De laatste runs van EC en GFS laten het laagje te noordelijk langsgaan. Heb liever dat t onder NL/België doortrekt zodat we flink wat sneeuw krijgen....
Desondanks duurt het nog even en blijft het spannend, laten we hopen dat t laagje mooi onder ons doortrekt
Mijn chase gebied: Arnhem-midden Limburg en van Den Bosch tot Kleve/Emmerich/Goch en verder Duitsland in.
Geen pakken met sneeuw,maar gewoon af en toe een natte sneeuw bui, die niet lang zal overleven.
Merendeel zal voorlopig ,aankomende dagen, gewoonregen zijn!
De stroming is er te nw west voor!
Vrijdag kan er nog veel meer gaan vallen, alles zit nu op de details. Het worden spannende uren/dagen voor het verdere verloop naar woensdag!
Vrijdag kan er nog veel meer gaan vallen, alles zit nu op de details. Het worden spannende uren/dagen voor het verdere verloop naar woensdag!
inderdaad ik hoop wel op sneeuw
Als de neerslag die vrijdag gaat vallen echt uren aan een stuk droge sneeuw kan zijn. Dan zullen we een echt pak sneeuw krijgen!
Leuk is het wel, ja.
Ik vertrouw liever op KMI en dat bleek in het verleden dikwijls de juiste keuze.
Woensdag temperaturen tussen 2 en 3 graden in het centrum van belgië. Kan best zijn dat er wat sneeuw ipv regen zal vallen maar blijven liggen doet dat toch niet ? Laat staan 3 tot 9 centimeter.
Vrijdag is alweer iets verderop en tegen dan kan er alweer veel veranderen maar vooralsnog geeft KMI 6 graden aan zee en 4 in het centrum...tenzij chemische namaak blijft sneeuw dus niet liggen.
Al die weersites...het lijkt wel een opbod tussen berichtgevingen over horrorwinters en monsterstormen om toch maar even in de balangstelling te staan maar (gelukkig) verloopt alles zoals gewoonlijk vrij normaal.
Amper herfststormen en momenteel gemiddeld iets te fris voor de tijd van het jaar
Dinsdag: Regenbuien, bij temperaturen van 5 - 7 graden aan de grond en temp van -2 a -3 op 850 hpa zie ik toch weinig sneeuw
Woensag: Tegensprekende kaarten: hier zie ik toch iets meer kans op sneeuw. Temp aan de grond van 3 graden en -5 a -6 op 850 hpa. dalend naar - 8 naar nacht van woensdag op donderdag, grootste kans op een bui voor de kust in de nachtelijke uren.
donderdag: in de ochtend kan op een winterse bui, uitdovend door invloed van hoge drukwig. later in de avond of nacht opnieuw buien na doortocht van de wig.
vrijdag : volgens de weermannen : sneeuw, hmmm ik heb er mijn twijfels over, zeker niet voor de kust en westelijke gebieden.
Bij nadering van het front stijgt de temperatuur op 850 hpa naar -2, zelfs de 0 graden komt België binnen, dus sneeuw, hmm niet echt.
Na de doortocht dalend naar -4
vrijdag eerder kans op sneeuw in oostelijke gebieden, al is het kantje boord en er hoeft niet veel te gebeuren of daar is het ook regen.
uiteindelijk is er nog steeds een W- NW circulatie.
grtz
| Gewijzigd: 3 december 2012, 20:47 uur, door orioner
.......uiteindelijk is er nog steeds een W- NW circulatie.
Waar zie jij na vrijdag een west noordwest circulatie?
| Gewijzigd: 3 december 2012, 22:00 uur, door Marga
.....uiteindelijk is er nog steeds een W- NW circulatie.
Als de weerdeskundigen het nog niet eens weten voor donderdag/vrijdag, waarom zouden wij het dan kunnen weten. De onzekerheid is héél groot. Ofwel krijgen we vrijdag een sneeuwdump (+-10cm) met daarna een oostelijke circulatie met temperaturen overdag rond de nul met in de nachten strenge vorst of anders krijgen we verderzetting van winters weer met temperaturen rond de drie graden overdag en in de nachten kans op (natte) sneeuw.
Het is gewoon afwachten dezer dagen. En inderdaad het westen lijkt geen kans te hebben op sneeuw aangezien het daar veel zachter wordt.
| Gewijzigd: 3 december 2012, 22:01 uur, door Marga