Met daarbij een stijging van de temperatuur
Pijnacker ligt aan de zijkant van de aarde?
Sneeuw smelt zeker gelijk weer weg?
Hier bij Hoorn schijnt het zonnetje vollop. Dit belooft geen sneeuw hier. Momenteel 3.1 graden hier.
Hier bij Hoorn schijnt het zonnetje vollop. Dit belooft geen sneeuw hier. Momenteel 3.1 graden hier.
Het is heel leuk voor de mede-forumers om te weter waar 'hier' is .. Dus vul misschien ff je woonplaats in ;D
Vele weersites geven morgenochtend ook aan de Belgische kust sneeuw aan. Ik hoop erop... | Gewijzigd: 2 december 2012, 12:34 uur, door Sanwa
Hier bij Hoorn schijnt het zonnetje vollop. Dit belooft geen sneeuw hier. Momenteel 3.1 graden hier. het is nu een klein uurtje geleden en nu alleen nog tussen de riggels en nog een laag in de aarde wel alles van de stenen af nee pijnacker licht in zuid-holland 20 minuten van den haag
| Gewijzigd: 2 december 2012, 12:34 uur, door Sanwa
http://wolken.buienradar.nl/nl
in denemarken vriest het al stevig http://www.wintergek.nl/kaarten/
Berichten samengevoegd door Ben47
In het zuidwesten van Denemarken op het Noordzee-eiland Rømø is het -1 bij een noord-oosten wind en heeft het gesneeuwd. Nu schijnt de zon.
| Gewijzigd: 2 december 2012, 12:38 uur, door Ben47
http://wolken.buienradar.nl/nl
in denemarken vriest het al stevig http://www.wintergek.nl/kaarten/
Berichten samengevoegd door Ben47
In het zuidwesten van Denemarken op het Noordzee-eiland Rømø is het -1 bij een noord-oosten wind en heeft het gesneeuwd. Nu schijnt de zon.
komt die koude naar hier?
Met daarbij een stijging van de temperatuurik heb het over morgen,ik denk dat het front tot stilstand komt boven het midden
Met daarbij een stijging van de temperatuurik heb het over morgen,ik denk dat het front tot stilstand komt boven het middenDacht dat je het over vandaag had KMI geeft toch duidelijk aan dat de neerslag over gaat in regen?
Vrijdag wordt interessant om in de gaten te houden, stukje KMI: Vrijdag trekt een actieve storing, verbonden aan een depressie over de Noordzee over ons land. In het hele land verwachten we lichte tot matige sneeuw die later op de dag gevolgd wordt door winterse buien. We verwachten maxima tot 2 graden in het centrum van het land.
Met daarbij een stijging van de temperatuur
Vanavond landinwaarts bij brede opklaringen en een wegvallende wind snel dalende temperaturen naar waarden beneden het vriespunt. Tmin wordt vroeg bereikt, in de loop van de nacht loopt de temperatuur in het westen weer op tot boven nul (door wind+bewolking). Morgen overdag blijft het relatief koud tot na de passage van de occlusie. In aanhoudende matige sneeuw kan in het uiterste oosten en het noordoosten de temperatuur tijdelijk tot dichtbij nul dalen. Na passage van de occlusie morgenavond oplopend naar 6 graden.
Bron:KNMI
| Gewijzigd: 2 december 2012, 12:57 uur, door Ben47
Vrijdag wordt interessant om in de gaten te houden, stukje KMI: Vrijdag trekt een actieve storing, verbonden aan een depressie over de Noordzee over ons land. In het hele land verwachten we lichte tot matige sneeuw die later op de dag gevolgd wordt door winterse buien. We verwachten maxima tot 2 graden in het centrum van het land.
En je moet eens kijken naar die minima's van de aredennen en hoge venen voor zondag :S
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
Edit Ben 47: Graag zo mogelijk onderbouwen waarom je dat denkt. Geen chat van maken. Dat kan hier http://www.onweer-online.nl/chat/
Tip: Bovenaan staan knoppen waaronder interessante zaken te vinden zijn. Wist je dat je daar ook je weerbericht kan plaatsen. Kijk ff onder de knop 'Weer'. | Gewijzigd: 2 december 2012, 13:10 uur, door Ben47
Als we kijken op basis van de ECMWF run van deze ochtend zien we dat de eerste neerslag het westen bereikt rond 06 uur morgenochtend. Als snel trekt het warmtefront verder richting het oosten en rond de middag is het dan de beurt aan het koufront. Tijdens de ochtend kan de eerste neerslag onder de vorm van (natte)sneeuw vallen. De neerslaghoeveelheden kunnen oplopen tot lokaal 10-12 mm. Hieronder een animatie van de verwachte neerslag.
Op de Theta-E kaarten kun je mooi de verschillende soorten luchtmassa waarnemen. Hoe warmer en hoe vochtiger de luchtmaasa, hoe hoger de Theta-E waarden. Op onderstaande animatie(GFS) zie je mooi dat er eerst zachtere lucht vanuit het westen komt (warmtefront) en na de middag weer iets koudere lucht(koufront). Ook kunnen deze kaarten gebruikt worden om de sneeuwvalgrens te berekenen. Een sneeuwvalgrens van 0 meter komt overeen met een temperatuur van 12°C op deze kaarten. Met 24°C ligt de sneeuvalgrens op 1 km hoogte. De temperaturen op 2 meter hoogte liggen morgen tussen 0 en +2 graden in het westen maar door intensivering van de neerslag kan de koude op hoogte als het ware naar beneden gehaald worden en zakt ook op 2 meter de temperatuur.
Gisteren, of was het nou eergisteren, was er zelfs een flits/donder te horen en zien. Maar dat bleef maar bij 1. Zou bijna denken dat het vuurwerk was.
Ik zelf kan niet wachten tot de winter toeslaat. Verwarming houd me binnen wel warm. En zolang ik thuis ben (werkloos he) kan ik er zonder gezeur/gezeik van het verkeer er volop van genieten. (En t levert weer wat werk op ivm 112 meldingen). Laat die sneeuw maar lekker vallen:) T liefst dat t ook op Kerstmis zover is.
Maar goed, me vertrouwen is laag. Ze voorspellen zo vaak iets, maar helaas komt het positieve nooit uit en het negatieve wel:(