Heb jij 3maanden van het jaar gemist? We zijn geen september meer maar al december.
En er zijn nu eenmaal sneeuwkansen.
Maar als jij alleen maar regen verwacht? Mij goed!
Dit zijn tenminste veel betere vooruitzichten dan vorig jaar december, toen hadden we alleen maar WC! bah dat was nog eens ellende
| Gewijzigd: 3 december 2012, 22:02 uur, door Marga
Leuk is het wel, ja. Ik vertrouw liever op KMI en dat bleek in het verleden dikwijls de juiste keuze.
Edit Marga: citaat ingekort
Leuk Sirkah, maar er is 1 grote MAAR.
Ik vind jou reactie behoorlijk 'traditioneel' wat betreft het KMI ? Waar zat onze nationale weerdienst in 2011 (Pukkelpop?). Juist ja, laten we dat vooral niet oprakelen. Het feit waar ik het hier over wil hebben is dat websites van amateurs vaak VEEL accurater zijn (kijk maar naar extremeweather.be, noodweer.be, onweer-online.nl en wat hebben we nog allemaal) door de passie die deze mensen hebben. Ze gaan alles updaten iedere dag tot zelfs ieder uur (voor de echte freaks). Het KMI heeft dat mijns inziens maar al te laat beseft en nu beginnen ze ook zo'n schrijfwijze te hanteren in hun updates. Als weeramateur kun je gerust meedraaien in de grijze soep van websites die er al bestaat, maar het moet steeds de bedoeling zijn van de auteur om informatie en de mogelijke gevolgen mee te geven aan het publiek. Daarom, een reactie van uw twege die ik graag in twijfel trek.
Dat het KMI niet direct roeptoetert is geen slechte zaak natuurlijk, maar aan iedere waarschuwing is meestal iets van waar. En ps: het weer blijft onvoorspelbaar, leer genieten van het voorspel die de weerkaarten nu brengen. Wordt het niets, dan wordt het niets. Maar ik zie liever virtuele winter dan een keiharde WC.
| Gewijzigd: 3 december 2012, 22:03 uur, door Marga
Ik las het het weerbericht van vorig jaar(3 december) toen was het 10.5 graden Vanochtend lag er hier een gesloten sneeuwdek en voelde het met die wind en sneeuw aan als -10.5
Ik vind jou reactie behoorlijk 'traditioneel' wat betreft het KMI ? Waar zat onze nationale weerdienst in 2011 (Pukkelpop?). Juist ja, laten we dat vooral niet oprakelen. Idd, iedereen maakt wel eens een verkeerde voorspelling. Soms zal het KMI het juist hebben en zal Noodweer.be het helemaal mis hebben. Maar het kan net zo goed omgekeerd dat noodweer.be het helemaal juist heeft en KMI niet.
Het is niet omdat het KMI wat meer bekend is dat ze geen fouten meer maken? Tuurlijk zit het KMI beter in elkaar met webcams,snowcams,radars,..
Maar het KMI heeft een heel team die de voorspellingen maakt en zolang ik weet heeft noodweer.be maar 1iemand (waarvan ik denk dat het weer 'maar een hobby' is)
Dus wees aub niet zo kritisch tegenover andere weersites...
Ontopic: Ligt het aan mij of worden de voorspellingen voor woensdag,donderdag,vrijdag en ook lange termijn alleen maar beter?
Weeramateurs, professionelen etc.. We zouden alle data eigenlijk moeten uitwisselen die er bestaat.
Zo laat het KNMI in Nederland meer data open voor de gewone liefhebber. Is beslist een pluspunt!
Mijn conclusie is dat we moeten zullen zien wat er op dat moment uit de lucht gaat vallen, want praktijk liegt nooit
Ik hoop dat jullie dit ook inzien Anders ben ik helemaal fout...
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Weeramateurs, professionelen etc.. We zouden alle data eigenlijk moeten uitwisselen die er bestaat.
Zo laat het KNMI in Nederland meer data open voor de gewone liefhebber. Is beslist een pluspunt!
Je kent me waarschijnlijk beter als jorentje1997
En ECMWF heeft wel zin in de winter o_O
Mijn conclusie is dat we moeten zullen zien wat er op dat moment uit de lucht gaat vallen, want praktijk liegt nooit
Ik hoop dat jullie dit ook inzien Anders ben ik helemaal fout...
applaus
Marga: komt in orde, waarvoor excuses | Gewijzigd: 4 december 2012, 06:15 uur, door Marga
Heeft geen verdere uitleg nodig lijkt me. (nouja een beetje dan: Donderdag op vrijdag zie je de spreiding groter worden dit komt door het lagedrukgebied. Koude leden laten het ten zuiden overtrekken iets warmere leden laten het laagje noordelijker overtrekken. Dan nog maakt het eigenlijk niet uit want uiteindelijk gaan vrijwel alle leden voor winter(LT).)
| Gewijzigd: 3 december 2012, 22:27 uur, door Stefanv
Heeft geen verdere uitleg nodig lijkt me. (nouja een beetje dan: Donderdag op vrijdag zie je de spreiding groter worden dit komt door het lagedrukgebied. Koude leden laten het ten zuide overtrekken iets warmere leden laten het laagje noordelijker overtrekken. Dan nog maakt het eigenlijk niet uit want uiteindelijk gaan vrijwel alle leden voor winter.)
Maar dan, maar dan.. zie je meeste leden toch voor de Koude oplossing
Leuk is het wel, ja. Ik vertrouw liever op KMI en dat bleek in het verleden dikwijls de juiste keuze.
Edit Marga: citaat ingekort
Leuk Sirkah, maar er is 1 grote MAAR.
Ik vind jou reactie behoorlijk 'traditioneel' wat betreft het KMI ? Waar zat onze nationale weerdienst in 2011 (Pukkelpop?). WC.
Die hadden het over "kans op onweer". Zoals iedereen weet is een onweer plaatselijk en kan dit ook plaatselijk heftig toeslaan.Die ene dramatische gebeurtenis erbij halen is behoorlijk kort door de bocht. Kunnen we alle onweerstopics van deze zomer er nog eens op nalezen ? Ooit komt er wel eens een hard onweer , ja.
Laten we het even omdraaien...ik prijs me gelukkig dat ik nog niet begonnen ben met hamsteren, dat ik vorig jaar wéér geen winterbanden opgelegd heb, dat ik nog altijd geen schaatsen kocht, noch pakken stooizout. Sinterklaas 2010 was behoorlijk winters, want volgde was "normaal".
Ook nu is alles "normaal". Ik ben dan ook niet van plan om woensdag een dag thuiswerk in te lassen,noch om mijn plannen van vrijdag op te bergen.Zes graden, niks aan de hand toch ? En staat er vrijdagochtend op de site van het KMI een code oranje zal ik wel opletten.
Ik vind die voorspellingen volgen leuk en spannend maar ik geloof dat het KMI met al z'n middelen en professionalisme het bij het rechte eind heeft als het zegt dat voorspellingen vanaf 5 dagen onberkenebaar blijven in onze contreien.
Leuk dus, meer niet.
EDIT Ben47: Graag je reactie niet in het citaat te plaatsen. Anders wordt het volkomen onleesbaar, omdat niemand meer ziet waar het citaat eindigt en de reactie begint. Hier door mij gewijzigd.
En lees de reactie van Marga hierboven nog eens a.u.b. On Topic graag!
| Gewijzigd: 3 december 2012, 22:51 uur, door Ben47
windwaarschuwing
http://knmi.nl/ | Gewijzigd: 3 december 2012, 22:59 uur, door Nooms
Dat heeft hij vast niet gebaseerd op de GFS 18z run want die laat zowaar een sneeuwstorm zien voor heel Nederland Het laagje duikt naar het zuiden!! Ec 12z ook een geweldige run!
Ten ZW van Nederland en zo over België richting t zuidoosten.
Mijn chase gebied: Arnhem-midden Limburg en van Den Bosch tot Kleve/Emmerich/Goch en verder Duitsland in.