Volgens het weerbericht dat ik net hoorde zal de temperatuur moeilijkheden hebben vrijdag om boven dat vriespunt te komen..
Het zijn berichten. Een laag draait tegen de klok in. Het laag Zal NW-ZO koersen (Vooralsnog) Dat houd in dat er in misschien flink deel van het land een aanlandige wind heerst,met kans op positieve temps door de maritieme lucht.
Altijd rekening mee houden dat het dus ook zo kan gaan.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
ik hoop op vrijdag toch sneeuw (al dan niet veel) te zien vallen.
ik heb er best wel goede hoop op als ik de berichten zo lees
EDIT als ik de radar mag geloven komt er nog wat aan vandaag | Gewijzigd: 5 december 2012, 21:10 uur, door love severe weather
| Gewijzigd: 5 december 2012, 21:11 uur, door steffantje
het laagje van vrijdag?
en is dit positief voor ons als het over vrijdag gaat? | Gewijzigd: 5 december 2012, 21:12 uur, door love severe weather
Door een toenemende wind word meer maritieme lucht het land opgeblazen vanaf zee. Daarom moet ik het allemaal nog zien voor Vrijdag.Idd, het waait hier een behoorlijke venijnige westenwind. tem. 3.5 °c en gewoon regen. soms een een klodder natte drap ertussen.
ik heb er ook eerlijk mijn bedenkingen erbij voor vrijdag. Wil niet pessimitisch zijn maar vrees dat de sneeuw al even snel zal overgaan in regen.
volgens de kaarten bij het binnenkomen van het front stijgt de temp op 850 hpa behoorlijk en als het op die hoogte te warm is , vergeet het maar.
Zal er mijn slaap niet voor laten.
Edit Marga: quote goedgezet. Gelieve geen eigen tekst in een quote zetten. Dit komt de leesbaarheid niet ten goede. bvd
| Gewijzigd: 5 december 2012, 21:45 uur, door Marga
Met een noordoostelijke stroming wordt polaire lucht aangevoerd, waarmee steeds koudere lucht wordt aangevoerd. Een "Polar Low" (kleinschalig koud laag boven Duitse Bocht met T500 = - 40 C) naar Noordwest-Duitsland, alwaar aan het begin van de nacht aankomt.
Klopt, maandag en dinsdag komt de temperatuur ruim boven 0 maar vanaf woensdag zou de temperatuur zowel 's nachts als overdag onder 0 duiken. De verwachtingen zijn momenteel nog onzeker voor de dagen na zaterdag, afwachten dus.
Jups,staat in de kaarten,laatste GFS gaf al langer dooi aan (12Z) tot Donderdag ergens. Verder weg idem alleen dat word wel erg ver kijken.
Het laagje raakt de wadde en de temp schiet daar onder 0
Berichten samengevoegd door Marga
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Idd, het waait hier een behoorlijke venijnige westenwind. tem. 3.5 °c en gewoon regen. soms een een klodder natte drap ertussen.
ik heb er ook eerlijk mijn bedenkingen erbij voor vrijdag. Wil niet pessimitisch zijn maar vrees dat de sneeuw al even snel zal overgaan in regen.
volgens de kaarten bij het binnenkomen van het front stijgt de temp op 850 hpa behoorlijk en als het op die hoogte te warm is , vergeet het maar.
Zal er mijn slaap niet voor laten.
Het weer maakt de komende dagen zichzelf. Als er een laagje sneeuw gaat vallen over het hele land, zullen de temperaturen belangrijk lager uitvallen het aanstaande weekeinde. Waar geen sneeuw valt kunnen de Temps gemakkelijker oplopen. Er zal niet echt een lange sneeuwperiode komen maar voorlopig blijft het overdag net boven en snachts onder het vriespunt. Misschien wel ruim onder nul als het wit is buiten en de lucht opentrekt snachts.
Edit Marga: quote goedgezet
| Gewijzigd: 5 december 2012, 21:47 uur, door Marga
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Klopt hier in Antwerpen (stad) ook sneeuwval. Blijft stilaan liggen op de auto's en het gras op de weg blijft het moeilijk liggen, blijft het daar wel liggen op de wegen?
Trouwens, het beloofd een leuke nacht te worden, temperaturen richting nulpunt met voldoende sneeuwbuien.