Idd!
Maar sommige mensen vergeten dat we momenteel in de herfst (november) zijn en niet putje winter...
Als je met de kaarten van nu niet blij bent dan denk ik dat je beter ergens anders gaat wonen...
Ja haha.
De kaarten zien er nu al beter uit dan gehele vorige winter(op die twee weekjes na dan)
Idd!
Maar sommige mensen vergeten dat we momenteel in de herfst (november) zijn en niet putje winter...
Als je met de kaarten van nu niet blij bent dan denk ik dat je beter ergens anders gaat wonen...
Voila. Ik wil ook echt sneeuw enzo. maar als je dan kijkt naar de datum. Hhet is 21 november 2012.. Geen paniek. Hopelijk krijgen we zo'n kaarten in putje van de winter ^^. Maar goed. De kaarten vanaf 25 tot 30november blijven ongeveer hele tijd gelijk.. Wat we precies gaan krijgen weten we pas dag ervoor
De kaarten zien er nu al beter uit dan gehele vorige winter(op die twee weekjes na dan)
Als ik het me goed weet te herinnren hadden we vanaf medio november vaak pluimen met kou op de LT. Nu ook maar het verrschil is dat het nu runs achter elkaar rond dezelfde tijd relatief laag blijft.
Nu zie we al dagen achter elkaar dat het zo rond de overgang van november naar december kouder wordt. Vorig jaar zag je op een run dat het over pakweg 12 dagen jkoud zou worden, twee dagen later zag je nog steeds dat het over 12 dagen koud zou worden, de inval van de kou schoof met de runs mee.
Kortom, omdat het najaar voor weinig eikels, beukenootjes en andere lekkernijen voor de beestjes gezorgd heeft. Inslaan en strooien mensen. | Gewijzigd: 21 november 2012, 18:11 uur, door jcroon
De EMCWF-kaart voor volgende week donderdag. Een samenstel van hogedrukgebieden van de Oceaan tot de IJszee (tussen de onderbroken rode lijnen) en een groot lagedrukgebied boven Frankrijk en Duitsland, met een uitloper tot NW Rusland toe, geven een NO-stroming. Als de landen waarover deze stroming onze kant op komt reeds flink afgekoeld zijn, kunnen we aardig wat stromingskoude verwachten. Mogelijk met sneeuwbuien aan de Noordkust van Duitsland en mogelijk de Wadden a.g.v. relatief warme zeewater. Nog mooier zou zijn als het samengesteld hoog meer in oostelijke richting opschuift, waarbij de lucht droger wordt en nog koudere stroming uit het NO-O laat komen en bovendien heldere nachten geeft met meer afkoeling..
| Gewijzigd: 21 november 2012, 21:13 uur, door Ben47
De EMCWF-kaart voor volgende week donderdag. Een samenstel van hogedrukgebieden van de Oceaan tot de IJszee (tussen de onderbroken rode lijnen) en een groot lagedrukgebied boven Frankrijk en Duitsland, met een uitloper tot NW Rusland toe, geven een NO-stroming. Als de landen waarover deze stroming onze kant op komt reeds flink afgekoeld zijn, kunnen we aardig wat stromingskoude verwachten. Mogelijk met sneeuwbuien aan de Noordkust van Duitsland en mogelijk de Wadden a.g.v. relatief warme zeewater. Nog mooier zou zijn als het samengesteld hoog meer in oostelijke richting opschuift, waarbij de lucht droger wordt en nog koudere stroming uit het NO-O laat komen en bovendien heldere nachten geeft met meer afkoeling..
Dit tekstje was het enige dat ik nog nodig had vandaag!
Alleen al dat woord 'sneeuwbuien' is zo leuk om terug te lezen
Als dit zo blijft! Nog mooier zou zijn als het samengesteld hoog meer in oostelijke richting opschuift, waarbij de lucht droger wordt en nog koudere stroming uit het NO-O laat komen en bovendien heldere nachten geeft met meer afkoeling..
Dit tekstje was het enige dat ik nog nodig had vandaag!
Alleen al dat woord 'sneeuwbuien' is zo leuk om terug te lezen
De kansen er op verminderen wel met zijn "nog mooier scenario".
Nou ja we hebben het dan nog over begin december, amper een weekje in de meterologsiche winter. December is toch nog vaak een kwakkelmaandje, inclusief kerst...
Cliché, maar kan een warme uitbijter zijn
Voorlopig is het nog een herfstworst pakkie,
gewoon even geduld, er moet eerst nog kou opgebouwd worden.........
| Gewijzigd: 22 november 2012, 11:04 uur, door albalinda
Gfs kaart
Ecmwf
| Gewijzigd: 22 november 2012, 11:10 uur, door Tatanka
Dus voor de tigste keer. Na vijf dagen is de pluim vrij tot zeer onbetrouwbaar en daar kan je niet op bouwen. Maar als we een interessante ontwikkeling in de pluim zien, zijn hier veel winterliefhebbers het zat om voorbarig met uitspraken geconfronteerd te worden als 'hier word ik niet vrolijk van' en 'wordt weer een worst voor gehouden' over een prognose voor over bijna twee weken. Dat is geen discussiebijdrage en al helemaal geen onderbouwde. Wacht dan eerst maar eens af of het in de volgende pluimen in negatieve zin blijft veranderen.
Maar aan de andere kant tellen we ook zeer veel reacties over de koude, er zijn heel veel optimisten hier die in wezen op dezelfde manier reageren.
de pluimen .
Zat met terugbladeren eens een oude pluim te bekijken (18 nov). Opvallend is dat op die pluim op de laatste dag die zichtbaar is (zondag 2) de control de 0 passert, doet ie ook op de huidige pluim. Tot aan die zondag heb ik het idee dat de huidige pluim(control) een tikkie warmer is. geld ook voor de gemiddelde temperaturen.
Bron: knmi.nl
Ziet er goed uit. Laat maar komen.
Bron: knmi.nl
Ziet er goed uit. Laat maar komen.zet hier onder je handtekening XD
Handtekening:
nee ff serieus het ziet er echt al goed uit voor de komende weken | Gewijzigd: 22 november 2012, 16:52 uur, door wesleylollol