersdagen 2013: 12
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Tatanka
Lid
6 december 2012, 16:13 uur | Bericht #378146
Gewoon even in het algemeen hoor maar zie hier veel Noord-Oost berichten: 

Mag ik jullie er op wijzen, dat velen in Nederland niet een laag sneeuw hebben als bij ons in het Noorden. De rest van Nederland moet het nog krijgen. Alles wat extrra valt in het noorden is mooi meegenomen. Ik ben zelf een noorderling ...Als wij er in het minste geval nog 6-7 bij krijgen, zitten we al dik over ons quota heen van de 10 cm, die voor morgen voorspeld is. Neemt niet weg, dat het allemaal heel spannend....wat het nou precies gaat doen.8)

Hoop dat heel nl wit komt

Mvg Tatanka | Gewijzigd: 6 december 2012, 16:24 uur, door Marga
there can be only one
kempenn
Lid
6 december 2012, 16:13 uur | Bericht #378147
zal me benieuwen wat het gaat brengen vannacht, ik moet namelijk met de vrachtwagen de weg op hier in Noord-Holland 0m brood te bezorgen bij de supermarkt, vanmorgen lukte het al amper en toen waren het nog maar sneeuwbuien..
Basxt
Lid
6 december 2012, 16:16 uur | Bericht #378148
Ik moet morgen de trein nemen rond 9 uur, Is dit mogelijk met de sneeuwval die voorspelt is voor het westen?

Danku
6 december 2012, 16:17 uur | Bericht #378149
Stukje van KMI, vandaag geplaatst, gaat over vannacht en wat er volgt: http://www.meteo.be/meteo/view/nl/9243535-Kijk+uit%3A+sneeuw+%21.html

E
dit: is het niet zo dat de sneeuw weinig last kan gaan brengen, want het gaat op vele plaatsen op het randje vriezen, of is de grondtemperatuur veel kouder? En er gaat ook een deel in de nacht vallen zodat de auto's het minder makkelijk kunnen stukrijden. Dus mijn vraag is of de banen wit blijven alhoewel de auto's erover rijden... ? | Gewijzigd: 6 december 2012, 16:20 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met hagel: 2 ---- Licht onweer: 7
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Woonplaats: Koekelare, West-Vlaanderen https://twitter.com/BartStandaert
6 december 2012, 16:18 uur | Bericht #378150
Eerste neerslag bereikt nu de Belgische kust. Op de radar zien we al sneeuwval in het zuidoosten van Engeland en in N-Frankrijk.

BartS
6 december 2012, 16:18 uur | Bericht #378151
Hmmmzz:

KNMI weerbericht voor luchtvaart.....:O

vooruitzichten voor morgen: de kern van een lagedrukgebied trekt ten
westen van het land naar belgie. in het noordoosten valt lichte
sneeuw, elders komt op uitgebreide schaal matige, mogelijk zware
sneeuw of driftsneeuw
voor. vanaf het einde van de ochtend nemen de
windsnelheid en de neerslagintensiteit af en verbeteren de condities
vooral in het noordoosten en oosten.

Driftsneeuw...........Ehhh en ik moet morgen met de trein naar werk.... nou, kan mijn skis beter onderbinden, geloof ik
6 december 2012, 16:23 uur | Bericht #378152
ik twijfel er aan, maar hoop echt dar er morgen ochtend veel sneeuw ligt.en de wegen dicht liggen, dan rijdden de bussen van de lijn niet uit, hier tog niet ;p maaar ik twijfel dat ik dat zal mogen verwachten
6 december 2012, 16:24 uur | Bericht #378153
Het sneeuwde vanaf in de ochtend tot middag. Begin bleef de sneeuw op de grond maar daarna verdween het snel en daarna smeltende sneeuw. | Gewijzigd: 6 december 2012, 16:27 uur, door studio dewolf
Jenss
Moderator
6 december 2012, 16:24 uur | Bericht #378154
de koude lucht van morgen zit al in het noordoosten denk ik,is beter voor sneeuw in het zuiden
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.478 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 273 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 273, lezen 18 mensen het topic "Onweerskansen 3 tem 6 augustus 2012".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden