| Gewijzigd: 2 december 2012, 23:49 uur, door Stefanv
Edit Marga: link aanklikbaar gemaakt
| Gewijzigd: 3 december 2012, 07:04 uur, door Marga
Dat ze de waarschuwing wat eerder hadden gegeven en vollediger Was allang duidelijk dat het zou gaan vriezen vanacht.
En het lijkt me dat deze site er is om mensen te waarschuwen dat heeft om 5 voor 1 snachts niet veel zin meer. | Gewijzigd: 3 december 2012, 07:05 uur, door Marga
NEERSLAG:
Diverse Uitvoer laat een consistent beeld zien. Voor wat betreft de neerslagsoort bij het frontaal systeem geeft NESO en Harmonie solid-fraction-neerslag Uitvoer voor de hele periode een goede leidraad. Aandeel sneeuw in het oosten is wat hoger dan in de vorige Uitvoer. Actueel is het in het brongebied (België) van de lucht 1-2 graden warmer dan in de Hir Uitvoer. De neerslag van het frontaal systeem valt in het westen als regen met hooguit kortdurend wat natte vlokken. Meer naar het oosten neemt de droge fractie in de neerslag toe. In het westen en midden is bij het doordringen van de warme lucht 2-3 uur lang een ijsdriehoek tussen 500 en 1500 voet, dus kans op zware ijsaanzetting. In het oosten valt een korte tijd sneeuw overgaand in natte sneeuw mogelijk ook ijsregen, in het noordoosten en oosten valt in de middag enige tijd sneeuw, maar dit is nog onzeker. Een tijdelijke accumulatie van 1-2 cm is mogelijk, maar dit is erg afhankelijk van de intensiteit van de neerslag en de bodemtemperaturen. Of de sneeuw tot gladheid op de wegen gaat leiden is afhankelijk van de wegdektemperaturen, deze liggen momenteel in het NO en O rond nul. De sneeuw zal overal vrij snel overgaan in regen. Dinsdag overdag buien, vooral bij de trog. Zeer lokaal onweer, meer algemeen ook hagel.
Bron: Knmi
Edit: KMI heeft de verwachting voor Antwerpen bijgewerkt en is veranderd van : 1 - 2 cm naar >> 1 - 4 cm..
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Edit: KMI heeft de verwachting voor Antwerpen bijgewerkt en is veranderd van : 1 - 2 cm naar >> 1 - 4 cm..
Hou ons op de hoogte woon 20 minuutjes van Antwerpen.. mocht er 4 cm vallen rijd ik er wel even naartoe haha.
Zal niet lang meer duren, hier in Zwijndrecht (Antwerpen) net de eerste vlokjes gespot.
Haha, ok, maar ik moet om 7:40u naar school en er is nog steeds niets naar beneden aan het dwarrelen terwijl de buienradar al lang een neerslaggebied over ons heen laat trekken...?
Haha, ok, maar ik moet om 7:40u naar school en er is nog steeds niets naar beneden aan het dwarrelen terwijl de buienradar al lang een neerslaggebied over ons heen laat trekken...?
Ik ben nu in Hulst en hier komen nu redelijke vlokken naar beneden. Was dernet nog regen. Denk dat het zo bij jou moet gaan beginnen. Hier kwam de neerslag ook iets later dan dat buienradar liet zien
** De auto's worden al goed wit | Gewijzigd: 3 december 2012, 07:11 uur, door Stefanv