EDIT: Heb het kaartje ook even eruit gehaald.
Die kaartjes geven niet echt een goed beeld voor morgenvroeg. Dan kun je beter even op de site kijken die thunderstorms_4ever hier ook neer had gezet: http://www.weerplaza.nl/weerkaarten/default_wpm.asp Dan kun je rechts boven de kaart bij element sneeuwval aanklikken en links boven de tijd kiezen.
Grtzz | Gewijzigd: 2 december 2012, 19:45 uur, door Sanwa
WIND:
Morgen voor de occlusie uit boven de Noordzee ZZW 6 Bft, de 7 Bft is er nu nagenoeg uit. Windstoten in het westen en mogelijk ook in Zuid-Limburg in de ordegrootte 25-30 kn.
BEWOLKING:
Boven de Noordzee in de polaire lucht convectieve bewolking met Cb's met tophoogte tot ca. FL180. Tophoogte neemt a.g.v. warmteadvectie op hoogte geleidelijk af. Komende nacht van het westen uit toenemende hoge bewolking. Mogelijk dat er zich mistbanken vormen die bij een toenemende wind kan overgaan in stratus. Overdag frontale bewolking met zeer waarschijnlijk ook stratus tussen 500-100o vt, bij intensievere neerslag waarschijnlijk ook daaronder. Later in de middag en in de avond zal de stratus na frontpassage verdwijnen. Beeld van de grenslaagbewolking in de Harmonie uitvoer lijkt onrealistisch, bewolking zit soms veel te laag.
NEERSLAG:
Actueel vooral in het zuidwesten nog enkele buien waarbij ook hagel voorkomt. De buien nemen geleidelijk verder af, maar in het kustgebied blijft een enkel exemplaar mogelijk, zeker in het noordwesten en noorden waar de zwakke trog in de isobaren zichtbaar is. Morgen frontale neerslag op passage van de occlusie, de diverse modellen beschrijven zowel het neerslagpatroon als de neerslaghoeveelheid op een vergelijkbare manier. Belangrijkste is echter de vorm waarin de neerslag zal vallen en of deze blijft liggen. NESO en Harmonie solid-fraction-neerslag geeft voor de hele periode een goede leidraad. De neerslag van het frontaal systeem valt in het westen als regen met hooguit kortdurend wat natte vlokken. Meer naar het oosten neemt de droge fractie in de neerslag toe. In het oosten valt een korte tijd sneeuw overgaand in natte sneeuw mogelijk ook ijsregen, in het noordoosten en oosten valt in de middag enige tijd sneeuw, maar dit is nog onzeker. Een tijdelijke accumulatie van 1-2 cm is mogelijk, maar dit is erg afhankelijk van de intensiteit van de neerslag en de bodemtemperaturen. Of de sneeuw tot gladheid op de wegen gaat leiden is afhankelijk van de wegdektemperaturen. De sneeuw zal overigens overal vrij snel overgaan in regen. Een ander aandachtspunt is het verschijnen van een kleine ijsdriehoek in sommige Progtemps.
ZICHT:
Vanavond en de eerste helft van de nacht mogelijk enkele mistbanken, wordt momenteel al waargenomen in Hoogeveen. In de tweede helft van de nacht zullen de eventuele mistbanken verdwijnen a.g.v. toenemende bewolking en (geo-)wind. Harmonie Uitvoer geeft een vrij groot gebied met mist vannacht. Morgen in regen matige, in (natte) sneeuw slechte, zichtcondities.
TEMPERATUUR:
Vanavond bij brede opklaringen en een wegvallende wind snel dalende temperaturen naar waarden beneden het vriespunt. Tmin wordt vroeg bereikt, -1 in de kustgebied tot plaatselijk -4 in het oosten en noordoosten van het land. In de loop van de nacht loopt de temperatuur in het westen weer wat op door wind en bewolking. Overdag blijft het relatief koud tot na de passage van de occlusie. Morgen door zal de temperatuur a.g.v. doorvallende neerslag een tijd land niet verder komen dan 1 a 2 graden boven nul. Pas na passage van de occlusie zal de temperatuur in de loop van de middag van het west uit gaan oplopen. Op de meeste plaatsen zal de maximumtemperatuur pas in de avond bereikt worden, dan in het westen 6 a 7 graden.
Bron: KNMI
En ook even de gevoelstemperatuur er bij zetten die is fris op sommige plekken...
Bron: KNMI
Bron: Buienradar
Als je het beetje volgt valt er overal (behalve mss weste belgie) sneeuw de eerste uren dat de neerslagzone komt. METEEEN gevolgd door regen. na een paar minuten/uren sneeuw.
Bron: Buienradar Heenvliet, 6km WNW van Spijkenisse, meldt heldere hemel met wat wolkjes. Geen sneeuw helaas. Het is zeer plaatselijk. Een dorp verder kan het sneeuwen...of regenen.
Citaat van Citaat van Qino, zondag 2 december 2012, 19:34 uur valt idd natte sneeuw in Spijkenisse, geen grote hoeveelheden , misschien morgen ochtend?? Hé, een buur uit het volgende Dorp Geervliet. Welkom hier!
| Gewijzigd: 2 december 2012, 19:47 uur, door Ben47
Wat verwacht jij jens voor hier? Ik denk dat we toch een vrij goede kans maken. Het was hier 2 graden om 19:15 u dus gaat wel goed komen denk ik...
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Wat verwacht jij jens voor hier? Ik denk dat we toch een vrij goede kans maken. Het was hier 2 graden om 19:15 u dus gaat wel goed komen denk ik...
ik denk dat er zo een 3 a 4 cm gaat vallen,misschien iets meer
ik denk dat er zo een 3 a 4 cm gaat vallen,misschien iets meer
Dat gok jij maar de hele tijd
Ik kan me er totaal geen beeld meer van voorstellen. Ik heb schrik dat ik teveel verwacht en dat er morgenvroeg niet eens een halve centimeter licht ... Maar aan de verwachting te zien blijkt dat het serieuzer gaat worden dan gedacht, zowel kmi als knmi zien allebei hoge kansen dus we zullen zien... Wie weet zoals enkele jaren geleden 10 cm meer dan dat ze verwacht hadden . Staan we morgen met zen allen op met 15 a 20 cm sneeuw en ik de ardennen 40 a 50 cm....
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1