Deze foto is niet meer beschikbaar
Zware regen en overstromingen hebben Schotland gisteren getroffen. Rivieren traden buiten hun oevers en straten werden stromende rivieren. Volgens MetOffice UK krijgt de regio in 48 uur te maken met een hoeveelheid regen (80mm), die normaal in een hele maand valt. Lokale meldia melden, dat verschillende mensen niet uit hun huizen kunnen. Reddingswerkers hebben mensen in Fife en Tayside in het oosten van Schotland uit hun auto's moeten bevrijden.
"Mijn buurman kwam om mijn katten te redden. Hij realiseerde zich niet, dat ik nog thuis was. Ik ben zo blij, dat hij mij uiteindelijk gered heeft," zegt Storm Hughes, inwoonster van Fife in Schotland. "De schade is enorm. Ik mis de helft van mijn huis. Ik mis de hele weg... er is niets meer".
Richard Brown, hoofd Hydrologie van het Scottish Environment Protection Agency, meldt, dat het zaterdag beter weer gaat worden. Het bureau heeft meer dan 30 overstromingenwaarschuwingen afgegeven voornamelijk voor Tayside, Dundee en Angus in het oosten van Schotland en voor the Borders in het zuiden.
© onweer-online
Bron: Reuters