Ik denk niet dat alles zal smelten. Alleen krijg je dan van die lelijke ijzige sneeuwplekken. Hoe het verder zal gaan, ik vind de modellen nog te vak veranderen om al zeker te zijn van wat er wat later komen gaat
| Gewijzigd: 5 december 2012, 11:20 uur, door jcroon
sorry plaatje wil niet laden
http://knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/regio.php?pr=GL
De eerste sneeuwkansen in Vlaanderen zijn deze nacht al aanwezig. Hier en daar kan een sneeuwbui vallen bij minima van -2 tot 0°C. Morgen donderdag hetzelfde weerbeeld. Hier en daar kans op een sneeuwbui, aan de kust kans op een winterse bui maar het zou overwegend droog blijven.
© belga.
Vrijdag begint de echte miserie. In de vroege ochtend bereikt een sneeuwzone het westen van het land en schuift langzaam op oostwaarts. Het zal een moeilijke tot gevaarlijke ochtendspits worden, er wordt op vele plekken zo'n 5 a 10 cm sneeuw verwacht (aldus Sabine Hagedoren in de Standaard). De maxima komen nauwelijks boven het vriespunt uit. Aan de kust zou de sneeuw later op de dag overgaan in regen. In de rest van het land blijft het gewoon doorsneeuwen tot iets na de middag.
© meteo.be.
Van zaterdag tot en met dinsdag lijkt het weer te stabiliseren met regelmatig zonnige perioden, de kans op (sneeuw)buien blijven wel bestaan. De maxima komen in Vlaanderen nauwelijks tot boven het vriespunt, in de nachten vriest het lichtjes. (Verwachtingen van het KMI). Al lijkt na het weekend de onzekerheid betreft de temperatuur toe te nemen.
/Weerkaarten van het KMI
| Gewijzigd: 5 december 2012, 12:04 uur, door Sneeuwlove
sorry plaatje wil niet laden
http://knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/regio.php?pr=GL
Groningen en Drenthe vallen buiten de boot vrijdag???
Van zaterdag tot en met dinsdag lijkt het weer te stabiliseren met regelmatig zonnige perioden, de kans op (sneeuw)buien blijven wel bestaan. De maxima komen in Vlaanderen nauwelijks tot boven het vriespunt, in de nachten vriest het lichtjes.
/Weerkaarten van het KMI
Het GFS geeft toch een heel ander beeld.
Het kan nog alle kanten op, !!!
ik zou gewoon wachten tot donderdag 18 uur de kans is dan veel groter dat ook daar de sneeuw valt Citaat van Tatanka, woensdag 5 december 2012, 11:39 uur
Berichten samengevoegd door Ben47
NEERSLAG:
In het zuiden vooral regen, maar in de Limburgse heuvels mogelijk ook natte sneeuw
Van zaterdag tot en met dinsdag lijkt het weer te stabiliseren met regelmatig zonnige perioden, de kans op (sneeuw)buien blijven wel bestaan. De maxima komen in Vlaanderen nauwelijks tot boven het vriespunt, in de nachten vriest het lichtjes.
/Weerkaarten van het KMIHet GFS geeft toch een heel ander beeld.
Het kan nog alle kanten op, !!!"Koning Winter staat voor de deur", dat is denk ik een standaardzinnetje wat onder een sneltoets zit dat wordt gebruikt bij de eerste de beste vlok.
Dat zegt nog niks over het verloop. Of beter, je slotzin is op dit moment de enige correcte voorspelling.
Valt me ook op dat men zich daar hier wat meer van doordrongen lijkt te raken. Een week of zo geleden kon je nog lezen dat er gedacht werd dat het vanaf dit weekend tot eind februari winter zou blijven. Nu overheerst de onzekerheid en de daarmee samenhangende spanning.
Of men is gewoon gek op de spanning en wil die opvoeren.
| Gewijzigd: 5 december 2012, 12:27 uur, door Ben47
het motsneeuwt hier af en toe maar stelt nog niet veel voor ...... vanavond vieren we hier sinterklaas feest met familie ..... hoop dat het door kan gaan want de berichten hier voor vanavond zijn niet mis.......
Hier valt de sneeuw momenteel met dikke vlokken naar beneden. Begrijp niet wat je bedoelt. Als je op kaartje op groningen of drente klikt dan zie je dat in de tekst daaronder voor die provincies op vrijdag (nog) geen waarschuwing geldt. Klopt toch?
/Weerkaarten van het KMIHet GFS geeft toch een heel ander beeld.
Het kan nog alle kanten op, !!!Als je naar de pluimgrafiek op de vorige pagina kijkt zie je dat er ook nog een aantal leden voor een koudere oplossing gaan voor zaterdag en zondag, dus misschien valt het nog mee met de dooi, alhoewel het in het westen sowieso wel zal wegsmelten. De grootste kans dat het blijft liggen zal in het zuidoosten zijn denk ik. Waarschijnlijk zal het af gaan hangen hoeveel sneeuw er valt en wat voor effect dat op de nachten van vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag zal hebben. | Gewijzigd: 5 december 2012, 12:28 uur, door Ben47
Hagel, wind of donderbui
Overhemd of wintertrui