is de run al binnen?
Nog niet helemaal denk ik ;D
Maar deze ziet er wel leuk uit :
| Gewijzigd: 25 november 2012, 17:41 uur, door belgje
'Er is sprake van een shifting in de noordelijke luchtdrukconstellatie; er is een zg. Groenland-hogedrukgebied in aantocht. Daarnaast is de invoer van Atlantische luchtstromen volledig tot stilstand gekomen. Dit zijn perfecte omstandigheden waarmee West-Europa kan afkoelen.', aldus een woordvoerder van MeteoConsult.
Aanvankelijk rekenden veel meteobureaus op een doorlopende Atlantische invloed, maar door de versterkte invloed van hogedrukgebieden op het westelijk halfrond, is ook boven o.a. Noord-Amerika en Canada de invloed sterk noordelijk. Dit remt de uitvoer van (warmere) lucht naar onze streken sterk.
'Er is sprake van een shifting in de noordelijke luchtdrukconstellatie; er is een zg. Groenland-hogedrukgebied in aantocht. Daarnaast is de invoer van Atlantische luchtstromen volledig tot stilstand gekomen. Dit zijn perfecte omstandigheden waarmee West-Europa kan afkoelen.', aldus een woordvoerder van MeteoConsult.
Aanvankelijk rekenden veel meteobureaus op een doorlopende Atlantische invloed, maar door de versterkte invloed van hogedrukgebieden op het westelijk halfrond, is ook boven o.a. Noord-Amerika en Canada de invloed sterk noordelijk. Dit remt de uitvoer van (warmere) lucht naar onze streken sterk.
Waar is deze op gebaseerd, heb je een link voor mij misschien?
Gelieve voor het verloop van de discussie kreten zoals: "De Nederlandse winter is toch lente", "De winter begint toch pas ergens in februari" enz enz alleen te plaatsen als je deze statements kan onderbouwen en jouw argumenten ook daadwerkelijk vermeldt. Dit komt ons aller lees- en discussieer plezier alleen maar ten goede.
Een losse kreet, die niet onderbouwd is, is geen bijdrage aan de discussie en zal verwijderd worden.
Hartelijk dank voor de medewerking!
http://www.weerplaza.nl/wereldweer/Europa/Rusland/Moskou/14163# | Gewijzigd: 25 november 2012, 20:30 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
ik volg de Pluimen al sinds het weer mijn hobby is, en geloof mij die zijn zeker betrouwbaar.
de pluim toont al zeker een week aan dat het kouder gaat worden, en dat hadden wij vorig jaar niet rond deze tijd.
ik blijf stug volhouden dat het gewoon koud word in december met grote kans op witte kerst.
dit alles gebaseerd op de pluimen en natuurlijk positief gevoel !
het verschil is met de dagelijkse run en de pluimen is dat de normale run 1 maal is..en de pluimen meteen 50 runs in 1
vertel mij maar welke betrouwbaarder is.
conclusie: het word kouder en blijft voorlopig koud(er)!
weather without storms is no weather at all.
Waar is deze op gebaseerd, heb je een link voor mij misschien?
Edit Sanwa: In berichtgeving herfst kan je ook een aantal berichten vinden die over volgende week en koude gaan. Zoals de link die siemen plaatste | Gewijzigd: 25 november 2012, 21:31 uur, door Sanwa
Kmi laat ook winterse kaarten zien voor volgende week (wat ze niet snel doen op voorhand).
Heb er een goed oog in!
Haha dat snap ik. Ja het kan inderdaad 2 kanten op! Heb wel een goed gevoel over deze winter. Ben al lang blij met zulke pluimen voor deze tijd van het jaar. Oper hangt ook wel redelijk boven in trouwens.. | Gewijzigd: 25 november 2012, 21:56 uur, door Stefanv
- 500hPa gebruik je altijd.. analyse waar de drukgebieden zich bevinden.
- 850hPa gebruik je ook altijd maar in de winter omdat je daarop de temperatuur kan zien op 1,5km hoogte. is ze rond de -6 heb je kans op droge sneeuw. ( 1 van de factoren/
- ben je misschien in de war met 200hPa en 300hPa.. 200 is beter voor de winter.. 300 voor de zomer.. ( kaarten van de golfstromen (jetstream))