daarnet al hagelvlaagje gehad ongeloofelijk nietgedacht
3.1°c in Koksijde en in Waregem 10.7°c redelijk vreemd?
En op de buienradar is er niets te zien die nog maar wat neerslag kan geven...
Er is dit keer wel een duidelijk neerslaggebied te zien hoor. Alleen vindt ik temps wat vreemd maar ik geloof je wel. Leuk om zoiets onverwacht te krijgen i.i.g.
| Gewijzigd: 19 november 2012, 21:59 uur, door thunderstorms_4ever
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
daarnet al hagelvlaagje gehad ongeloofelijk nietgedacht
3.1°c in Koksijde en in Waregem 10.7°c redelijk vreemd?
En op de buienradar is er niets te zien die nog maar wat neerslag kan geven...
Er is dit keer wel een duidelijk neerslaggebied te zien hoor. Alleen vindt ik temps wat vreemd maar ik geloof je wel. Leuk om zoiets onverwacht te krijgen i.i.g.
Nu idd wel maar op dat moment waren we wel 2uur vroeger en was er nergens in de Benelux een neerslagkans...
Nu is er idd een neerslaggebiedje
Nu is er idd een neerslaggebiedje
Ok, mijn ecxuses dan. Had ik niet gezien.
Onweersdagen met rukwinden: 4 ---- Matig onweer: 1
Onweersdagen in totaal 2015: 9 ---- Zwaar onweer: 1
hieronder de temps van beide modellen..
en geef toe.. dit is toch gewoon lekker !!
En om toch even wat analyserend te doen.. kijk naar de fantastische spreiding op het einde.. dat betekent gewoon we weten het niet
Dus open die koelkast deuren,vrieskisten.. die leden moeten naar de andere leden toe
| Gewijzigd: 19 november 2012, 23:40 uur, door Callie-P
Ik geloof ook dat ik vrijdag toch maar even snel de winterbandjes er onder ga leggen haha!
Hier in het gooi is het nu in iedergeval 9 graden
gewoon lekker meedoen en vragen stellen.. je leert heel snel zal je zien en het is nog leuk ook
en Gilleeesss "het zou zo maar kunnen " | Gewijzigd: 19 november 2012, 23:43 uur, door Callie-P
Ik geloof ook dat ik vrijdag toch maar even snel de winterbandjes er onder ga leggen haha!
gewoon lekker meedoen en vragen stellen.. je leert heel snel zal je zien en het is nog leuk ook
en Gilleeesss "het zou zo maar kunnen "
Zal het gaan proberen
Leuke is nog dat ik op mijn werk veel winter spul verkoop (sledes sneeuwschuivers, strooizout,) en we slijpen ook nog schaatsen, dus het is heel handig
als ik een beetje het weer bij kan houden
en Gilleeesss "het zou zo maar kunnen "
Ja het zou kunnen. Maar we zien wel en ik probeer ook bij te leren. maar volgens mij moet het allemaal ietsje naar links nog opschuiven dat hogedruk gebied bij atlantische oceaan..?? niet?? :p Maargoed, het is nog ver. maar het staat er al zeker 2weken in naar mijn weten dat we na 25november toch wel kans op winter(tje) krijgen? maar ik ga naar m'n bed, kzie wel wat de GFS en EC morgen tevoorschijn toveren.. Of hopelijk gewoon alles behouden met ietsje preciezer voor benelux . Maargoed.
Ja het zou kunnen. Maar we zien wel en ik probeer ook bij te leren. maar volgens mij moet het allemaal ietsje naar links nog opschuiven dat hogedruk gebied bij atlantische oceaan..?? niet?? :p Maargoed, het is nog ver. maar het staat er al zeker 2weken in naar mijn weten dat we na 25november toch wel kans op winter(tje) krijgen? maar ik ga naar m'n bed, kzie wel wat de GFS en EC morgen tevoorschijn toveren.. Of hopelijk gewoon alles behouden met ietsje preciezer voor benelux . Maargoed.
Onderstaande kaarten zijn gewoon eruggg lekker.. staat ook de neerslag kaart bij ( normaal gebruik ik die als klad want waarde is stiekem niet veel) maar in combinatie met de rest KAN het wel eens wit zijn op 5 december.. ( ja ik ben niet bang.. durf mijn nek wel uit te steken.. )
maar goed dit is LANGE termijn dus kan/zal zeker veranderen.. maaaaar ik vind met de trend ( zie vorige post met temps) die ingezet lijkt te worden is de onderstaande situatie zeker wel haalbaar. ( ik kan natuurlijk lekker veilig binnen de 10 dagen blijven.. maar het moet wel een beetje een uitdaging blijven )
850hPa kaart is kwa temperatuur prima voor sneeuwval
2mtr temp is rond het vriespunt..
| Gewijzigd: 20 november 2012, 00:09 uur, door Callie-P
Hier de kaarten
Ook morgen krijgen we te maken met deze depressie in de vorm van regen of wind nog een rol gaat spelen is echter nog niet te zien op de kaarten(Vooralsnog niet) De kern ligt morgen ten westen van Ierland.
Kaart
alleen lijkt het meer op saai kwakkelweer als je de lange termijn van de pluim bekijkt, overdag rond de 5 graden, s' nacht dan wat onduidelijker
Maar nog lang niet echt winterweer
Glukkig nog altijd lange termijn dus er kan nog veel veranderen
alleen lijkt het meer op saai kwakkelweer als je de lange termijn van de pluim bekijkt, overdag rond de 5 graden, s' nacht dan wat onduidelijker
Maar nog lang niet echt winterweer
Glukkig nog altijd lange termijn dus er kan nog veel veranderen
onthou dat het nog ruim een maand herfst is he ?
dus voorlopig is het vrij normaal dat het kwakkelweer op de kaarten staan
eind december + januari mag je koud winterweer verwachten.
weather without storms is no weather at all.
He gelukig, eindelijk iemand die ook nog even herfstig weer wilt. (al denk ik dat het best mee zal vallen).
Ik zie de pluim toch redelij gestaag omlaag gaan, ik heb wel het idee dat de kou en zo allemaal nog wat opschuift maar de dalende trend is denk ik zo duidelijk dat ik niet snap dat er nog mensen zijn die zeggen "dat het maar niks is". En als er hier iemand is die de kou en de sneeuw zo ver weg mogelijk wil kijken ben ik het wel.
Zo vanaf de eerste wek van december dnek ik dat we wat regelmatiger in de kou zitten. Met de neerslag lijkt het, na de 30e oovember wel mee te vallen.