Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
En een 9bft
Vandaar blijf naar buitenlopen om alles weer terug tezetten
Is iedergeval "nog" niet zo erg als 2005?, bussen rijden namelijk nog, dat was toen wel anders voor 5uur geen bussen meer in en rond haarlem. | Gewijzigd: 25 november 2012, 08:37 uur, door wappy
Dat denk ik ook, hier is het al eens tuk rostiger. Slecht gezegd, er is eigenlijk nks aan de hand geweest hier.
Bart, heb je enig idee hoe het pad verwacht was en hoe het in werkelijkheid was, en mate name de snelheid waarmee dit LD zich verplaats(te)
Kwam dit overeen met de verwachtingen ?
Zelf had ik het idee dat het hoogtepunt ook in het stukkie waar ik woon rond de klok van 12-en zou zijn, maar volgens mij was het hier zo rond de klok van 9 uur.
als ik op windfinder kijk zie ik inderdaad dat het hoogtepunt voor hier nog zou moeten komen..
source : http://www.windfinder.com/forecast/scheveningen
| Gewijzigd: 25 november 2012, 10:01 uur, door Callie-P
Hierboven de verwachting voor vandaag zoals ik die gisteren geplaatst heb en hieronder de verwchting voor hetzelfde moment zoals die nu is voro hetzelfde tijdstip.
Jammer dat ik gisteren geen plaatje van de hele noordzee geplaats had dus een exacte vergelijking is moelijk maar het lijkt er op dat:
-de verrplaatsing inderdaad wat sneller is (zodat het allemaal noordelijker lijkt)
-het zwarte windveld wat kleiner is
-het allemaal een stuk naar het westen is verplaatst
Dan nog een vraag.
Zoals je hierboven kunt zien lag zowel bij de voorspelling gisteren als die van vandaag het zwaartepunt (op het land dan) zo'n beerje bij Texel/Vlieland.
Maar ook nu weer het volgende beeld.:
Altijd de meeste wind bij IJmuiden. Waar staat die windmeter eigenlijk? Op zee? Op de kop van d epiers? Ofiets meer WD40 in het mechaniekje dat die wat sneller draait dan de andere windmeters? Het is eigenlijk altijd zo bij wat hardere wind dat er daar - in ieder geval op grond van luchtdrukverdeling en vergelijking met andere windmeters - vreemd hoge waardes gemeten worden. | Gewijzigd: 25 november 2012, 10:50 uur, door jcroon
Idd zag ik ook! Nu zelf al winterse neerslag en vriestemperaturen voor de kust!
Hopelijk blijft dit zo ;D
maar een kanaalrat is dat nou een depressie die via het kanaal de noordzee opduikt
of zoals vanmorgen de wind wat via het kanaal kwam
heb nogal een ernstige discussie hier thuis
en ik blijf het zeggen dat het een depressie is
| Gewijzigd: 25 november 2012, 11:00 uur, door bonardi