Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
MaikelNL
Lid
5 december 2012, 19:46 uur | Bericht #377829
Het is hier wit, met klein beetje regen. Niet echt wit, maar gewoon klein sneeuw buitje gehad.
Al meer dan de hele vorige winter.
Bliksem87
Lid
5 december 2012, 19:50 uur | Bericht #377830
hier in bavel meld sneeuw (natte)
ben benieuwd voor de morgen en vrijdag....:)
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Koekelare, West-Vlaanderen https://twitter.com/BartStandaert
5 december 2012, 19:51 uur | Bericht #377831
Actuele situatie van de sneeuwbuien in de Benelux.

BartS
Jenss
Moderator
5 december 2012, 20:01 uur | Bericht #377834
ik hoop vooral dat er eerst een opklaring komt,ander blijft de sneeuw echt niet liggen,is eigelijk een mengelmoes van sneeuw en regen hier
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 december 2012, 20:05 uur | Bericht #377835
Citaat van jenssweerts, woensdag 5 december 2012, 20:01 uur ik hoop vooral dat er eerst een opklaring komt,ander blijft de sneeuw echt niet liggen,is eigelijk een mengelmoes van sneeuw en regen hier
ik heb gewoon regen
onweersdagen 2016 (0)
Jenss
Moderator
5 december 2012, 20:09 uur | Bericht #377836
Citaat van love severe weather, woensdag 5 december 2012, 20:05 uur Citaat van jenssweerts, woensdag 5 december 2012, 20:01 uur ik hoop vooral dat er eerst een opklaring komt,ander blijft de sneeuw echt niet liggen,is eigelijk een mengelmoes van sneeuw en regen hier
ik heb gewoon regen

ik had gisteren ergens gelezen dat er aan de zuidkant van dat laagje heel even warmere lucht zou worden aangevoerd en daarna terug koudere,dus je hebt nog veel kans vannacht,het sneeuwt hier trouwens | Gewijzigd: 5 december 2012, 20:10 uur, door Jenss
Buffell
Lid
5 december 2012, 20:12 uur | Bericht #377837
Op een ander forum wordt er al wel over gesproken, (onweer-online), dus ik ga het hier ook opperen:

Er wordt gesproken over een Polar-Low momenteel ten noord-oosten van de waddeneilanden, vandaar ook de harder wordende wind.
Mocht dit inderdaad het geval zijn, dan kon er vanavond/vannacht nog wel eens meer sneeuw vallen in vooral het noorden dan verwacht. 
De satellietbeelden geven ook een behoorlijke draaikolk weer in dat gebied. Toch in de gaten houden!
Ben47
Lid
5 december 2012, 20:16 uur | Bericht #377838
KNMI spreekt van Polar Low

Vrij uit KNMI Guidance

Vanavond
wordt met een noordoostelijke stroming polaire lucht aangevoerd, waarmee steeds koudere lucht wordt aangevoerd. Winterse buien, van tijd tot tijd ook geclusterd. Veelal met sneeuw, met name in het noordoosten wordt het wit.
De positie van het Polar Low (kleinschalig koudlaag van de Duitse Bocht met T500 = - 40 C) lijkt actueel iets westelijker te liggen dan eerder berekend. Desalniettemin pakt het windveld aan de westzijde van het kleine laag fors uit, met name boven het oostelijke deel van de Wadden en in het uiterste noorden van Friesland en Groningen. In combinatie met de sneeuwval kan dit vanavond een sneeuwjacht opleveren. Vanavond mogelijk windstoten tot 100 km/u in die gebieden. In de overige kustgebieden tot 80 km/u.

Begin van de nacht komt het "Polar Low"  boven Noordwest-Duitsland aan.
In de nachten landinwaarts lichte vorst, aan zee boven nul. Vannacht mogelijk lokale gladheid door bevriezing. Afnemende buiigheid.

Morgenochtend trekt een rug van west naar oost over het land, maar in die rug bevindt zich nog een restant van een occlusie die het noordoosten van het land schampt.

Morgenmiddag schampt het occlusierestant het noordoosten met regen of natte sneeuw. Enkele graden boven nul, maar in sneeuwbuien en sneeuw rond of iets boven het vriespunt.

Begin van de nacht naar vrijdag bereikt de neerslag van de IJslandse occlusie het westen. Modellen komen vooral met mengvormen van neerslag en dit is terug te voeren op de stroming rond het laag. In de modellen is de aanlandige component groot waardoor er in de onderste niveaus warmteadvectie plaatsvindt. Dit vertaalt zich onmiddellijk in een mengvorm van natte sneeuw en sneeuw.

Later In de nacht naar vrijdag bereikt een geoccludeerd front de westkust. Sneeuwval voor vrijwel het gehele land, waarbij het zwaartepunt boven de westelijke helft van het land ligt. Deze positie heeft te maken met het feit dat het laag nog west van het land ligt.

Vrijdag overdag kan de occlusie langdurig boven het land blijven liggen en daardoor zijn in potentie grote hoeveelheden sneeuw mogelijk. Hierbij is het bereiken van het cumulatieve weeralarmcriterium aanwezig.

Vrijdagmiddag rond 13 uur ariveert het IJsland laag in het kustdistrict Vlissingen (Noordzeedistrict Theems).

| Gewijzigd: 5 december 2012, 20:17 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
RensII
Lid
5 december 2012, 20:20 uur | Bericht #377839
Da's lang geleden.....
siemen
Lid
5 december 2012, 20:22 uur | Bericht #377840
zal de sneeuw nu blijven liggen aan de kust ?    KMI zegt dat ie over zal gaan in regen:( 
ijsfreak, sneeuwfreak, WINTERFREAK
ybarmy
Lid
5 december 2012, 20:25 uur | Bericht #377841
Net als in Bavel ook in de Breda lekkere natte fletsen. Nu weer een beetje regen. Nu hoop ik op vrijdag. Onze vrind PT was toch best positief over vrijdag!!
Doe moar 'gewôôn' normoal, dan bende al gek genucht...
5 december 2012, 20:26 uur | Bericht #377842
Gerrit Hiemstra op NOS Journaal net:

Vrijdag :      Flink pak sneeuw, serieuze hoeveelheden van >10 cm in het hele land. In het westen misschien deels regen, maar nog niks is zeker.

Wordt echt een hele interessante dag:D
5 december 2012, 20:27 uur | Bericht #377843
Citaat van Buffell, woensdag 5 december 2012, 20:12 uur Op een ander forum wordt er al wel over gesproken, (onweer-online), dus ik ga het hier ook opperen:

Er wordt gesproken over een Polar-Low momenteel ten noord-oosten van de waddeneilanden, vandaar ook de harder wordende wind.
Mocht dit inderdaad het geval zijn, dan kon er vanavond/vannacht nog wel eens meer sneeuw vallen in vooral het noorden dan verwacht. 
De satellietbeelden geven ook een behoorlijke draaikolk weer in dat gebied. Toch in de gaten houden!

Volgens mij is dat gewoon een lagedrukgebied wat op Duitsland afkoerst. Maar Groningen(en Friesland)krijgen daarvan een staartje mee. Dat kan nog wel wat sneeuw opleveren vanavond.
Extreem weer, zowel in de winter(sneeuw/vorst) als in de zomer(onweer).

Mijn chase gebied: Arnhem-midden Limburg en van Den Bosch tot Kleve/Emmerich/Goch en verder Duitsland in.
jcroon
Lid
5 december 2012, 20:30 uur | Bericht #377845
Citaat van Tomas Christoffels, woensdag 5 december 2012, 19:29 uur Als ze niet inzakken heb ik om 21h prijs met een grote en lange sneeuwbui,kan behoorlijk wat opleveren.:)

Als ik het  goed zie is dat de bui die wij net gehad hebben.  Buienradar en andere sneeuw aangevende  kaartjes  deden het voorkomen alsof het een weliswaar natte sneeuwbui was, maar het was toch echt vooral regen, met af en toe natte witte klodders. Er bleef niets van liggen.
5 december 2012, 20:30 uur | Bericht #377846
Hier voor de zoveelste keer hevige sneeuwval die blijft liggen. Momenteel een gesloten sneeuwdekje van 1 a 2 cm...^ ^
Onweersdagen met hagel: 2 ---- Licht onweer: 7
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
5 december 2012, 20:32 uur | Bericht #377847
vandaag af en toe een klein beetje wit spul uit de lucht, van half 7 tot 7 heeft hier goed gesneeuwd waardoor er een klein dekje is.

Ben benieuwd wat de komende dagen gaat brengen.
JulzRos
Lid
5 december 2012, 20:32 uur | Bericht #377848
het is nou nog niet helemaal duidelijk voor mij! kan ik nou ook een pak sneeuw verwachten vrijdag?? ik woon in Delft, iets wester dan Den Haag. ik hoop eeecht van wel!!! :)
jcroon
Lid
5 december 2012, 20:33 uur | Bericht #377850
Citaat van joeppiejoep01, woensdag 5 december 2012, 20:26 uur Gerrit Hiemstra op NOS Journaal net:

Vrijdag :      Flink pak sneeuw, serieuze hoeveelheden van >10 cm in het hele land. In het westen misschien deels regen, maar nog niks is zeker.

Wordt echt een hele interessante dag:D

We krijgen een deel  regen en een deel met   sneeuw van de droge variant. En een heel groot deel zal denk ik natte kletsen krijgen. Het wordt gewoon een koude gure natte winderige dag. Zeker geen winter zoals we die in Januari en februari meer zien. En ook  zeker niet het einde  van de wereld, welke indruk ik wel krijg als ik bepaalde verwachtingen lees....

Is de pluim van de 21ste er trouwens al?
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 december 2012, 20:37 uur | Bericht #377851
nu sneeuw hier
onweersdagen 2016 (0)
5 december 2012, 20:37 uur | Bericht #377852
Citaat van jcroon, woensdag 5 december 2012, 20:30 uur Citaat van Tomas Christoffels, woensdag 5 december 2012, 19:29 uur Als ze niet inzakken heb ik om 21h prijs met een grote en lange sneeuwbui,kan behoorlijk wat opleveren.:)

Als ik het  goed zie is dat de bui die wij net gehad hebben.  Buienradar en andere sneeuw aangevende  kaartjes  deden het voorkomen alsof het een weliswaar natte sneeuwbui was, maar het was toch echt vooral regen, met af en toe natte witte klodders. Er bleef niets van liggen.

Hier is het ook kouder als in Breda.Daarom ga  ik ervan uit van sneeuw,ook omdat het eeerder deze avond flink gesneeuwd heeft,de resten liggen nog steeds buiten.:D
p.s De buien zijn al behoorlijk ingezakt maar nog niet ddod. | Gewijzigd: 5 december 2012, 20:38 uur, door Tomas Christoffels
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.478 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 590 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 590, lezen 30 mensen het topic "Het grote winter kletstopic 2014-2015".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden