Edit Marga: Er bestaan geen stomme vragen, alleen rare antwoorden zeg ik altijd . Dus gewoon blijven vragen | Gewijzigd: 5 december 2012, 21:48 uur, door Marga
kan het laagje tot in Belgie geraken denk je of niet ?
Het kan vriezen of het kan dooien,niemand weet het exact. gewoon afwachten.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
kan het laagje tot in Belgie geraken denk je of niet ?
Nee,koerst dalijk gewoon richting Oosten,word gedrukt door het laag schuin boven Engeland. (Zoals voorspeld)
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Ze zitten er niet geheel naast! Kijk even naar het kleine sterke laagje wat boven Noord Nederland drijft. Verder is de positie dus flink veranderd in 2 dagen tijd.
hehe
@ Shirkah, ik begrijp uw vaststelling niet over zogenaamde sensatieberichten. Ik quote rechtstreeks van de website:
"Opgelet en zeer belangrijk! De positie van het lagedrukgebied is bijzonder belangrijk voor de neerslagvorm. Indien de depressiekern te noordelijk blijft, wordt het gewoon regen. Zakt de kern meer naar het zuiden worden de kansen op een sneeuwdump/grote hoeveelheid sneeuw aanzienlijk groter!"
Ik heb altijd al gevonden dat mensen die zich inzetten om te waarschuwen veel wind vangen, laat ik mij daar nu net niet van de wijs brengen.
PS: succes Groningen met de aankomende neerslag de komende uren
| Gewijzigd: 5 december 2012, 21:49 uur, door Marga
Gevolg uiteraard een aanlandige wind voor een groot deel van het land met temperaturen die i.p.v. rond 0 richting 5 gaan rond 12uur.
Niet om de sfeer te verpesten want het liefst zie ik (ik woon in Zuid-Holland) ook een pak sneeuw, maar ik denk dat de trend wel breed gedragen wordt door de modellen (ik blijf hopen dat NOGAPS dichter bij de werkelijkheid zit)
LT is wel mooi voor de nieuwe run ECMWF (hoofdrun)!
Ben benieuwd...
Zeer goed onderbouwde visie Daniel! Complimenten. Ik ga de 18:00 van GFS nog afwachten.
| Gewijzigd: 5 december 2012, 21:50 uur, door Marga
Zeer goed onderbouwde visie Daniel! Complimenten. Ik ga de 18:00 van GFS nog afwachten.
Vrijdag is echt gewoon snowcasten eigenlijk.. Kleinste verschuiving kan zowel positief maar ook negatief zijn...
En die LT van ECMWF is gewoon super te noemen!
Trouwens, het beloofd een leuke nacht te worden, temperaturen richting nulpunt met voldoende sneeuwbuien. Woon dus langs de warme kant van Antwerpen, hier af en toe wat regen of wat motsmeltsneeuw (bestaat dat? )