'Het kleinschalige laag, 12 UTC boven het zuidoosten van Engeland, trekt NO-waarts en trekt vanavond net NW van onze kust opvullend richting de Duitse Bocht. Het bijbehorende koufront in de loop van de middag/begin van de avond, waarachter de stroming tijdelijk westelijk wordt en even behoorlijk in kracht toeneemt.
Op detailniveau zijn er toch nog wel verschillen tussen de opeenvolgende runs en tussen de modellen. Deze hebben vooral betrekking op de koers van het laagje.
Belangrijkste aandachtspunt zijn de windstoten voor vanavond. Begin van de avond Zeeland/Zuid-Holland in de kustgebieden 40-45 kn, aan de Zeeuwse kust mogelijk kortdurend 50-55 kn. .'
Over voorwaarschuwing wordt niet meer gesproken en gezien de verwachte waterhoogte tijdens vloed vanavond in Vlissingen valt de verhoging wel mee. Het blijft volgens de verwachting onder het voorwaarschuwingspeil voor Vlissingen van 3,10 m.
Bron grafiek: RWS
KNMI waarschuwing voor de scheepvaart toch nog voor windkracht 9 Bft op de zuidelijke Noordzee.
| Gewijzigd: 21 november 2012, 12:59 uur, door Ben47
EDIT Ben47: Bedankt voor de wijze van reageren Belgje, berichten van betrokkenen zijn inmiddels verwijderd en verdere actie wordt ondernomen.
| Gewijzigd: 21 november 2012, 16:40 uur, door Ben47
grootgelijk als je aandacht aan hun geeft denken ze zijn stoer gaan ze door
Ontopic:
ziet er echt goed uit en denk ook dat en miss begin december buien gaan valle met een winterse karakter hopen op droge sneeuw
Edit Sanwa: kaartje uit citaat verwijderd
| Gewijzigd: 21 november 2012, 17:18 uur, door Sanwa
ziet er echt goed uit en denk ook dat en miss begin december buien gaan valle met een winterse karakter hopen op droge sneeuw
Het koelt wel wat af ja maar ik ben nog niet zo zeker van de neersalg die gaat vallen. Het lijkt allemaal niet zo heel veel en qua temperaturen verwacht ik voorlopig nog geen mooie sneeuw.
Bovendien is er tot op dat moment nog geen noemenswaardige vorst geweest dus de grond zelf heeft nog temperaturen boven het vriespunt. Dan krij g je al snel zo'n sneeuwde met van die gaten er in. Vind ik toch allemaal niet zo mooi.
Maar goed er is al een paar keer een vuile winter voorspeld.
(Sneeuw moet eigenlijk pas vallen na een aantal ijsdagen, dan blijft het langer goed).
Een kleinschalige depressie trekt net benoorden de Lage Landen en zal vanavond het windveld vooral over de kustgebieden doen toenemen tot 7bf, eventueel tot zeer tijdelijk 8bfs op zee. Windstoten tot zo'n 90 km/h zijn perfect mogelijk. In de loop van de nacht neemt het windveld snel in kracht af.
Kaart benelux
Link naar karims pagina http://severeweatheroutlook.blogspot.nl/
Bron: severeweatheroutlook
De laatste blaren gaan er nu echt af en erger moet het niet meer worden want vermits niemand echt werd verwittigd verwacht ik schade !
In de rest van het land 0 - 4 graden.
De laatste blaren gaan er nu echt af en erger moet het niet meer worden want vermits niemand echt werd verwittigd verwacht ik schade ! De windsnelheden benaderen die van de vorige storm. Gemiddeld zal het wat minder zijn maar het windvlagen zijn wel een van plaatseljke aard dus het kan best dat een plaats vorige keer werd overgeslagen maar nu wel de volle mep krijgt. Of omgekeerd. Schade? Niet meer dan de vorige keer, er is in de tussentijd al heel wat blad gevallen dus de bomen vangen veel minder wind en er zullen nu nog minder mensen hun tuinspullen nog buiten hebben staan.
OP GFS hebben we inderdaad wienig vernomen over deze storm maar op EC zag je gisteren in de 12Z.
Moderatoren dank U voor de schoonmaak, het zal wel een klus geweest zijn. | Gewijzigd: 21 november 2012, 17:41 uur, door jcroon
Idd!
Maar sommige mensen vergeten dat we momenteel in de herfst (november) zijn en niet putje winter...
Als je met de kaarten van nu niet blij bent dan denk ik dat je beter ergens anders gaat wonen...