Ja,.................er vooral niet de indruk geven dat het nog wel eens kan sneeuwen en vriezen in NL.
Overigens leuk voor degenen die vrij zijn en lastig voor diegenen die moeten werken...
Ligt dat Bij leek in de buurt (midwolde)??
Ken wel een Midwolda, hier nog geen sneeuw gehad, alleen wat natte draps gisteravond.
Maar gaat wel goed komen vandaag of vrijdag hoop ik
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Ligt dat Bij leek in de buurt (midwolde)??
Ken wel een Midwolda, hier nog geen sneeuw gehad, alleen wat natte draps gisteravond.
Maar gaat wel goed komen vandaag of vrijdag hoop ik
ja, dat ligt inderdaad bij leek. hoop ook dat er nog veel meer gaat vallen.
Edit: Je link is niet aanklikbaar en tevens worden de stukken hier ook op onweer-online geplaatst alleen je was me voor
Link naar nieuwsberichten: http://www.onweer-online.nl/forum/topic/34229/berichtgeving-winter-2012-2013/377303/
Ach, we zitten in Nederland en dat is toch het land van "het kan vriezen, het kan dooien".
We zullen een tamelijk interessant weekendje krijgen. Niet extreem (voor het grootste deel van het land, uitzonderingen zijn mogelijk) maar interessant. Daarna weer stuivertje wisselen, redelijk fris gekwakkel.
Als weer.nl spreekt over 'ontwrichting van het verkeer' en ook het KNMI zegt 'Zoals gezegd vrij zeker dat er een significante hoeveelheid sneeuw kan vallen. In de maatstaven komt 3-10 cm zelfs met ruim 80% en 10-30 cm met 25%', dan is dat voor Nederlandse begrippen toch al best wel wat hoor vind ik
Zaterdag zal het gewoon koud zijn op de plekken waar een flink sneeuwdek ligt, vervolgens krijgen we waarschijnlijk zondag en maandag weer wat dooi met wat regen/natte sneeuw. Daarna lijkt het toch behoorlijk de gaan vriezen, de laatste modelberekeningen zijn daar redelijk consequent in.
Juist de onzekerheid maakt het leuk. Dat geeft discussies, inzichten en visies. [knip Ben47]
Helemaal mee eens!
En even Off-topic:
Eigenlijk heeft NL toch een van de mooiste klimaten: (vaak) mooie zomers, prachtige herfsten (kijk naar al die keuren), stevige en witte winters (de laatste jaren) en milde groene lentes! | Gewijzigd: 5 december 2012, 12:23 uur, door Ben47
Zondag invallende dooi en op MT/LT kans op maximumtemperaruren tot +10 en minimum tot -15.
Citaat van Ben47, woensdag 5 december 2012, 11:02 uur Citaat van marcuz, woensdag 5 december 2012, 10:57 uur Wat vinden wij hiervan?
Zondag invallende dooi en op MT/LT kans op maximumtemperaruren tot +10 en minimum tot -15.
Die invallende dooi zal het naar mijn idee maar 1 dag volhouden daarna gaan we de diepvrieskou in
Berichten samengevoegd door Ben47
Sterker nog, veel meer mensen gaan nu met de auto. Mensen die normaal de trein nemen denken nu dat het wel weer mis zal gaan met de NS. Dat kan best maar misschien dat het daardoor zo druk wordt op de weg dat je met de auto nog langer onderweg bent. Motorrijdeers nemen nu ook maar de auto. En niemand stapt bij elkaar in, iedereen met zijn eigen autootje,
Tja, dat wil wel ontwrichten.
Na het weekend wordt het wat warmer maar ik denk toch dat het daarna wat wisselvalliger blijft. Frisser dan normaal maar kwakkelfris. Geen verse sneeuw dus mooi zal het niet zijn na zondag. Eigenlijk wordt het een beetje saai na het weekend als uitkomt wat er nu staat. | Gewijzigd: 5 december 2012, 12:25 uur, door Ben47