De windkracht van Sandy is nog steeds gemiddeld 150 km/u, met windstoten van 185 km/u. Pas dinsdagochtend (Nld-tijd) neemt de kracht van Sandy af tot 11 Bft, een zeer zware storm. Dinsdagavond is Sandy een zware storm, 10 Bft, en dus nog steeds zeer gevaarlijk.
Pas woensdagochtend is Sandy geen storm meer (minder dan 9 Bft), nog wel stevige regenval.
Zo, na een paar uurtjes vergaderen kan ik het weer een beetje volgen.
Na wat gebrows en geluister naar van alles en meer meen ik te kunnen opmaken:
-inderdaad, luchtdruk loopt weer iets op en windsnelheden zouden al wat afnemen (tussen meting van zeg een uur geleden end ei van een een paar uur daarvoor Ik meen dat dit ook voorspeld was voordat de strom aan land zou komen.).
- het gaat opeens wat sneller
-problemen zitten niet zozeer in de windsnelheden (hoewel in een land waar veen voorzieninge bovengonds lopen..), Dat er nu toevallig een kraan omvalt doet daar niets aan af
-wel in de stormsurge, verergerd door de enorme omvang van de storm waardoor een enrome stuk zee opgestuwd wordt, en ook nog es voor een langere periode in samenhang met vloed.
Bron: Twitter Kim MacDonald
Was me ook al opgevallen dat er in de Appalachians al een hele tijd waarschuwingen zijn voor "blizzards"en zo... Heeft ook zo'n beetje iedereen kenelijk overheen gekeken
Large waves from Hurricane Sandy along the Southern coastline of New Jersey.She has just made landfall in Cape May!
1.6 people are out of power as of 6 pm EDT. Currently she is still moving 28 mph with max sustained winds at 90 mph.
Sandy's storm surge is already big, more updates to come soon!
Photo by David L. Ryan.
Bron: Facebook Victorian Storm Chasers
live beelden.
je moet cnn international kijken net beelden vanuit de ruimte hoe groot het is was een heel mooi gezicht het ergste moet nog komen wens ze veel geluk echt erg voor de mensen daar.
ja ik volg het live op cnn international op tv ga zeker nog 2 uur kijken zo het begint daar te waaien want die reporter staat buiten hoorde ook dat juist achter sandy die heftige wind zit die het water meer omhoog zal drukken de komende 4 uur zeggen ze.
wow het water stroomt het land binnen en zal de komende uuren alleen maar toenemen en hoger worden echt erg dit je zal er maar wonen.
Berichten samengevoegd door Bronk
| Gewijzigd: 30 oktober 2012, 00:35 uur, door Bronk
komt all over new york docks dus zal het straks wel in new york stromen als het goed is.
Berichten samengevoegd door Bronk
Edit Bronk: Let er ff op dat je zelf ook je bericht kan editten.
| Gewijzigd: 30 oktober 2012, 00:40 uur, door Bronk