Hier valt de sneeuw momenteel met dikke vlokken naar beneden. Begrijp niet wat je bedoelt. Als je op kaartje op groningen of drente klikt dan zie je dat in de tekst daaronder voor die provincies op vrijdag (nog) geen waarschuwing geldt. Klopt toch?
als je op die groene vlakken klik op vrijdaggeeft hij onder weer dat ook daarsneeuw valt en geel is foutje knmi denk ik
dus heel nl is vrijdag geel
dus heel nl is vrijdag geel
Als ik op het groene vakje klik zie ik niks voor vrijdag staan hoor onderaan;) Maar het zal nog wel veranderen;) | Gewijzigd: 5 december 2012, 13:53 uur, door Marga
Als ik op het groene vakje klik zie ik niks voor vrijdag staan hoor onderaan;) Maar het zal nog wel veranderen;)
Als ik op vrijdag bij Groningen klik zie ik geel voor:
Kans op windstoten tot ca. 100 km/uur
Kans op gladheid door winterse buien.
EDIT Ben47: We gaan er niet over verder discusieren er staat duidelijk achter: 'Geldig: woensdag 05 december 2012 vanaf.... | Gewijzigd: 5 december 2012, 12:45 uur, door Ben47
Nacht van donderdag naar vrijdag: 's Nachts wordt het betrokken met sneeuw vanaf het westen van het land. De continue sneeuwval zal die op de meeste plaatsen waarschijnlijk zorgen voor een aanzienlijke sneeuwlaag. De wind draait naar zuid tot zuidwest en wakkert aan tot meestal vrij krachtig tot soms krachtig.
Vrijdag: Een sneeuwzone trekt vrijdag vanaf de kust over het land. 's Ochtends sneeuwt het voornamelijk in de westelijke helft van België, terwijl het in de Ardennen nog grotendeels droog is. Er staat dan ook een vrij krachtige wind uit het zuiden, met rukwinden tot 70 of lokaal 80 km/h.
Daarna trekt de sneeuwzone naar de oostelijke helft van het land, maar ook elders valt er geregeld nog neerslag. Ten westen van de Schelde gaat de sneeuw mogelijk over in smeltende sneeuw of regen, maar elders blijft de neerslag als sneeuw vallen. In totaal kan er een sneeuwlaag van 5 tot 10 cm worden gevormd in heel het land.
Zaterdag: Zaterdag is het licht bewolkt tot zonnig. Later verschijnen er wat meer wolkenvelden, maar het blijft droog. Het is koud met maxima rond -5 graden in de Ardennen, rond -3 graden in het centrum en rond +1 graad aan zee.
Na het weekend winterse buien wat in de nacht sneeuw kan opleveren maar overdag (natte) sneeuw of regen.
- Meteo.be | Gewijzigd: 5 december 2012, 12:45 uur, door Sneeuwlove
Valt me wel op trouwens dat de modellen altijd op LT tenderen naar het gemiddelde. Op zich niet verwonderlijk natuurlijk, maar wel des te verrassender dat er nu al een lange tijd een (fors) koudere periode in de pluim zit voor LT. Dat beloofd dus veel goeds. Aan de andere kant ook gemerkt dat de modellen vaak matig zijn in het voorspellen van het moment van verandering in het weerpatroon zich voordoet, soms blijft dit zelfs helemaal uit
Maar goed, genoeg verwachte winterpret. Laat me ook niet uit een veld slaan door een dagje wat kans op dooi - het is Nederland dus 4 maanden -20 is echt teveel gevraagd. Daarnaast zou dat ook prima zijn voor het mogelijke ijs.
| Gewijzigd: 5 december 2012, 12:54 uur, door Ben47
EDIT Ben47: Om te voorkomen dat er steeds vragen met 'waar is hier?' komen, graag je plaatst in je profiel vermelden. | Gewijzigd: 5 december 2012, 13:07 uur, door Ben47
Dankzij water in de sneeuw zouden de afzondelrijke vlokjes beter en stevige samenklonteren.
edit:
Kijk es aan, een plaatje van karim. Dan is er zeker wat aan de hand, die heeft het bij uitzondelrijke teostanden vaak wel bij het goede eind.
of beter gezegd, als iedereen allerlei spektakel verwacht en volgens Karim valt het wel mee, dan valt het meestal ook wel mee. | Gewijzigd: 5 december 2012, 13:11 uur, door jcroon
nu is het weer omgegaan in regen. kort om: mijn dakvenster hangt niet meer vol sneeuw, maar vol van dat rotte sneeuw ijs (pap)