Laat dat maar midden beetje voor kerstmis komen. Dan is het misschien al meer afgekoeld
Idd, en zijn die winterse buitjes die eraan komen niet goed genoeg?
Nee dat is dus niet vreemd! Ik laat je kaartje even staan. Je vergelijkt de (sneeuw)neerslagpluim van ECMWF met de kaarten die gebaseerd zijn op GFS. De temperatuurpluim van ECMWF geeft voor die dag wel tempratuur onder nul aan, dus is het bij de verwachte neerslag niet vreemd dat het sneeuw is.
EDIT: In de nieuwe GFS-pluim is die control al veranderd.
Is dat ook het geval op de kaartjes... hier geeft EC nl een magere -5 aan op de 850hPa kaart, dat is maar "kiele-kiele" (brabantse uitdrukking, me dunkt) vwb de kansen. (Hoewel mee rnaar het oosten wat kouder)
Als er op die manier iets valt dan is het op z'n hoogst wat natte prut.
Ach ja... het is zo weer ochtend en dan zien we weer wat er uit de hoge hoed getoverd gaat worden.
Tot nu toe volgt het weer gewoon nog de normale trend. Nog 3 weken tot de kerst (bij het merendeel kribelt natuurlijk ook het gevoel van een "witte" kerst, toch??) en hier kan nog een hele hoop in gebeuren/veranderen.
| Gewijzigd: 1 december 2012, 00:17 uur, door Ossekop
WC kan natuurlijk altijd, persoonlijk denk ik dat het weer van nu toch enige tijd zou kunnen aanhouden.
Dat wil zeggen, paar "warmere" dagen afgewisseld met koudere en eventueel wat winterse neerslag met eventueel eens een wit tapijt in de ochtend.
DIt is een persoonlijk gevoel hé