Denk rond 4-5uur het westhoekje van belgie.
Hier vriest het nu al -1.2°c terwijl er als minimum 0°c was voorspeld. Dus ik heb momenteel goeie hoop op sneeuw!
Hier vriest het nu al -1.2°c terwijl er als minimum 0°c was voorspeld. Dus ik heb momenteel goeie hoop op sneeuw!
Lol? hier nog 1¨C.. en kwa sneeuw is niet enkel de temperatuur belangrijk
Had ergens gelezen dat het tijdens de nacht iets ging opwarmen aan de kust? (nog voor de neerslagzone bedoel ik dan)
Als ik het goed voorheb komt het deel boven Engeland onze kant uit
Ik zal toch even mijn wekker zetten rond een uur of 7, heb ook een dagje vrij je weet nooit dat je het eerste witte deken zou missen
Ik zou opstaan, altijd leuk om het eerste te weten of er sneeuw is gevallen of niet... Ook zou het niet zo leuk zijn dat je alles mist en achteraf moet aanhoren hoe hard het gesneeuwd heeft en hoeveel daar en hoeveel hier... Mijn visie he
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Als ik het goed voorheb komt het deel boven Engeland onze kant uit ok want ik dacht te zien dat dat deel boven Frankrijk naar beneden trok en niet naar ons, kan het zeewater er niet voor zorgen dat deze twee fronten aan elkaar "groeien"?
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Hele land code oranje behalve de kuststrook code geel: (dit is niet gewijzigd)
De uitleg is wel veranderd!
:
Van 02/12 22u tot 03/12 19u : Vannacht blijft het overwegend droog maar is er gevaar voor ijsplekken. Op het einde van de nacht bereikt een storing het uiterste westen met daar winterse neerslag.
Maandagochtend trekt de zone van sneeuw en natte sneeuw van west naar oost. In het tweede deel van de voormiddag gaat ze in het westen over in regen. Rond de middag gebeurt dit ook in het centrum en in de namiddag in het oosten. In de Ardennen blijft de neerslag ook 's namiddags winters, met sneeuw, natte sneeuw en lokale ijzelvorming. Tegen de avond zijn de temperaturen in Laag- en Midden-België ruim positief en zou de avondspits minder hinder moeten ondervinden.
Omwille van de timing van de neerslag (spitsuur maandagochtend) wordt de waarschuwing opgetrokken van code geel naar oranje.
Volgende sneeuwaccumulaties, in cm, worden verwacht (en lokale afwijkingen zijn mogelijk) tussen 4 uur en 19 uur:
West-Vlaanderen: 0 tot 1
Oost-Vlaanderen: 1 tot 2
Henegouwen: 2 tot 4
Vlaams- en Waals-Brabant: 1 tot 2
Antwerpen: 1 tot 2
Namen: 2 tot 6
Limburg: 1 tot 3
Luik: 1 tot 5
Luxemburg: 2 tot 5