Idd, maar in de ochtend zou het wel eens mooi kunnen zijn en natuurlijk zal het in de middag dan weer pap worden door die regen en dat warmtefront.
Maar als je morgenochtend opstaat en alles is wit, dan ben ik al blij genoeg.
En zeker als je weet dat er vrijdag nog meer sneeuw kan vallen ;D
Idd, maar in de ochtend zou het wel eens mooi kunnen zijn en natuurlijk zal het in de middag dan weer pap worden door die regen en dat warmtefront.
Dat gebied van frankrijk zou hier moeten komen 52cm dat er dar plots getoverd kan worden in 6u tijd.
Die klap heb ik ook gehoord. Het was inderdaad onweer. Wel apart. Stralende zon en gedonder. Inmiddels heeft het hier aardig gehageld. De tuin is helemaal wit geworden.
Dat gebied van frankrijk zou hier moeten komen 52cm dat er dar plots getoverd kan worden in 6u tijd.
Het is en blijft nog lange termijn dus alles kan nog! Hopen maar! ;D
die buitje lijken toch langer te leven dan het kmi dacht | Gewijzigd: 2 december 2012, 14:33 uur, door Jenss
"In de late nacht en vroege ochtend bereikt een sneeuwzone het westen van het land die langzaam doorschuift richting het oosten, pas tegen de middag en na-middag zal de sneeuw overgaan in regen. Het zal een moeizame ochtendspits worden door gevaarlijk gladde wegen."
En voor vrijdag zegt men het volgende: "En ook vrijdag bereikt een nieuwe neerslagzone ons land en dan verwachten we ook voor vlaanderen sneeuw."
Dus toch wel sneeuw misschien morgen, ik sta alvast wat vroeger op!
Het begint er echt met de dag beter uit te zien die winterse perikelen! | Gewijzigd: 2 december 2012, 14:43 uur, door Sneeuwlove
Overlast door (natte) sneeuw!
Na een nacht met lichte vorst is het maandag raak door de komst van een gebied met (natte) sneeuw, overgaand in regen. Dit is een actief sneeuwgebied en het zal maandagochtend en deels ook maandagmiddag voor flink wat overlast gaan zorgen in het verkeer. Er valt over een vrij lange periode matige sneeuw. Vanuit het westen gaat de sneeuw over in regen. De grens met regen ligt aan het begin van de middag ongeveer tot over het IJsselmeer, richting Apeldoorn en Eindhoven. Oostelijk ervan valt dan nog sneeuw. In de loop van de middag is de temperatuur opgelopen en valt er overal wat regen of lichte regen. Waarschuwingen voor alle verkeer: maandagochtend en deels maandagmiddag gladheid door sneeuw, matig of slecht zicht en een krachtige wind uit zuidoost tot west.
Moet het nog zien gebeuren
En nog een stukje van MC:
Wellicht loopt het allemaal met een sisser af en valt er meestentijds regen, maar de aanwijzingen zijn sterk dat het weerbeeld voor morgen als volgt gaat verlopen: allereerst koelt het vanavond en vannacht tijdens opklaringen behoorlijk af, tot rondom het vriespunt. Vanuit het westen komt langzaam een storing dichterbij met hiervandaan tegen de ochtend dikker wordende bewolking en de eerste sneeuwval in Zeeland die hier na een uurtje overgaat in regen. Rond 10 uur ligt de storing over het westelijk deel van het land, in de lijn van Amsterdam, Utrecht, in de richting van Eindhoven, waar het toch wel een uurtje of 3 kan sneeuwen voordat het overgaat in regen. Op zijn weg noordoostwaarts intensiveert de storing met de meest hevige sneeuwval in Groningen en Drenthe met hier 4 uur lang sneeuw vanaf rond lunchtijd en pas tegen het einde van de middag de overgang naar regen. | Gewijzigd: 2 december 2012, 14:57 uur, door Stefanv
Jammer dat het ietsje te zuiden ligt.. En jammer dat het nog kleine week verder is.