On South St at Catherine Slip. East River within a foot of flooding the road. #NYC #Sandy
Foto: Alex Silverman
The Photo above is frrom the André Bernier Fan Page: Water from the ocean storm surge now creeping only feet from the threshold safety lines of one of the runways at JFK Airport in New York City.
Flooding on the West Side #nyc #hurricane #sandy via @JButlerNYC
Wow. Waves crash in Monday morning near the Verrazano-Narrows Bridge in Brooklyn. Photo via NYDN
Tom Berte: Gettin pic's from back home #wantagh #LongIsland flooding streets. worst is yet to come.
80 feet of boardwalk floating free at Atlantic and New Hampshire Ave. Foto"Jitney Guy
Flooding in #AtlanticCity caused by Hurricane #Sandy
MadBetty :Stone Harbor, New Jersey. Fred's Tavern. This one really hurts!
MadBetty: Stone Harbor, New Jersey. Uncle Bills Pancake House.
© onweer-online
Bron: Accuweather
Staat bij mij de gehele dag al aan en op dit moment is Obama een toespraak aan het houden.
(Sry voor de dubbele post mocht de link al eens voorbij gekomen zijn)
link http://outages.firstenergycorp.com/nj.html
Staat bij mij de gehele dag al aan en op dit moment is Obama een toespraak aan het houden.
(Sry voor de dubbele post mocht de link al eens voorbij gekomen zijn)
Ik heb ABC opstaan en ben in chat met wat amerikaanse vrienden ter plaatse.....
Ik denk trouwens dat als zoiets in Nederland over komt waaien we ook een beetje in de paniekmodus springen.
| Gewijzigd: 29 oktober 2012, 18:02 uur, door jcroon
Ik denk trouwens dat als zoiets in Nederland over komt waaien we ook een beetje in de paniekmodus springen.
Better safe then sorry.... !!!!
hieronder Queens New York...
| Gewijzigd: 15 februari 2017, 10:58 uur, door Joyce.s
Dat valt wel mee, als het niet zo vlak voor de verkiezingen was en in meer gebruikelijke streken als Florida, de Carolina's, Alabame of Louisiana was de aandacht voor een category 1 ook veel minder (misschien wat meer dan Cuba en Haitie maar niet veel meer) , zou de president vast niet zo op het nieuws geweest zijn.
| Gewijzigd: 29 oktober 2012, 18:12 uur, door jcroon
| Gewijzigd: 29 oktober 2012, 18:19 uur, door jcroon
Het is anders een behoorlijk grote storm en flinke omstandigheden (komt waarschijnlijk aan land tijdens springtij plus sneeuw condities in de bergen). Als je verwacht had dat alle flatgebouwen in Manhattan zouden omwaaien moet ik je inderdaad teleurstellen.
Deze foto is niet meer beschikbaar
© reuters.
11.600 Belgen wonen in de Amerikaanse oostkuststeden Washington, New York en Boston, en wachten op de komst van de orkaan Sandy. Dat zegt de FOD Buitenlandse Zaken. De orkaan komt waarschijnlijk in de loop van komende nacht aan land tussen Massachusetts en Virginia. 9.523 Belgen zijn ingeschreven in de bevolkingsregisters van New-York. Slechts 56 Belgen wonen in Boston. Voor Washington tellen we er 2.082", zegt FOD Buitenlandse Zaken. We moeten wel opmerken dat Belgen die voor zaken of plezier in de regio zijn, niet opgenomen zijn in de cijfers. Ook zijn er landgenoten die 'ontsnapt' zijn aan de officiële inschrijvingsregisters. Als de orkaan het land bereikt, zullen de consulaten regelmatig verslag uitbrengen over de situatie van de Belgen, aldus FOD Buitenlandse zaken.
Bron: HLN
Aanvullend bericht:
Een boot met zeven opvarenden is in de wateren van de Cariben verdwenen. Dat heeft de kustwacht van de Dominicaanse Republiek maandag gezegd. De zee in het Caribisch gebied is ruw als gevolg van de orkaan Sandy. Zes van de zeven opvarenden zijn volgens de Franse autoriteiten Frans staatsburger. Volgens Merveyn Pendenque van de Dominicaanse kustwacht wordt er gezocht naar een snelle rubberboot die zondag vertrok naar Martinique, een reis van niet meer dan twee uur. De kustwacht zoekt in de havens van de Dominicaanse Republiek naar de boot. Mogelijk is de boot voor anker gegaan in afwachting van beter weer. De autoriteiten van Martinique, dat Frans grondgebied is, zoeken vanuit de lucht naar de vermisten. Volgens het Franse ministerie van vervoer zijn zes van de zeven vermisten Frans staatsburger.
Bron: Nieuws.nl
| Gewijzigd: 29 oktober 2012, 19:04 uur, door Tatanka