het maakt ook uit wat de windrichting is,is die west dan pomt de wind steeds vochtige een zachte lucht in het regen/sneeuwgebied,met een zuidstroming gaat het wel want er word relatief droge landlucht aangevoerd,het beste is eigelijk zuidoost of oost
zit de koude lucht voor vandaag eigenlijk achter de occlusie of komt die al verder zuidelijk als die blijft slepen | Gewijzigd: 4 december 2012, 16:50 uur, door Jenss
voor donderdagochtend ziet het er heel goed uit voor belgie,850hpa temp -8 tot-10,neerslag en 2 m temp -1
Berichten samengevoegd door Ben47 | Gewijzigd: 4 december 2012, 17:32 uur, door Ben47
Nou, ik heb wat verwachtingen d ekomende tijd, 50/50 of die uit zullen komen maar als we het over "... twee weken kouder dan 10 graden ." hebben, nou , daar durf ik wel een bak bier onder te verwedden. dat durf ik wel te stellen ja.
| Gewijzigd: 4 december 2012, 17:29 uur, door Marga
maar het smelt daarna toch weg weer door de warme lucht
Nuja goed. De sneeuwvalgrens is toch wel hoog en je ziet naar het verder verloop echt de sneeuwvalgrens weer tijdje hoger gaan.. Dus wellicht situatie als Maandag maar ietsje beter?
ik hoop het.
Even tussendoor.
Deze kwamen een klein anderhalfuur geleden voorbij. Mammatusjes
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Ontopic;
Voor morgen verwacht ik eigenlijk niet zoveel, sneeuwbuien zijn zeer lokaal en meestal zit ik in Nijmegen vaak net verkeerd, omringd door de grote rivieren. Misschien dat het noorden een sneeuwdek kan verwachten, Friesland, Groningen en Drenthe. Voor de rest zal het afwachten zijn en moet het een lucky shot worden.
Voor vrijdag ziet het er erg goed uit, maar een slag om de arm houden is belangrijk. Het laagje wordt tot nu toe nog niet echt zuidelijk genoeg aangegeven om echt in de prijzen te vallen en aangezien het al dinsdag is, zijn het toch aardig betrouwbare kaarten. | Gewijzigd: 4 december 2012, 17:53 uur, door Ben47
niet echt interessantNiet echt interessant?
Neem aan dat jij geen winterliefhebber bent?
En buffell klopt dat het aardig betrouwbare termijn is maar de koers van het laag zal tot vrijdagochtend blijven veranderen op de kaarten.
Grtz | Gewijzigd: 4 december 2012, 17:48 uur, door Stefanv
KNMI luchtvaart voor de periode van 16u tot 22u lokale tijd.
Nulgradenniveau: van 450m in het noorden tot 750m in het zuiden. Geleidelijke dalend naar 150m in het noorden tot 600m in het zuiden.
Aan het einde van de periode in het noordoosten bovendien lokaal aan de grond.
Onweersdagen 2014: 24
Onweersdagen 2015: 9
Onweersdagen 2016: 10
Onweersdagen 2017: 7
Diverse waarschuwingen voor windstoten, gladde wegen en sneeuw per provincie verschillend van aard en tijdstip.
Denk dat er nog wel eentje aan toegevoegd gaat worden; mist! | Gewijzigd: 4 december 2012, 18:32 uur, door Ben47