Meer informatie op http://www.noodweer.be/05-12-sneeuwsituatie-vrijdag-december/
Wij gaan ervoor! Sneeuwdump, laat maar komen!!
| Gewijzigd: 5 december 2012, 20:45 uur, door NoodweerBenelux
Je kunt hopen, discussiëren, interpreteren...maar het weer blijft het weer en is moeilijk voorspelbaar in onze regio's.
Vrijdagmorgen een wit papje zien en dat tegen de middag zien wegsmelten lijkt mij realistischer. Niet gebaseerd op kaarten maar met evenveel kans op slagen. Ervaring.
Behalve voor limburg en de ardennen, daar zal het wel nog ff winters blijven.
De zee is nog te warm that's all.
Na al een flinke tijd te smullen van dit heerlijk en het vorige winter topic, me maar eens aangemeld als forumlid. Mijn standplaats is Groningen -waar het al flink begint te waaien- en ik kan niet wachten tot morgenavond!!
Je kunt hopen, discussiëren, interpreteren...maar het weer blijft het weer en is moeilijk voorspelbaar in onze regio's.
Vrijdagmorgen een wit papje zien en dat tegen de middag zien wegsmelten lijkt mij realistischer. Niet gebaseerd op kaarten maar met evenveel kans op slagen. Ervaring.
Behalve voor limburg en de ardennen, daar zal het wel nog ff winters blijven.
De zee is nog te warm that's all.
De 'sneeuwdump' wat jij zegt is ook pas vrijdag moest die er komen
Weet je hoe het komt dat de temp oploopt?
Door een toenemende wind word meer maritieme lucht het land opgeblazen vanaf zee. Daarom moet ik het allemaal nog zien voor Vrijdag.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Slepen/hangen
Word ook vermeld.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
De 'sneeuwdump' wat jij zegt is ook pas vrijdag moest die er komen
Volgens bepaalde sites was die vandaag, woensdag voorzien, weliswaar met vraagteken ;)
http://www.noodweer.be/03-12-sneeuwdump-nu-woensdag/ | Gewijzigd: 5 december 2012, 21:42 uur, door Marga
http://www.noodweer.be/03-12-sneeuwdump-nu-woensdag/
Kijk eerst datum wanneer ze schrijfden...... Dag later kwam ander artikel hoor | Gewijzigd: 5 december 2012, 21:41 uur, door Marga
De sneeuw zal beginnen vallen na middernacht wanneer het zogoed als overal vriest. Daarom dat men enkel waarschuwt voor een gevaarlijke ochtendspits. De temperaturen in de ochtend zullen ook negatief zijn waardoor er een sneeuwdek van minstens 5cm mogelijk is. Het is pas tegen de middag wanneer de temperaturen licht positief worden dat het zal overgaan in smeltende sneeuw en of regen. Dus we kunnen volgens mij wel positief zijn over vrijdag wat betreft sneeuw, alleen weet ik niet of het sneeuwdek stand houd tot de avond.
We krijgen een deel regen en een deel met sneeuw van de droge variant. En een heel groot deel zal denk ik natte kletsen krijgen. Het wordt gewoon een koude gure natte winderige dag. Zeker geen winter zoals we die in Januari en februari meer zien. En ook zeker niet het einde van de wereld, welke indruk ik wel krijg als ik bepaalde verwachtingen lees....
Kan jij mischien eens jou berichten eens onderbouwen met kaarten...je valt constant in herhaling laat eens wat kaarten zien...zou een stuk makkelijker worden namelijk voor andere leden...wil graag zien hoe jou visie is hier op met kaarten...ben veel met weer bezig...en heb de update van Karim hamid zien staan iemand die ik zeer hoog in het vaandel heb staan die komt met een level 3 en met onweer ook zeer betrouwbare bron.
Mvg tatanka
Ik kan best aannemen dat het een kwestie van details is ook. Met alle respekt voor de passie en de tijd die de mensen erin steken. En zo'n bericht lezen beroert me meer dan het saaie bericht van Frank..
Maar voortgaan op de "traditionelen" is niet zo stom/marginaal als men hier dikwijls laat uitschijnen. | Gewijzigd: 5 december 2012, 21:01 uur, door Shirkah
De sneeuw zal beginnen vallen na middernacht wanneer het zogoed als overal vriest. Daarom dat men enkel waarschuwt voor een gevaarlijke ochtendspits. De temperaturen in de ochtend zullen ook negatief zijn waardoor er een sneeuwdek van minstens 5cm mogelijk is. Het is pas tegen de middag wanneer de temperaturen licht positief worden dat het zal overgaan in smeltende sneeuw en of regen. Dus we kunnen volgens mij wel positief zijn over vrijdag wat betreft sneeuw, alleen weet ik niet of het sneeuwdek stand houd tot de avond.
De temperatuur zal juist positief zijn. Door het vallen van de neerslag zal de temp gaan dalen waardoor er sneeuw gaat vallen.
http://www.noodweer.be/03-12-sneeuwdump-nu-woensdag/
Ze zitten er niet geheel naast! Kijk even naar het kleine sterke laagje wat boven Noord Nederland drijft. Verder is de positie dus flink veranderd in 2 dagen tijd. | Gewijzigd: 5 december 2012, 21:42 uur, door Marga