Er ging net een klein buitje over Limburg, dus het kan best.
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Hier in zwijndrecht ook geregeld sneeuw maar het is serieus aan het dooien. Alles van daarstraks is al terug weg.
(heb ik het nu verkeerd of deactiveerd het sneeuwgebied echt boven schotland en ierland http://europa.buienradar.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur
graag antwoord hierop
(heb ik het nu verkeerd of deactiveerd het sneeuwgebied echt boven schotland en ierland http://europa.buienradar.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur
graag antwoord hierop Dat klopt maar moet nog over het zeewater komen he
cumuliforme bewolking met enkele CB's. In de avond een toenemende bewolking op het dichterbij komen van het laag en bijbehorende frontale systeem. In de nacht dikker wordend en nabij het front ook St. Hirlam en Harmonie geven dat beide aan. | Gewijzigd: 6 december 2012, 13:04 uur, door Tatanka
ik wacht geduldig af achterhoek heb ik ooit vanaf hier gefietst, dus als het daar verwacht word maak ik ook een goeie kans.
hond helemaal blij,
volle zon op het moment maar hard dooien doet het niet,
goed sneeuwdekje van (nu nog) 2 a 3 cm
| Gewijzigd: 6 december 2012, 13:15 uur, door Nooms
Alles is vrij onzeker. Het KMI heeft het op dit ogenblik moeilijk met de ligging van de grens met de zachte en de koude lucht. Met een beetje "geluk" blijft het centrum ook rond de nul hangen. En als er morgenvroeg een dik sneeuwdek ligt en de zon komt er niet door, zie ik die 3 graden toch 'moeilijk' bereikt worden.
Het westen krijgt een dooi, maar voor het centrum weet men vanavond pas zekerheid.
Inderdaad, maar dat is ook het leuke van nowcasten. Neerslagvorm bij aanvang in het westen zou ook de vloeibare vorm kunnen zijn, of niet maar alles hangt af van de details. En als het lagedrukgebied nou langzamer wegzakt krijgen we meer sneeuw, sneller dan krijgen we minder, maar dat alles zal denk ik pas tegen vannacht duidelijker worden.
Op de KMI website staat nog steeds:
Een actieve sneeuwzone bereikt rond middernacht de kuststreek, bevindt zich over het centrum van het land morgenochtend en verlaat het oosten van het land vrijdag in het begin van de namiddag. We verwachten 5 tot 10 cm verse sneeuw en plaatselijk kans op sneeuwophopingen ten gevolge van de vrij krachtige tot krachtige zuidzuidwestenwind. | Gewijzigd: 6 december 2012, 13:48 uur, door Marga
Edit Marga: gelieve geen kaartjes quoten
Ziet er voor Noord_oost niet echt goed uit, of zie ik het nu verkeerd. (weerleek)
Hoe zal het gebied zich trouwens verplaatsen, richting zuid-oost of oost?
| Gewijzigd: 6 december 2012, 13:49 uur, door Marga
Overigens net een flinke sneeuwbui gehad. (Natte sneeuw welliswaar,maar is iedergeval al een flinke vooruitgang na de regen van gister.)
Citaat van thunderstorms_4ever, donderdag 6 december 2012, 13:31 uur Citaat van emmen-online, donderdag 6 december 2012, 13:28 uurZiet er voor Noord_oost niet echt goed uit, of zie ik het nu verkeerd. (weerleek)Neen hoor, landelijke temperaturen zijn rond de 0 dus prima voor sneeuw .Vergeet niet dat we ook dauwpunten hebben,zijn belangrijker dan de temperatuur zelf.
Berichten samengevoegd door Marga | Gewijzigd: 6 december 2012, 13:49 uur, door Marga
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Temperatuur heeft niet altijd een invloed of de sneeuw wel dan niet blijft liggen.
Deze ochtend was het hier bijvoorbeeld 1.7°C, en het sneeuwde tamelijk matig en alles bleef gewoon liggen. Dus ik zie het toch nog goed komen morgen. Enkel de intensiteit mag nog hoger van het front dat op ons afkomt vannacht.
Vergeet niet dat we ook dauwpunten hebben,zijn belangrijker dan de temperatuur zelf.
Maar hoe verloopt het neerslag gebied. Lijkt erop dat er weinig over Groningen/Drenthe heen komt morgen of zie ik dit nu helemaal verkeerd.
Temperatuur lijkt wel ok maar het gaat mij om de neerslag.
| Gewijzigd: 6 december 2012, 13:49 uur, door Marga