Neem nu de pluim van bericht http://www.onweer-online.nl/forum/topic/36054/herfst-winterverwachting-2012-2013-discussie/375789/#message375809
dan zie je (pluim 18 november) dat de control weliswaar pas op maandga 3 december (in plaats van zondagavond 2 december) de 0 graden raakt, de gemiddleden van de laatste pluim zijn in dat weekend echter lager. Kortom, weinig pluimveranderingen.
Ik zie dat niet staan hoor, ik zie dat de pluimen nog steeds vrij eens zijn eigenlijk. En kijk eens naar de datum van wanneer het gaat plaatsvinden, zeer vroeg! Is alleen maar beter. Je moet blij zijn met sneeuwkansen alleen al voor deze tijd van het jaar. Is nog maar net begonnen.
Dat zegt al iets over de winter die in januari echt doorzet, als het nu goed koud blijft. Gaat de het bij de noordzee ook stuk kouder worden. Dit is voor eventuele latere nw wind bijvoorbeeld alleen maar gunstig. Die koelt de buien dan weer af. Weer sneeuwkans!
(Heb het wel goed gezegd denk ik ?)
"Wie zit te wachten op een ouderwetse winter met vorst en flinke sneeuwhoeveelheden is in het volgende artikel aan het juiste adres. Vandaag bespreken we de runs van de avond (GFS, ECMWF en UKMO). Ik kan u nu al meedelen dat deze wederom bijzonder interessant zijn. Samenvattend kunnen we zelfs zeggen dat ze ronduit winters ogen op langetermijn. Wie onze eerdere berichten over de winter wil raadplegen, kan terecht in onderstaande topics (sinds september 2012 actief).
Voorlopig alles volgens schema
Met het ECMWF-weermodel net binnen te hebben, kunnen we ook vanavond zeggen dat de winter van 2012-2013 precies net op tijd van start lijkt te gaan. Het seizoen is nog niet begonnen en toch wordt er de basis gelegd voor hetgeen er in december,
Lees er hier meer over.
Ik zie de aankomende blokkade boven de Atlantische Oceaan dus enkel en alleen positief voor het vervolg van de winter 2012-2013.
Er moet enkel wat aan gesleuteld worden, maar sneeuw gaat er wel van komen | Gewijzigd: 23 november 2012, 14:32 uur, door NoodweerBenelux
Ik zie dat niet staan hoor, ik zie dat de pluimen nog steeds vrij eens zijn eigenlijk. En kijk eens naar de datum van wanneer het gaat plaatsvinden, zeer vroeg! Is alleen maar beter. Je moet blij zijn met sneeuwkansen alleen al voor deze tijd van het jaar. Is nog maar net begonnen.
Dat zegt al iets over de winter die in januari echt doorzet, als het nu goed koud blijft. Gaat de het bij de noordzee ook stuk kouder worden. Dit is voor eventuele latere nw wind bijvoorbeeld alleen maar gunstig. Die koelt de buien dan weer af. Weer sneeuwkans!
(Heb het wel goed gezegd denk ik ?)
Volgens mij wel, al is de kanttekening te plaatsen dat de winter na de jaarwisseling niet per definitie harder toeslaat in december. het kan na een koude december best gedaan zijn met de winter.
Ik hou niet van natte sneeuw maar als je het vroeg ziet is het wel apart om mee te maken. Echter vanaf 1 december is het winter en dan is er naar mijn bescheiden mening geen enkele reden meer om opgewonden te raken van natte klodders: Of droge blijvende sneeuw of niets.
+1.
Ik ben het volkomen eens, de temperaturen die voor deze tijd van het jaar al bij die waarden komen is zeer gunstig. Alleen ik vraag me af hoe laag de temperaturen zullen worden uiteindelijk en zodoende de sneeuwkansen. En natuurlijk hoe lang het aanhoud de NO Wind.
Hier nog een interessant linkje:
http://www.rtl.nl/components/actueel/editienl/nieuws/2012/w47/brrr-er-komt-sneeuw-aan.xml
Edit Marga: Ik kan de berichtgeving betreffende de herfst ook van harte aanraden: http://www.onweer-online.nl/forum/topic/35655/berichtgeving-over-de-herfst-2012/375888/#message376078 Het nieuws wordt door ons op de voet bijgehouden. | Gewijzigd: 23 november 2012, 18:22 uur, door Marga
Hier nog een interessant linkje:
http://www.rtl.nl/components/actueel/editienl/nieuws/2012/w47/brrr-er-komt-sneeuw-aan.xml
dat linkje, ze overdrijven weer met woorden.. Maar ach, tis de media
| Gewijzigd: 23 november 2012, 18:22 uur, door Marga
Haha idd! Als Wesley iets plaatst zijn het 9/10 de sneeuwkansen. Bedankt daarvoor! Dan moet ik die niet meer opzoeken... =P
Het is duidelijk op de kaarten te zien dat het vanaf maandag maar vooral vanaf woensdag flink kouder zal worden.
Het KMI zet dit als uitleg bij hun 14daagse verwachting:
Het lijkt kouder te gaan worden, met meestal veel bewolking, maar weinig neerslag. Als er neerslag valt, dan kan die mogelijk winters worden.
Bron: http://www.meteo.be/meteo/view/nl/65656-Weer.html?region=belgium&period=15daysmaxtemp
http://www.onweer-online.nl/forum/topic/36634/verbouwing-atmosfeer-langzaam-op-gang/
Ik heb er alle vertrouwen in.
Edit: Ja Wesley, het word alleen maar beter!! | Gewijzigd: 23 november 2012, 17:26 uur, door reedtimmer
PS: Als de topic gewoon eens doorgelezen wordt en niet direct gereageerd wordt op de eerste berichten die je ziet, zie je dat er een mega stuk van weer.online geplaatst is en ook nog andere intressante dingen omtrent het winterweer: >> Het nieuws is hier te lezen << | Gewijzigd: 23 november 2012, 18:26 uur, door Marga
Kortom: het Amerikaans weermodel komt met een zinloze 12:00 run die weinig waarde toebedeeld krijgt wat mij betreft. De insinuaties zijn echter 180° verschillend van de 06:00 run. Vanaf dit moment wordt ECMWF 12:00 actief.
DIT WAS ZONDAG 11 NOVEMBER EN DIT IS NU 23 NOVEMBER is goeie toch of nie
Edit Marga: Gaarne kaartjes uit de quote halen
Is niet goed wesley. op je eerste overzchtje was er een sneeuwkans op 25 november, die isvandaag verdwenen! Ik zie dus alleen maar achteruitgang. ohnee wacht ff ik hou niet van sneeuw, ik zie alleen maar vooruitgang
In een baldadige bui keek ik eens naar wat oude berichten hier....
Wisten jullie dat we vorig jaar op 23 november al op pagina 59 tot en met 66 van het wintertopic deel 4 zaten???
En dat men toen met nog grotere zekerheid dan nu het geval is zeker wist en 100% goed aanvoelde dat de winter er zeer snel aan zat te komen?
Ja de gemiddelden waren wat hoog maar de control dook toch steeds aan het einde van de pluim omlaag? dat zegt toch wel wat zei men...
Berichten samengevoegd door Sanwa | Gewijzigd: 23 november 2012, 19:08 uur, door Marga