Maar hoe verloopt het neerslag gebied. Lijkt erop dat er weinig over Groningen/Drenthe heen komt morgen of zie ik dit nu helemaal verkeerd.
Temperatuur lijkt wel ok maar het gaat mij om de neerslag.
Zien we vannacht wel,zoals het er nu voor staat heel nederland maar niet overal kan er even veel of weinig vallen. zwaarte punt meer Westelijk. Kan strak weer anders zijn.
| Gewijzigd: 6 december 2012, 13:38 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Het is een behoorlijk frontaal systeem,echt goed berekenen wat er gaat gebeuren blijft lastig,moet ook in gedachte houden dat de Noordzee voor een flinke activering kan zorgen,zwaarte punt Westen is daarom niet zo'n gek idee,en heel het land za er gewoon mee te maken krijgen,kwa zwaarte kan het overal verschillen.
| Gewijzigd: 6 december 2012, 13:51 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
In de nacht van zaterdag op zondag bereikt een nieuwe storing het land, en de temperaturen zullen laag genoeg zijn voor opnieuw een portie sneeuw.
En zondag gemiddeld 4-5 graden dooi. Op bed blijven liggen dus
In de nacht naar vrijdag bereikt een geoccludeerd front, behorend bij een laag dat tussen Ijsland en Schotland in zuidoostelijke richting beweegt, de westkust en blijft overdag lange tijd boven ons land liggen om dan aan het einde van de middag om het laag heen krullend het zuiden van ons land te verlaten.
Rond 1 uur vannacht bereikt de neerslag de westkust en zal vrijwel gelijk in de vorm van sneeuw zijn. Het gebied trekt in de loop van de nacht en ochtend naar het oosten en ligt morgenmiddag grofweg in een strook van Friesland richting de Achterhoek. Temperatuur komende nacht Tn tussen min 2 in het oosten en +2 vlak aan zee.
De intensiteit van de neerslagband wordt geleidelijk minder en trekt dan langzaam naar het zuiden. De totale sneeuwhoeveelheden zullen in een groot gebied uitkomen op 5-10 cm, op een aantal plaatsen waarschijnlijk meer. Overschrijding van de criteria voor zware sneeuwval is dan ook niet onwaarschijnlijk. In het zuidwesten van het land kan de neerslag later in de ochtend en de middag tijdelijk even in de vorm van wat regenbuitjes vallen.
Temperatuur vrijdag overdag in neerslag rond 0, in de middag in de zuidwestelijke helft enkele graden boven nul.
Vrijdagmiddag 13 u komt het laag net ten westen van ons land om dan in de middag over Zeeland naar België te trekken.
Belangrijkste aandachtspunt is de koers van het laagje morgen en de daarbijbehorende neerslagbanden. Qua koers zijn er weinig verschillen te ontdekken, evenals de neerslagsoort. Qua neerslagpatronen en posities zijn er wel enkele verschillen. De vraag is of de sneeuw ook in het noordoosten zal komen.
Op dit moment is nog niet te zeggen tot waar de sneeuw zich morgen precies uitbreid.
Vrijdagavond met een naar oost draaiende wind en de zich uitbreidende opklaringen snel zakkende temperaturen, in het noordoosten tot -4 aan het einde van de avond.
| Gewijzigd: 6 december 2012, 14:25 uur, door Ben47
Op dit moment is nog niet te zeggen tot waar de sneeuw zich morgen precies uitbreid.
Spannend voor het Noord Oosten, wat denken/gokken de experts?
Ik citeer uit bovenste stuk van Ben: Rond 1 uur vannacht bereikt de neerslag de westkust en zal vrijwel gelijk in de vorm van sneeuw zijn. Het gebied trekt in de loop van de nacht en ochtend naar het oosten en ligt morgenmiddag grofweg in een strook van Friesland richting de Achterhoek. Temperatuur komende nacht Tn tussen min 2 in het oosten en +2 vlak aan zee.
Wat jij leest is na 13:00uur
| Gewijzigd: 6 december 2012, 14:38 uur, door Tatanka
Er ging net een klein buitje over Limburg, dus het kan best.
het heeft echt 4 keer licht gesneeuwd welles waar bleef alleesn die van de ochtend liggen
In de nacht van zaterdag op zondag bereikt een nieuwe storing het land, en de temperaturen zullen laag genoeg zijn voor opnieuw een portie sneeuw.En zondag gemiddeld 4-5 graden dooi. Op bed blijven liggen dus thunderfreak, zit jij hier alleen maar om het plezier van andere mensen te bederven? Als je van mening bent dat alles nu toch rotzooi is en de winter pas in januari komt, wat let je om tot dan te blijven slapen... Wij roepen je wel als de winter dan komt.
Ik citeer uit bovenste stuk van Ben: Rond 1 uur vannacht bereikt de neerslag de westkust en zal vrijwel gelijk in de vorm van sneeuw zijn. Het gebied trekt in de loop van de nacht en ochtend naar het oosten en ligt morgenmiddag grofweg in een strook van Friesland richting de Achterhoek. Temperatuur komende nacht Tn tussen min 2 in het oosten en +2 vlak aan zee.
Wat jij leest is na 13:00uur
Volgens mij hebben ze het er in de uitgebreid verwachting toch echt over dat het onzeker is of het Noord-Oosten gehaald wordt.
Zie hier: MODELBEOORDELING:
Belangrijkste aandachtspunt is de koers van het laagje morgen en de daarbijbehorende neerslagbanden. Qua koers zijn er weinig verschillen te ontdekken, evenals de neerslagsoort. Qua neerslagpatronen en posities zijn er wel enkele verschillen. EC laat de sneeuw ook in het noordoosten komen, terwijl Hirlam en Harmonie het uiterste noordoosten min of meer ongemoeid laat. op dit moment is nog niet te zeggen tot waar de sneeuw zich morgen precies uitbreid.
Op dit moment is nog niet te zeggen tot waar de sneeuw zich morgen precies uitbreid. Spannend voor het Noord Oosten, wat denken/gokken de experts?Ik citeer uit bovenste stuk van Ben: Rond 1 uur vannacht bereikt de neerslag de westkust en zal vrijwel gelijk in de vorm van sneeuw zijn. Het gebied trekt in de loop van de nacht en ochtend naar het oosten en ligt morgenmiddag grofweg in een strook van Friesland richting de Achterhoek. Temperatuur komende nacht Tn tussen min 2 in het oosten en +2 vlak aan zee.
Wat jij leest is na 13:00uurVolgens mij hebben ze het er in de uitgebreid verwachting toch echt over dat het onzeker is of het Noord-Oosten gehaald wordt.
Zie hier: MODELBEOORDELING:
Belangrijkste aandachtspunt is de koers van het laagje morgen en de daarbijbehorende neerslagbanden. Qua koers zijn er weinig verschillen te ontdekken, evenals de neerslagsoort. Qua neerslagpatronen en posities zijn er wel enkele verschillen. EC laat de sneeuw ook in het noordoosten komen, terwijl Hirlam en Harmonie het uiterste noordoosten min of meer ongemoeid laat. op dit moment is nog niet te zeggen tot waar de sneeuw zich morgen precies uitbreid. Dat is net door mij hierboven volledig aangehaald.
Er zit alleen nog niet veel tempo in richting onze streken.
Als T laag genoeg is zou het nog een aardig pak sneeuw kunnen opbrengen.
Gelukkig valt er vannacht al van alles. Dat ZOU moeten schelen, immers mensen die met de auto op weg moeten zien na het ontbijt al dat het oppassen wordt, ze worden niet overvallen door het weer. In theorie, met verstandige mensen, zou het met schade en zo wel mee moeten vallen.
Met voorzichtig zijn en oppassen met wat je doet is het niet het einde van de wereld.
Citaat van glenn(arendonk), donderdag 6 december 2012, 15:06 uur wat is dat systeem traag seg ! pff aan dit tempo is het er morgenmiddag nog niet .
Ik heb even mijn meetlatje gepakt , in de afgelopen drie uur is de punt die onze kant op moet komen op mijn scherm een cm opgeschoven in 3 uur. Nog 3 cm naar de kust, dus nog 9 uur.... dat maakt zo rond 24:00 uur en da's ongeveer wat voorspeld is. | Gewijzigd: 6 december 2012, 15:21 uur, door jcroon
Opzich is dit helelmaal niet erg kan het lekker lang boven nederland en belgie ook blijven liggen en zorgen voor zeer veel sneeuw >20cm